Maliyeti arttı

Malatya-Sivas karayolu yapım programı içinde yer alan Hekimhan Hasançelebi viyadüğü ve tünelinin yapımı hızla devam ederken Hasançelebi sakinleri ise, viyadük ve tünel güzergâhının yanlış seçildiğini öne sürerek, 'Hasançelebi mahallesi içerisinden geçse 20 milyon liraya tamamlanacak olan yolun, mahalle dışına alınarak tünel ve viyadük ile geçmesi maliyetinin 300 milyon lirayı geçmesine neden oldu' dedi.

Maliyeti arttı

Karayolları 8. Bölge Müdürlüğü çalışma alanı içinde yer alan, ‘Hekimhan Tüneli, Karakısık-1,Karakısık-2, Hasançelebi varyant T-2 ve T-3 ile Hasançelebi Tüneli, Hasançelebi aç kapa’ tamamlanmış olmasına rağmen Hasançelebi varyant T1(2.440 m) tünelinde çalışmalar devam etmektedir. Aynı proje kapsamında Hasançelebi yerleşkesinin ana yol dışına alınması için yapılan ripaj ‘yolun projede kaydırılması’ Km:86+800-90+781 arası) ile Hasançelebi yerleşkesinin içine girmeden yapılacak varyant güzergâhında (3.981 m) çalışmalar devam etmekte olduğu belirtilmektedir.

Mahalle sakinleri tepkili

Hasançelebi mahallesi sakinleri ise, ilk tepkilerini Hasançelebi içinde geçen yolun Hasançelebi tüneli ve varyantları ile Hasançelebi dışından geçmesine yönünde dile getirmektedirler. Yapılacak varyant ve köprü ve tünelleri ile Hasançelebi içinde yer alan ana yolun devre dışı kalma endişesini dile getiren mahalle sakinleri, “Yapılan bu düzenleme mahallemiz açısından hiçbir yarar sağlamamıştır. İçinde yolgeçen mahallemizde Onlarca lokanta, kasap, bakkal, manav ve kıraathane yer almaktadır. Burada ikamet eden mahalle sakinlerinin büyük bir bölümü yaptıkları bu işlerle geçimlerini temin etmektedir. Yolun dışarıdan geçirilmesinin öncelikle siyasi bir karar olduğunu düşünüyoruz. Neden bu kadar masraf edilerek böyle bir çalışma yapıldığına da bir anlam verememekteyiz. Buna rağmen yapılan işten geri dönüş olmayacağını da bildiğimizden en azından bir an evvel mahallemizin inşaattan kurtarılmasını ve işin bitirilmesini beklemekteyiz ” diyerek tepkilerini dile getirdiler.

Heyelan devam ediyor

Hasançelebi eski Belediye Başkanı Mehmet Şerif Yıldırım, “Kasaba içerisinden geçse 20 milyon liraya tamamlanacak olan yolun, kasaba dışına alınarak tünel ve viyadük ile geçmesi maliyetinin 300 milyon lirayı geçmesine neden oldu. Ayrıca tünel çıkışı ile viyadüğün yapıldığı kısmın heyelan bölgesi olmasına ve heyelanın halen devam etmesine rağmen yapım ısrarı karayolu gibi teknik bir kuruma hiç yakışmıyor. Proje değişikliği öncesi hatırlatmalarımız dikkate alınsa bu hata yapılmazdı. Şuanda heyelan devam ediyor ve dağ parça parça oluyor. Heyelanlı durdurabilmek için daha ne kadar harcama yapılacak ve dağı durdurabilecekler mi zaman gösterecek. Bugüne kadar yapılan yollarda Hasançelebi’den başka güzergâh değişikliği yapılmamış olup çalışmalarda yol güzergâhına sadık kalınarak yol genişletilmiş olup bu yaklaşımda ayrıca izaha gerek bir durumdur. Kaldı ki Hasançelebi’nin kahır ekseriyeti yolun dışarı çıkartılmasına karşı çıkarak toplu olarak dilekçe ile karayollarına müracaat etmiş olmaları dikkate alınmadığı gibi müteahhit kazancı kamu zararına tercih edilmiştir. Konuya siyasiler ve belediye duyarsız kalmıştır ” şeklinde konuştu.