Açılış Fenerbahçe’den - Abdullah Ergün

Açılış Fenerbahçe’den


Fenerbahçe kulübü taraftarların kulübe destekleri noktasında “ Fener Ol” kampanyasını başlatacak. Yardım kampanyası için UEFA’dan gerekli izni alan sarı-lacivertli takım içinde bulunduğu maddi dar boğazdan kurtulmak için taraftarlardan destek bekliyor.

Fenerbahçe taraftarların kulübü olan sevgisi herkes tarafından biliniyor. Kulüp Başkanı Ali Koç benzer uygulamamanın diğer kulüpler tarafından da uygulanması noktasında yaptığı açıklama aslında kulüplerin içinde bulundukları ortamı çok güzel özetliyor.

Yeni Malatyaspor’da yakın zamanda SMS uygulamasını hayata geçirirken büyük bir ilginin olacağını düşünüyordu. Ama beklenen olmadı ve kampanya fiyaskoyla tamamlandı.

UEFA borçlu kulüplerin peşini bırakmıyor. Yaptırım noktasında alınan kararları uygulayarak kulüplere gözdağı vermeye devam ediyor.

***

Maddi anlamda sıkıntı yaşayan kulüplerimiz sayısında son yıllarda büyük artışlar meydana gelmeye başladı.

Malatyaspor’un süper lige mücadele ettiği yıllarda Malatya’nın da içinde bulunduğu coğrafi bölgede görev yapan bazı illerin takımları yaşanan sıkıntılar yüzünden maçlara çıkmama tehlikesi ile karşı karşıya bulunuyorlardı. O ilin milletvekilleri ve ileri gelenlerinin girişimleri sonucunda maddi sıkıntılar kısmen rafa kaldırılıp suni bir geçiş ile kulüpler mücadelelerine devam ediyorlardı.

Kulüp içinde yaşananlar, transfer döneminde yapılan yanlışlıklar, yönetim kurullarında görev yapan yöneticilerin futboldan uzak olmaları, yönettiği kulübü kendi fabrikası gibi yönetmeye çalışması,

Karşılığı olmayan harcamaların yarattığı sıkıntılar..

Bunun gibi onlarca nedenlerden dolayı ortaya çıkan olumsuz tablo neticesinde kulüpler kapanma noktasına dahi geldiler.

Yıllar öncede bu tip yönetici profilleri takımların başında bulunuyorlardı.

O yıllarda transfer borsalarında rakamların bugünkü rakamlar karşılığında biraz geri kalması büyük bir avantajdı.

Fakat o yıllarda da kulüp gelirleri bugünkü gibi uçuk rakamlarda değildi.

Sadece spor toto ve stat gelirleri ile kulübün kasına para giriyordu.

Sonuçta kulüpler yıllar öncede sıkıntı yaşıyorlardı. Bugünlerde de sıkıntı yaşıyorlar. Her şey kulüpleşmede bitiyor.

Sağlıklı bir alt yapılarının olmaması, yersiz harcamalar, transferlerde yaşanan fiyaskolar, sürekli gelir kaynaklarının yeterince olmaması, buna paralel gideler de sürekli yaşanan artışlar.

Maalesef ülkemizde yaşanan bu olaylar sonucunda futbol kalitesini konuşmaktan çok kulüplerin maddi sıkıntıları ve yaptıkları hataları konuşmak zorunda kalıyoruz.

Bizde durum böyle,

Avrupa’da ise durum daha farklı

Avrupa futbolunda kulüplerin her ne kadar gelirler artıyorsa da, giderler de o hızda artıyor. Endüstriyel futbol’un, futbol kulüplerini günümüzde sportif bir örgüt olmaktan çıkartarak, ekonomik birer örgüt durumuna getirmesinin altında da bu temel neden yatıyor. Bu anlamda endüstriyel futbol, gelirlerin sürekliliği ve düzenliliği açısından markalaşmayı da kulüplerin önüne bir zorunluluk olarak ortaya koyuyor. Çünkü markalaşma, endüstriyel futbolun kendisini yeniden üretebilmede gerekli sermaye birikimini sağlayabilecek yegane unsur. Endüstriyel futbolun getirdiği bu yeni yapılanma, yeni futbol ekonomisinin de çarklarının dönmesini sağlıyor.

Futbol kulüpleri bir yandan yeşil sahalarda kazanmak için mücadele verirken, diğer yandan da iktisadi alanda var olabilmenin savaşımını vermekteler. Bunun için de markalaşmak günümüzün kaçınılmaz bir görevi olarak, tüm futbol kulüplerinin önünde duruyor.

Gelir gider dengesizliği hem markalaşmayı, hem de etkin bir finansal yönetim gerektirmektedir. Özellikle, gelirlerin üstünde bir gelir yaratabilmek için markalaşmaktan da başka bir yol bulunmamaktadır. Tabii ki, markalaşmak tamamen sportif başarıya endeksli. Markalaşmak, o kulübün sah içindeki başarısı ile eş değer taşıyor.

Gelir-Gider durumunu markalaşarak yaratmak; gelirin düzenli ve sürekli olması, nakit akışının düzenli hale gelmesi demektir. Ancak, gelirleri arttırabilmek kısa vadede o kadar kolay olamayacağı için, maliyet yönetimi de büyük önem kazanmaktadır. Her ikisinin de bir arada yürütülmesi ideal olanıdır.

Yapılması gerekenlerinde bu olması lazım. Bugün yaşanan sıkıntıların ortak noktası kulüpleşme adına yapılması gerekenlerin yapılmaması ve mevcut gelirlere uyan bir gider politikasının olmayışını gösterebiliriz.

Kulüpler bu sıkıntıların ortadan kalkması için Avrupa’da mücadele eden ve kendilerine uygun kulüplerin mali portrelerini kendilerine örnek almak zorundalar.

Aksi halde,

Fenerbahçe kulübünün hayata geçireceği yardım kampanyasının daha değişik versiyonlarını uygulayacak olan kulüp sayısında artış yaşanacaktır.

YAZIYI PAYLAŞ!

İlk Yorum Yazan Sen Ol!

YAZARIN SON 5 YAZISI
22Ekm

Saygı duyulacak bir futbolcu

21Ekm

Aynı nakarat!

20Ekm
19Ekm

Korku tüneli

18Ekm

Hayata dönüş