Abdullah Ergün

Hüzün, Müzik ve Sitem

Abdullah Ergün

Malatyalıların beynine “mıh” gibi çakılan depremlerden sonra normalleşme adına şehirde devam eden çalışmaların beklentilerin altında gitmesinin yarattığı moral bozukluğu devam ediyor.
Malatya Musiki Derneğinin düzenlemiş olduğu “Yaz Konseri” programına gösterilen ilgi, şehirde kültürel anlamda yaşanan boşluğu biraz olsun gidermiş oldu.
Türk sanat müziğine gönül verenleri heyecanlandıran Avni Anıl, Sekip Ayhan Özışık, Yusuf Nalkesen, Necdet Tokatlıoğlu, Yıldırım Gürses, Sadettin Kaynak, Semahat Özdenses ve Amir Ateş gibi unutulmaz eserlere imza atan bestecilere ait eserleri muhteşem yorumlayan solo ve koroya muhteşem performanslarıyla katkı sunan saz sanatçıları solonda bulunan müzikseverlerin salondan mutlu ayrılmalarını sağladı.
Koroyu yöneten Şef Dr.M. Zeki Giray’ın performansına ayrı bir bölüm açmak gerekiyor.
Türk Sanat Müziğinin duygusal ve yaşanmışlıklara ilgili ortaya çıkan hüzün ve sevginin notalara aktarılışında nelerin yaşandığını bestecilerin kendi ağızlarından anlatımları, yıllardır dinlenilen bu bestelerin neden beğeniyle dinlendiğini gösteriyor.
Tanımaktan büyük mutluluk duyduğum Avni Anıl’ın bu konuyla ilgili anlatımlarını asla unutamam.
İşte böylesine önemli bir müzik kültüründe Malatya Musiki Derneği Başkanı Mehmet Tunç Yıldırım yine bireysel anlamda konserin yapışılması için verdiği emeğin karşılığını sadece salonu dolduran müzikseverlerin konsere gösterdikleri ilgi ve alkışlarla mutlu olduğunu düşünüyorum.
1986yılında kurulan ve günümüze kadar gelen süreçte büyük ilgi gören konserlere imza atan Malatya Musiki Derneğinin içinde bulunduğu ortamı konser sonunda açıklayan Mehmet Tunç Yıldırım’ın sitem dolu konuşması ilgili yerlere mesaj niteliği taşıyordu.
Salonun ilk iki sırasını protokole ayırtan derneğin konserin başladığı andan itibaren beklenen protokolün gelmemeleri konseri izlemeye gelenler için sorun olmazken, büyük çabalarla konserin yapılmasını sağlayan Mehmet Tunç Yıldırım’ı doğal olarak üzmüş gözüküyor.
Önemli olan salonun gerçek müzikseverlerle dolu olmasıydı.
Ve Bunu da başardılar.
Malatya Büyükşehir Belediyesi Kültür ve Sosyal İşler Daire Başkanı Basri Akdemir’in konseri takip etmesi gecenin dikkat çeken anı oldu.
Basri Akdemir’in müzik komsundaki bilgi ve birikimi beni çok etkiledi.
Yılardan beri aynı makamda yer alan, sanat anlamında beklentilerin altında kalan ve sadece iyi niyetleriyle ön plana çıkan başkanların aksine Basri Akdemir’in görev ve yetkisi alanındaki konulara bakış açısı ve yapılması gerekenler noktasındaki heyecanı Malatya için büyük avantaj.
Mehmet Tunç Yıldırım’ın derneğin yıllarca faaliyet gösterdiği yerden çıkartılmasından sonra çalışmaların yapılacağı ve ikamet adresinin belli olacağı yer noktasında beklentilerini anlatırken yüzündeki sitem dolu bakışlar şehrin ayıbı olarak karşımızda duruyor.
Son yıllarda popüler müzik adı altında yozlaşan, abuk-subuk sözlerin yanına küfür ve argo konuşmalardan oluşan müziğin aksine Türk sanat müziği gibi insanın iliklerine işleyen söz ve müziklerin  Malatya’da yıllardan beri aynı heyecan ve ilgiyle takıp  edilmesini sağlayan derneğin içinde bulunduğu sıkıntılı ortamın şehrin yeni seçilmişleri tarafından giderilmesi herkes için iyi olacak.

Yazarın Diğer Yazıları