Yeni müfredatta matematik dersi için yapılacak değişiklikler belli oldu..!

Yeni müfredatta limit ve türev kapsamlı ele alınacak, ilkokuldan liseye matematiksel beceriler geliştirilecek.

Yeni müfredatta matematik dersi için yapılacak değişiklikler belli oldu..!

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında hazırlanan yeni müfredat taslağında matematik ve algoritma-bilişim ilişkisi ön planda tutulacak şekilde değişiklikler yaptı. Yapılan değişikliklerle matematik derslerinde 'Algoritma-Bilişim'in ön planda tutulacağı ve ilkokuldan liseye matematiksel becerilerin geliştirilmesine önem verileceği belirtildi.

MEB'in internet sitesi üzerinden yapılan yazılı açıklamada, ilkokul, ortaokul ve lise müfredatına dair değişiklikler ve limit ile türevin kapsamlı işleneceği bilgisi yer aldı.

İlkokulda:

  • Sayılar, geometri ve istatistik ve olasılık konuları ilkokuldan liseye kadar ilişkisel ve tutarlı bir biçimde yerleştirilecek.
  • 4 işlemden önce sezgisel karşılaştırma verilecek.
  • Çocuklardaki sayı hissi ve sayı kavramının gelişimi dikkate alınarak program tasarlandı.
  • Veriye dayalı araştırma temasında bilim ve teknolojinin de artmasından dolayı ilkokul 1. sınıftan itibaren istatistiksel araştırma sürecinin tüm adımları kullanılacak.
  • Sınıfta kesirler, zaman, sıvı ölçme, standart ölçme araçları ile işlem süreçleri, takvim okuma konuları 2. sınıftan itibaren verilecek.
  • Sınıfta Romen rakamları öğrenme hedefi olarak verilmedi, zaman ölçme ile ilgili olarak öğretme-öğrenme uygulamalarına yansıtıldı.
  • Sütun grafiği 5. sınıfa aktarıldı, alan ölçme tamamen ilkokuldan kaldırıldı.
  • Sınıftaki ışın doğru parçası düzlem konuları 5. sınıfa aktarıldı.
  • Sınıflara şipşak (nokta sayılama) sayma, şekil örüntüleri, kodlama ve algoritma aktiviteleri eklendi.
  • Sınıflara algoritma eklendi.
  • Sınıflara denk kesir ve günlük yaşamda karşılaşılan olasılık durumları eklendi.

Ortaokulda:

  • Parçalanmış kazanım yapısından çıkılarak bütüncül bir içerik yapısına geçildi.
  • İşlemsel yönüyle öğrencileri zorlayıcı içerikler ortaöğretime taşındı.
  • Dijital çağın gereksinimleri doğrultusunda algoritmik düşünme becerilerini geliştirmek amacıyla matematiksel içeriklerle ilişkili algoritma konusu da programa eklendi.
  • İstatistik konuları 'veri ile çalışma ve veriye dayalı karar verme becerisi' bağlamında yeniden ele alındı ve programdaki yeri önemli oranda artırıldı.
  • Geometride araç ve teknoloji kullanımı öne çıkarıldı, muhakeme ve problem çözme temelli dinamik bir geometri öğretimi hedeflendi.
  • Mevcut haliyle bir hesaplama aracından öteye geçmeyen oldukça sınırlı ve işlem odaklı şekilde sunulan integral kavramına yer verilmedi, değişimin matematiğinin temel araçları olarak limit ve türev konuları daha kapsamlı şekilde ele alındı.

Liseden:

  • Limit ve türev kavramları ön plana çıkarıldı.
  • Yeni programda 4 yıl boyunca değişimlerin incelenmesi odaklı bir yaklaşım ortaya konuldu.

MEB, yeni müfredatın matematik alan becerilerini geliştirerek öğrencilerin 21. yüzyıl becerilerine sahip olmalarına katkı sağlayacağını öngörüyor.