Yaz Depresyonundan Korunmak - Eşref Bolukçu

Yaz Depresyonundan Korunmak


Depresyonun belli kriterleri vardır. Yazın sıcaklığında ortaya çıkan bunalma ile karıştırılmamalıdır. Her insan ve canlı sıcaktan bunalabilir. Sıcaklar sebebiyle ortaya çıkan halsizlik, yorgunluk, iştahsızlık gibi belirtiler normaldir. Bu belirtiler ile yazın ortaya çıkan depresyon kaynaklı belirtirler birbirine karıştırılmamalıdır.

İnsanların enerjisi genel olarak yaz aylarında artar. Bazı insanlar ise bu mevsimde kendini mutsuz ve yorgun hissedebiliyor. Yazın ve güneşin pozitif enerjisine rağmen kendinizi yorgun, mutsuz ve depresif hissediyorsanız yaz depresyonu geçiriyor olabilirsiniz.

Depresyon, mevsimlere göre de kendini gösterebiliyor. Buna mevsimsel duygu durum bozukluğu denir. Günlerin kısalması, güneşten daha az yararlanılması gibi nedenlerden dolayı sonbahar ve kış aylarında mevsimsel depresyon bozukluğu bazı kişilerde kendini gösterebiliyor. Bu depresyon, genelde ilkbaharın uzun ve sıcak ayları ile yaz aylarında ortadan kalkar. Bu depresyonun dışında ilkbaharın sıcak ayları ile yaz aylarında kendini gösteren bir depresyon vardır: Yaz depresyonu.

Yaz depresyonu, kış depresyonuna göre daha az görülmektedir. Sebepleri tam olarak bilinmese de genetik faktörler, stres, yaşanan travmalar ve melatonin hormonunun az salgılanması bu depresyonun nedenleri arasında gösterilmektedir.

Yılın sıcak aylarında ortaya çıkan ve yazın bitmesiyle ortadan kalkan yaz depresyonunun belirtileri şunlardır. Sinirlilik, iştahsızlık, kilo kaybı, uyku sorunları, kaygı ve endişede artış, dikkat ve konsantrasyon sorunları… Bunlar her yaz genel olarak ortaya çıkıyorsa yaz depresyonunun habercisi olabilirler.

Peki yaz depresyonundan korunmak için nelere dikkat etmeliyiz?

Depresyondan korunmak, sağlıklı yaşam alışkanlıklarıyla olabilmektedir. Fiziksel ve zihinsel sağlığı ile beslenmesine dikkat eden insanlar her türlü hastalığa karşı daha güçlü olmuş olur.

Uykunuzu yeteri kadar alınız. Uyku, gece uyulan uykudur. Gece oturup gündüz uyuyanlar kendi zihinsel ve fiziksel sağlığını korumakta zorlanırlar. Psikolojik sağlığımız üzerinde önemli bir etkiye sahip olan melatonin hormonu için kaliteli bir gece uykusu gereklidir.

Su tüketiminize dikkat ediniz. Sıcak aylarda az su tüketimi hem fiziksel hem de zihinsel sağlığı olumsuz olarak etkileyebilir.

Düzenli olarak duş alınız. Sıcak ayların sıcağı ve nemi bunalımlara sebep olabilir. Bu durum da zihinsel ve psikolojik sağlınıza etki edebilir.

Fiziksel, zihinsel ve psikolojik sağlığın en önemli sigortalarından birisi de düzenli yapılan egzersizlerdir. Fiziksel sağlık için zaten günlük olarak düzenli olarak yapılan egzersizlerin etkisi her kes tarafından bilinmektedir. Günlük düzenli egzersizlerin çok önemli bir etkisi de mutluluk hormonu olarak bilinen serotonin hormonunun salgılanmasına olan katkısıdır. Depresyonda olan birçok kişinin genel yaşam olarak hareketsiz bir yaşam içinde oldukları görülmüştür. Depresyon döneminde olan insanlar da genel olarak içine çekilirler, sosyal ortama girmezler ve insanlarla mümkün olduğu kadar iletişim içine girmezler.

Dengeli ve sağlıklı besleniniz. Sağlıklı ve dengeli beslenme hem fiziksel sağlığı hem de zihinsel sağlığı etkilemektedir. Vücut için gerekli olan mineral ve vitaminleri tam olarak alamayan insanların fiziksel ve zihinsel sağlıkları olumsuz etkilenmektedir.

Her zaman dile getirdiğim bir tavsiye vardır. “Hayata olumlu bak”. Yaşanan her durumun ve olayın mutlaka olumlu bir tarafı vardır. Dua ile birlikte olumlu bakmayı öğreniniz.

Selam ve saygılarımla.

esrefbolukcu@gmail.com

YAZIYI PAYLAŞ!

İlk Yorum Yazan Sen Ol!

YAZARIN SON 5 YAZISI
13Eyl
06Eyl

Acaba Çocuğum Okula Hazır mı?

30Ağs
23Ağs
16Ağs