Eğitim- Öğretim - Cafer Çelik

Eğitim- Öğretim


Faydalı, zararlı, uygun, uygunsuz çeşitli şeyleri, okuyarak, dinleyerek, görerek, yaşayarak, öğrenir, öğretiriz. Etrafımızda olan oluşumların hikmetini düşünür, ibret almaya çalışır,     bilgilerimizi artırırız. Bu bilgi birikimimiz hal ve hareketimize ne kadar etkili olur? Etkisi olmuyor, az oluyorsa sebepleri nelerdir? Hukuk öğretimi görenlerden bazılarının neden adaletsizlik yaptıkları; beslenme öğretimi görmüşlerin bir kısmının dedesinin uyduğu, uyguladığından farklı bir şeyler yapmadığı, eğitimcilerin çoğunun çocuklarında sıradan kimselerden farklı olmadıkları,  öz olarak öğrenmiş olduklarını yapan, yaşayanların az oluşunun sebepleri araştırılmalıdır. Tahsil görenlerin çok hali olumlu olmalı, örnek alınmalı, çevresini aydınlatmalıdır.  

Noksan da olsa okullarımızda bir şeyler öğretiliyor. Tahsil görenlerin çoğunda konuşma var; hal, hareket ve uygulamada fazla uygun gelişme görülmüyor. Öğretim ve öğrenimde ki amacı küçük tutuyoruz, tahsil yapıp, yaşamımızda iş bulmak, iş kurmayı, tahsilsizden üstün farklara sahip, çevremize, insanlığa faydalı olmayı da düşünenlerimiz de fazla değil. 

Eğitim, öğrenilenlerin hal ve hareketlerde uygun etkin olmasıdır. Öğrenilenlerin yararlarına inandırılmaması, inanılmaması, din eğitiminde, eğitici Müslümanlar şunlara inanır, yaparlar diye anlatır, öğrenen de aynı şekilde tekrarlarsa, eğitici ve öğrenici konunun dışına çıkar. Müslüman olarak iman esaslarına inanır, şunları yapar, şunlardan korunuruz diyemiyorsa, en azından Müslümanlıkla isimden başka bir yaklaşımımız yok, önce öğrenip, inanıp, yapmamız gerekli olanları yapmalıyız ki Müslüman olalım demelidir. Din bilinmeli, inanılmalı, gereği yapılmalıdır ki, hal ve hareketlerde etkin olsun.

Öğrenilenlerin yararı-zararı öğretilirken inandırılmalı, uyup-uygulanmasının gereği kavratılmalıdır. Bilmeyen öğretemez, inanmayan inandıramaz, uyup-uygulamayan, uygulatmada zorlanır. Öğretilenlerin gereğine, nasıl ve nerelerde değerlendirileceğine inandırılmalı, yaşamda etkinliği kavratılmalıdır ki, istekle ilgi duyulsun, kavratılsın, kavranılsın.

Bu dünyada atalarımız yaşamış, bizlerde yaşıyoruz, neslimizde yaşayacak, bizim gibi çok sayıda milletler var, onlardan geri kalmamak, onlara muhtaç olmamak, onlara yardım etmek, her hususta örnek alınmak için faydalı olanları artırmak, zararlı-yanlış olanlardan arınmak zorundayız. Öğrenilenler iyi araştırılmalı, uyup, uygulanmaya –uygulatmaya çalışılmalı, adalet, edep, teknik bakımından üstün, örnek olunmalı, tüm insanlığı zararlılardan korumalı, yararlıları artırarak dünyada huzurlu ve adil bir ortam oluşturmak için çalışarak zamanı gayretle değerlendirmeye çalışmalıdır. Her şey bir nimet, her nimeti ilahi esaslara göre uygun değerlendirmek itaat, ibadet; uygunsuz davranış isyan olur. İsyankar, dünyada huzursuz olur, ahrette ceza görür.

YAZIYI PAYLAŞ!

İlk Yorum Yazan Sen Ol!

YAZARIN SON 5 YAZISI
07Ekm

Bilmek

02Ekm

Ruh

25Eyl

Dinler ve İnanlar

16Eyl

İbadete Çağrı

11Eyl

Uygun Halleri Yaşatma – Yayma