Ticaret ve Kurumsallık


Yazı  içeriği Esenlik şirketi ile yaşanan bir diyalog sonucunda kaleme alınmıştır..

Hani Esenlik Şirketi ara ara hizmet içi eğitimler verir.. Belki bu yazımda diğer yazım gibi eğitim seminerinde okunur..

Amacımız bağcıyı döğmek değil üzüm yemektir bunu baştan belirteyim..

 Ticarette kurumsallık önemli bir faktördür..

Kurumsallaşan  ticari kuruluşlar bir nevi teminattır..

Çünkü aldığınız bir ürünün arızalı çıkması halinde başvurunuzda muhatap bulabilirsiniz..

Kurumsallaşan ticari faaliyetlerde  hiyerarşi vardır.

Yani bir market kuruluşuysa  önce reyon sorumlusu, sonra market şefi, daha sonra marketlerden sorumlu müdür ve Genel Müdür..

Silsile yolu ile sorun ve sıkıntıyı anlatacağınız kişileri bulabilirsiniz..

Cumartesi akşamı Malatya Büyükşehir Belediye Başkanı Sayın Selahattin 
Gürkan'la bir toplantı vesilesiyle birlikteydik..

Vatandaşla muhabbet ederken, söz esenlik şirketinden açıldı..

Vatandaşın bir tanesi başkanım Esenlik ile ilgili bir maruzatım var aslında özelde söylemek isterim deyince.. Başkan hayır dedi.. Biz şeffaf olacağız bizim özelimiz olmaz dedi..

Vatandaş Esenlik marketlerinin birinden 5 adet ampul almış.. Ampulü takmış ve patlamış. Diğerini takmış o da patlamış.. Derken 3 üncü ampulü takmış oda patlayınca.. Elektrik tesisatlarında bir sorun var düşüncesiyle elektrik teknikeri getirmiş.. Tesisatı kontrol ettirmiş tesisatta bir sıkıntı görülmemiş..

Sıkıntı ampuller deymiş..

Başkan hemen yetkili kişiyi aradı.. Durumu anlattı.. Karşıdaki kişi başkanım arkadaş gelsin ampulleri değiştirelim yenisini verelim dedi.. Vatandaş araya girerek benim derdim ampul iadesi değil diyerek araya girdi.. Meseleye ticari olarak bakarsan iş ampul iadesi ile sınırlı kalır..

Başkan araya girerek kardeşim mesele ampul  iadesi değil.. Ticari kafayla düşünmeyin.. Nedenini araştırın talimatını verdi..

Meseleye ticari mantıkla bakarsanız işi iadeyle geçiştirir siniz ama kurumsallığını kanıtlamış bir ticari kuruluş böyle olmamalıdır..

Oysa yapılması gereken şu olmalıydı..

Öncelikle o vatandaşa teşekkür edilmeli..

Kendilerini bu konuda uyardıkları için..

Hangi marka ampulde sıkıntı oluşmuşsa  teknik ekipler tarafından incelenip sonucu da o vatandaşa bildirilmeli ve o ampullerin toplatılması için gerekli işlemler başlatılmalıdır..

Bundan yıllar önce yaşadığım bir konuyu anlatarak konuya açıklık getireyim..

Bi tarihte vatandaş esenlik marketinden konserve almış.. Konserveden farklı bir kokunun geldiğini söyleyerek tekrar markete gelmiş.. Market reyon sorumlusu arkadaş müşterinin adres, isim ve telefonunu almış..

İade edilen konserve laboratuvarda gıda mühendisleri tarafından gerekli analizleri yapılmış ve çıkan sonuç raporları ile birlikte konserveyi iade eden vatandaşın adresine gidilmiş. Analiz raporu vatandaşa verilmiş ve gerekli bilgiler aktarılmış..

Vatandaş o kadar memnun olmuş ki ve her yerde anlatmış durumu..

Evet mesele getirilen ürünün iade meselesi değil.. 

Meseleye sadece ticari mantıkla bakarsanız uzun ömürlü ticari faaliyetiniz olmaz..

Başkan Selahattin Gürkan'ın meseleye bakış farkının önceliğin ticari kaygının olmadığı mesele vatandaşın böyle durumlarla karşı karşıya kalmaması ve kurumsallığın vermiş olduğu müşteri teminatını  devam ettirmektir..
 

YAZIYI PAYLAŞ!

Yazıyı Yorumla

Yorumlar / 1

  • Ender Susaman | 13 Ocak 2020 11:14

    Aynen öyle Ali bey değişimle herşey sonuçlanıyor zannediyorlar vatandaş mağdur olmuş kimin umrunda ticarettte bitmiş insanlıkta menfaat çıkar söz konusu artık insanların zihniyetinde. Tekrar tşk kaleminize sağlık.

YAZARIN SON 5 YAZISI
14Oca
13Oca

Ticaret ve Kurumsallık

11Oca

Çalışan Gazeteciler Günü..

09Oca
08Oca