Ali Yiğit

Hizmet eziyete dönüşmemeli

Ali Yiğit

Tecde'den MAŞTİ'ye 50 metre genişliği 3300 metre uzunluğundaki yolun yaklaşık 1300 metrelik bölümü kaldırım orta refüj ve aydınlatması kısmen tamamlandı..

Kısmen diyorum çünkü yapılan hizmet bölge halkına eziyete dönüştü..

Neden mi?

Elli Metre genişliğinde olan yolun yirmişer metresi çift yol olarak kullanılmakta olup kalan On metre ise orta refüj bırakıldı..

Orta refüj içerisine herhangi bir yaya geçişi bırakılmadı..

Çalışma yapılırken defaatçe söylendi..

Buradan yaya geçişi olacak..

Üç okul var bu öğrenciler karşıya nasıl geçiş yapacak..

Yaşlı ve engelli vatandaşlar bu engeli nasıl aşacak diye..

Çalışma yapan arkadaşlara daha doğrusu projenin başında olan Sinan Çeçen'e bizzat söylendi..

Muhtarım orta refüj çalışması tamamlandığında yaya geçişleri bırakılacak dendi..

Yani orta refüj önce toprakla dolacak ki dolduruldu.. Ağaçlar dikilecek ki bir kısmı dikildi..

Çim yapılacak bir kısmı yapıldı..

Hani işin başında yaya geçişi bırakılmadı..

Hadi diyelim çalışmanın akışı bu şekilde..

Kardeşim orta refüj yapılalı yaklaşık yedi ay oldu..

Ne bir yaya geçişi nede orta refüjde kalan kısım düzenlendi..

Orta refüjün bir kısmı ağaç ve çimlendirmesi yapıldı.. Gerçi dikilen çam ağaçlarının yarısı boynu bükük vaziyette bekliyor..

Okullar açıldı..

Yüzlerce öğrenci sabah akşam ipteki cambaz misali karşıya geçiş yapmaktalar..

Yaşlı veya engelli bir vatandaş yolun karşısına geçmek için yaklaşık bir kilometre ileride bulunan kavşağa kadar gidecek ki yolun karşısına geçsin..

Bunun adına ne diyeceğiz..

Hizmet mi eziyet mi?

Ya öğrenci ve yayaların kaza riskini ne yapacağız..

Hiç bir yaya geçişi, trafik ışığı, yaya çizgisi olmayan Elli metrelik bir yolda karşıdan karşıya geçmenin zorluğunu bilmem anlatabildik mi?

Yarın bir kaza olduğunda veya bir can gittiğinde eyvah diyerek geçiştirecek miyiz?

Bir can bu kadar ucuz mu?

Çok mu zor bir kaç tane yaya geçişi koymak..

Altınkayısı bulvarı trafiği yoğun olan bir yol haline geldi..

Dört şerit halinde gelen yol bir km sonra bir buçuk şeride düşüyor..

Kalan kısmın asfaltlanması halinde hem kaza riski ortadan kalkacak hem de trafik akışı hızlanmış olacak..

Altınkayısı Bulvarında acilen yaya geçişleri yapılması kaçınılmazdır..

Bu yazıyı eminim Malatya Büyükşehir Belediyesi Basın İşleri Daire Başkanlığı Yol Alt Yapı Daire Başkanlığına gönderecektir.. Bu yazımızı dilekçe mahiyetinde kabul edebilirler..

Çünkü söylenecek yetkililere şifai olarak defalarca söylendi..

Bir can gitmeden bu sorun çözülür inşallah..
 

Yazarın Diğer Yazıları