Randevuya çözüm bulunsun

Malatya Eğitim Araştırma Hastanesinde (MAEH) randevu sistemiyle ilgili sıkıntılar olduğu dile getiren Hasta Hakları Koruma Derneği Malatya Şube Başkanı Hüsamettin Özdem, randevu sorununa çözüm bulunması istedi.

Randevuya çözüm bulunsun

Hastanelerdeki randevu sistemiyle ilgili açıklamalarda bulunan Özdem, vatandaşlardan randevu sisteminde yaşanan aksaklıklarla ilgili bir çok şikayet aldıklarını belirterek, “Dernek olarak bu konuya bizde şahidiz. Yaşanmış olaylar var. Şikayet eden hastalarımız var. Bu şikayetlerin bazıları gerçek anlamda giderilebilecek şikayetler. Bir defa hekim sayısının burada yeterli olması ön görülmeli.  Randevu almış olduğu hekimi de uzun süre beklemeden, diyaloga geçip, muayenesini yapılması gerekiyor. Bunun dışında hastalarımızın bazı hatalarının olduğunu görüyoruz. Nasıl olsa ben aldığım randevuya muayene olurum düşüncesinden hareket ederek, gerek kaydına gerekse, saatine uygun gayret içerinde bulunmuyor. Dolayısıyla randevu sistemini aksatıyor. Hem hasta hem hekim hem de hastane yönetimi olarak bunların giderilmesi mümkün olan şeyler" dedi. 

Aile hekimleri hastaları yönlendirmeli

Aile hekimliğinin hastanelerdeki hasta yoğunluğunu azaltmak için uygulamaya geçirildiğini ifade eden Özdem,  “Aile hekimlerinin ilk uygulamasının amacı belliydi. Hastanelerimizde hasta sayılarını ve yoğunluğu azaltmak. Daha rahat bir çalışma içerisinde, şifa yakalama anlayışı içerisinde düşünülüyordu. Fakat öyle bir duruma geldi ki, aile hekimleri, hastayı yönlendirme, birinci basamak olarak görevini yapma durumundan ziyade, ilaç yazma kuruluna düştü. İlacını yazdırmak isteyen doğrudan doğruya aile hekimine gidiyor. Muayene ön görülüyorsa, diğer hastanelerimize gidiyor. Halbuki ilk basamağın ne olduğunu bilmesi gerekir. Aile hekimlerinin, hastaları yönlendirmesi de birinci şarttır. Bizim genel olarak birçok ilde bu sistemi yakalamış değiliz. Hala hekim masasında oturuyor. Gidenlerin ilaçlarını yazıp, memnuniyetle gönderiyor.  İlaç yazmak yerine muayene etmek ve bu sistemi oturtmak lazım. Belki ilk anlarda hastayı biraz sıkıntıya sokabilir fakat önemli olan hastayı dinledikten sonra hastanın tedavi edilme sürecinde 2'inci basamak hastanelerimize mi? araştırma hastanemize mi? gönderilmesi gerektiğine karar vermeli. Bu hasta istirahatçı da olabilir fakat hastanın açısından yaralı olabileceği düşünüyorum" şeklinde konuştu.