Ali Yiğit

MOTAŞ'a Teşekkürlerimizle

Ali Yiğit

Şehrin önemli hizmetlerinin başında ulaşım gelir.
Günlük yaşantımızın kolaylaşması adına   hizmet veren Malatya Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Hizmetleri MOTAŞ Genel Müdürlüğü bünyesine yeni otobüsler katarak ulaşım noktasında sorunları minimize etmek için gayret göstermektedir.
Şu gerçeği de unutmamak gerekir.
Kurumlar verdiği hizmet karşılığında ücret alırlar. Ve alınan ücret karşılığında oluşan bütçe ile hizmetlerini sürdürürler.
Ulaşım hizmetinde ise durum farklıdır. Bilindiği üzere Malatya Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Hizmetleri MOTAŞ. A.Ş uhdesinde bulunan toplu taşımada kullanılan ''Otobüs'' binişlerinin hemen hemen yarısı ücretsizdir.
Altmış beş yaş üstü, Emniyet mensupları, engelliler, muhtarlar, gazi ve şehit yakınları, sarı basın kartı olanlar, çocuklar.
Yarı ücretli bir bütçe ile  toplu taşıma hizmetinin zorluklarını unutmamak gerekir.
MOTAŞ A.Ş bünyesine yeni otobüs alım tanıtım töreninde ayaküstü Malatya Büyükşehir Belediye Başkanı Sami ER' e başkanım üniversiteler açılmadan ulaşım noktasında bazı sıkıntılar var çözülürse öğrencilerimiz için bir müjde olur demiştim.
Başkanımız elbette şehrimizin sorunlarını bir bütün olarak ele alıyoruz.
Kısım kısım sorunları çözmeye gayret göstereceğiz.
06 Şubat depreminde ağır hasar alan bir şehrin ayağa kaldırılması elbette biraz zaman alacaktır.
Buradan Malatya Büyükşehir Belediye Başkanı Sami ER ve MOTAŞ A.Ş Genel Müdürü Mehmet KAYIŞ' a öğrenciler ve öğrenci velileri adına teşekkür ederim.
Yaklaşık 3 yıldır İnönü Üniversitesine direk bir otobüs hattı konulması talebimiz vardı.
17 B ve 17 C İnönü Üniversite hattı bir çok mahalleden gerek İnönü Üniversitesine gerekse Turgut Özal Araştırma Hastanesine giden yolcuların aktarmasız olarak gitmelerine olanak sağladı. Ve birçok mahallenin yol güzergahından geçtiği için ulaşım noktasında büyük bir sorunu ortadan kaldırdı.
Her zaman bahsettiğim gibi sahayı gezmek sorunların çözümüne bir adım önde başlamaktır.
Yerleşim yerlerinin en önemli ayağı ulaşımdır. Ulaşıma kolay erişim imkanı hizmetlerin en başında gelir.
Okulların açıldığı şu günlerde toplu taşımanın en çok kullananı öğrencilerdir.
Ebeveyn kendi aracıyla işine giderken öğrencisi toplu taşımayı kullanacaktır.
Toplu taşımanın sık kullananı çalışan ve öğrencilerdir. Bu nedenle güzergahlardaki yoğunluk bunlara göre düzenlenmelidir.
Malatya Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Hizmetleri MOTAŞ AŞ. Genel Müdürü Mehmet Kayış ve oluşturduğu ekibi sahaya kulak vererek ulaşım noktasında var olan sorun ve sıkıntıların çözümüne yönelik çalışmaları hızlandıracağından şüphemiz yoktur.
Marifet iltifata tabidir. Metasız eşya zayidir.
Yeri geldiğinde eleştirilir, yeri geldiğinde teşekkür edilir.
En ağır hizmet yükü MOTAŞ'IN sırtındadır dersek abartmış olmayız sanırım.
Talepler sınırsız imkanlar sınırlı olunca her sorun elbette ki anında çözülemiyor.
Bazen zaman alabiliyor.
Neden en ağır yük MOTAŞ'ın derseniz...
Toplu taşımanın öznesi insandır.  En ağır yük insan taşımaktır.
Yaşlısı var, engellisi var, çocuk var, genci var bu nedenle büyük sorumluluk gerektirir.
Her şoförün hatası MOTAŞ'a kesilecektir.
Ama yolcunun hatası göz ardı edilir.
Şoförde bir insandır. Bazen durağı istemeyerek geçebilir. Arkadan yolcu bağırır duymadın mı lan.
Durak olmayan yerde yolcu indirmesi bindirmesi yasak olan yerde yolcunun talebi karşılanmadı mı hemen MOTAŞ çağrı merkezi aranır. Şoför beni durakta almadı.
Trafik sıkışır otobüs saatinde gelmez MOTAŞ çağrı merkezi aranır otobüs zamanında gelmedi denir.
Oysa trafik sıkışmış 10 dakikada geçebileceğiniz caddeden 30 dakikada ancak çıkabilmişsinizdir. Trafik sıkışıklığının kabahati de MOTAŞ' a kesilir.
Kartın bakiyesi yetersizdir. Şoför indirse ayıplanır bindirse kural dışı olur.
Elbette yolcu hatası olduğu gibi kişisel davranan ve hata yapan şoförlerde vardır.
Velhasıl MOTAŞ A.Ş Genel Müdürlük makamı çok ağır bir yük olup sorumluluk gerektiren bir makamdır.
Makamdan güç alan değil makama güç katacak bir isim olan Mehmet KAYIŞ’ın MOTAŞ A.Ş Genel Müdürlük makamına tevdi edilmesi hayırlara vesile olsun inşaAllah.
Yük ağır çünkü bir taraftan sahada ulaşım notasındaki sıkıntıları çözmek için gayret gösterirken, diğer taraftan yüzlerce çalışanı olan bir kurum içerisinde uyumu sağlayacaksın.
Direksiyon başına geçen her şoförün sorumluluğu sizden sorulacaktır. 
Yolcu talepleri..
Şoförlere hizmet içi eğitim.
Kurum aidiyet bağdaşması..
Otobüs kalitesi..
Güzergah belirlenmesi.
Otobüs durak kabin yerleştirilmesi.
Konforlu yolculuk..
Kar-zarar..
Çevre kirliliğini önleyecek, şehrin karbon salınımından nasıl arındırılacağı vs..
Bunlar ve daha birçok kalem sorumluluk Genel Müdürlük sırtındadır.
Yol uzun yük ağır..
Varılacak liman dua ve hizmet aşkı..
Kalın sağlıcakla

Yazarın Diğer Yazıları