Önce Elazığ/Malatya Depremi, sonra pandemi ve devamında Kahramanmaraş Depremleri…
Son 4 yıldır bu şehirde çalışmak, üretmek, yönetmek, ayakta kalmak kısacası yaşamak çok zorlaştı.
Malatya; artık geçmiş miraslarını geleceğe taşıyan, içinde yaşayan insanlarına huzur veren, kendisini Malatyalı hisseden ve dışarıdan gelenleri bağrına basan bir şehir olmaktan çıkıverdi.
Gündelik sorunların çözümü için koşuşturan yöneticiler, evine o akşamlık ekmek götürmenin yolunu arayan esnaflar ve sadece birkaç çarşı işini halledip eve sağ salim dönünce mutlu olan insanların şehri oluverdi artık Malatya…
Şehir merkezindeki çarşı, ticaretin bir an önce normale dönmesi için ayağa kalksın istiyoruz. Bir yandan yıkım enkazlarını kaldıran bir yandan yeni inşa için çarşıya giriş çıkış yapan iş makinalarının yoğunluğu ufak tefek işleri için merkeze çıkan vatandaşı adeta perişan ediyor.
Ya bazı yollar trafiğe komple kapatılmalı ya da iş makinalarının bazı güzergâhları kullanmaları komple yasaklanmalı.
Benzer bir durum Şehir Mezarlığı yerleşkesinin de kullanılarak hafriyat döküm alanına ulaşan kamyonların yarattığı tehlike. Üstelik o bölgede bir de ehliyet alacak sürücülere eğitim veriliyor ve dahi sınavlar da orada yapılıyor. Cenazeniz olsa, kabir ziyaretine gidecek olsanız resmen kendi canınızdan vazgeçiyorsunuz.
Hem merkezde hem de şehir mezarlığı önünde yaşanan maddi hasarlı kazaların haddi hesabı belli değil.
Ve bir de yerel seçim geldi çattı.
Depremden sonra sahada iyi niyetli bir şeyler yapmaya çalışan yerel yöneticiler artık kendi doğal seçim çalışmalarına ağırlık verince ‘vay memleketin haline’ dedirten görüntüler çıkmaya başladı.
İlk olarak 2.500 iş makinasının yıkım yapıp, hafriyat taşıdığı bir ortamda hala sürücü adaylarının eğitimlerini şehir mezarlığı önünde alması resmen cinayete davetiye çıkarmak. Taksirle falan değil direk kasıtlı adam öldürmeye girer.
Milli Eğitim o bölgede uygulama sınavını yapmak istemediğini söylemiş, sürücü kursları o bölgede eğitim vermek istemediklerini belirtmiş ama hala UKOME’den o bölgenin değişmesi için bir karar çıkmamış.
UKOME, Büyükşehirlerde ‘Ulaşım Koordinasyon Merkezi’ olarak görev yapar. 11’i Büyükşehir, 14’ü ilgili kamu kurum yetkililerinden oluşur. UKOME’ye Büyükşehir Genel Sekreteri Başkanlık eder.
Şehir Mezarlığı önündeki adeta bu can pazarıyla ilgili konu UKOME’ye taşındı mı yoksa bu toplantıda mı gündeme gelecek bilgim yok. Ama şunu çok iyi biliyoruz ki Valilik devlettir. Malatya Valiliği’nin acilen bu konuyu çözüme kavuşturması gerekmektedir.
Bahsettiğim şehir merkezi Akpınar civarında ve şehir mezarlığı önünde günde onlarca maddi hasarlı trafik kazası meydana geliyor. Allah korusun birisi canından olursa bunun hesabını yetkililer veremez.
Siyaset ve yerel yöneticiler her ne kadar bu işi boşlasa da valilik makamının şehirdeki bu düzensizliğe kayıtsız kalması kabul edilemez.
İnşallah herhangi bir ölümlü kaza olmaz ama bu yazıda tarihe not olarak burada kalsın…