Teklif yetersiz
Eğitim-Bir-Sen Malatya 1 No'lu Şube Başkanı ve Memur-Sen Malatya İl Temsilcisi Hüseyin Söylemez, 5. dönem toplu sözleşme görüşmeleri ve Hakem Kurulu tarafından belirlenen ücret artırımına tepki gösterdi. Söylemez, 'Kamu İşvereni Hakem Kurulu'nun birçok temel teklifi yok saydığını ve kararın adaletsiz olduğunu söyledi.
Eğitim-Bir-Sen Malatya 1 No'lu Şube Başkanı ve Memur-Sen Malatya İl Temsilcisi Hüseyin Söylemez, 5. dönem toplu sözleşme görüşmeleri ve Hakem Kurulu tarafından belirlenen ücret artırımına tepki gösterdi. Söylemez, ‘Kamu İşvereni Hakem Kurulu’nun birçok temel teklifi yok saydığını ve kararın adaletsiz olduğunu söyledi.
5. dönem toplu sözleşme görüşmeleri ve Hakem Kurulu tarafından belirlenen ücret artırımı ile ilgili değerlendirmelerde bulunan Söylemez, Hükûmetin teklifinin yetersiz, kurulun kararının ise, adaletsiz olduğunu söyledi.
Birçok teklif yok sayıldı
Kamu işvereninin güvenilirliğinin, hakem heyetinin özerkliğinin ve 4688 sayılı Kanun’un yeterliliğinin tartışmalı hâle geldiğini kaydeden Söylemez, Kamu İşveren Heyeti’nin sunduğu ikinci teklif olan yüzde 4+4 ve yüzde 3+3’ün Kamu Görevlileri Hakem Kurulu tarafından onandığını hatırlatarak, “Biz hakem kurulunda; adaletin heybetini değil, işverenin heyetini gördük. Biz hakem kurulu biliyorduk, noter çıktı. Ne işveren heyeti ne de hakem, kamu görevlilerini anlamaya çalışmadı. Biz, yazılan enflasyonu değil, yaşanan enflasyonu baz alalım dedik. Ancak 4+4 ve 3+3 oranları, zammı enflasyona verdirmek, enflasyona bağlı alım gücünün düşmesi gerçeğini görmezden gelmekti. Gerçekten de bu kurul ‘Kamu Görevlileri Hakem Kurulu’ olsaydı adil bir karar çıkabilirdi. Ama bu kurulu biz ‘Kamu İşvereni Hakem Kurulu’ olarak görüyoruz. Kamu işvereni de hakem heyeti de birçok temel teklifi yok saydı” dedi.
Teklifimiz dikkate alınmadı
Birçok teklifin görmezden gelindiğine dikkat çeken Söylemez, “Sözleşmelilerin kadroya geçirilmesinden 3600 ek göstergeye, yardımcı hizmetler sınıfının genel idare hizmetleri sınıfına geçirilmesinden kademe derece sınırlamasının kaldırılmasına, bayram ikramiyesinden kılık-kıyafet yasağının kaldırılmasına, gelir vergisi mağduriyetinin son bulmasından dayanışma aidatı ve toplu sözleşme ikramiyesine birçok acil çözüm bekleyen önemli teklifimiz dikkate alınmadı. Kamu İşveren Heyeti’nin teklifini, hakemin de kararını, kamu görevlilerinin emeğini değersizleştirmek olarak görüyoruz. Kaybı biz imzalamadık, kazanım üretecek bir teklif de zaten gelmedi. Kamu İşvereni müzakerelerde uzlaşılan konuları hakeme götürmedi. Kamu İşvereni, kanuna aykırı olarak; uzlaşılan ve uzlaşılmayan konuların ayrı ayrı tutanağa işlenmesi hükmünü çiğnedi. Uzlaşmazlık tutanağı düzenlemekten kaçındı. Yetkili 11 hizmet kolu sendikası hazır bulunmasına rağmen sendikalar uzlaşmazlık tutanağı için çağrılmadı” dedi.
Hakem heyeti adaletten şaştı
Hakem heyetinin adaletten şaşarak, noterlik yaptığını ifade eden Söylemez, Hakem Heyeti’nin, hükûmetin teklifini aynen kabul etmesinin kendi güvenilirliğine leke sürdüğünü kaydetti. 4688 sayılı Kanun’la ilgili kaygı ve tespitlerinin bir kez daha doğrulandığını da aktaran Söylemez, “4688 sayılı kanun ile ilgili daha önce yapılan eleştirileri hatırlatan Hüseyin Söylemez, bu konudaki kaygı ve tespitlerinin bir kez daha doğrulandı. Yıllardır kanundan kaynaklı sorunlara dikkat çekiyoruz ve kanunun düzeltilmesini istiyoruz. 200 bin işçiye 60 gün, 5 milyon 200 bin kamu görevlisine ve emeklisine 30 gün… Sorunlar acil bir değişikliği zorunlu kılıyor. Hakem Heyeti’nin hükûmet lehine olan üye dağılımı değişmelidir” şeklinde konuştu.
Uzlaşılan teklifler neden masaya gelmedi?
Kamu İşvereni bazı soruların cevabını vermelidir diyen Söylemez, “Sayın Bakan, uyuşmazlığın nedeni olarak teklifimizi yükselttiğimizi ifade ediyor. Yüzde 8+7 ve 6+6 zam ve 3+2 refah payı teklifini iki yılda toplam 20 puana çeken bir konfederasyon nasıl teklifi yükseltmiş oluyor? Hizmet kollarının uzlaşmazlık tutanağı imzalamaya çağrılmadı? Neden bu konuda bir davet gelmedi? Kamu İşvereni bürokratlarının tuttuğu tutanaklara ve Bakanın da ‘her ihtimale karşı ben de tutuyorum’ dediği tutanaklara ne oldu? Uzlaşılan teklifler neden yasaya rağmen masaya gelmedi? 11 hizmet kolu sendikası genel başkanlarımız orada hazır olduğu hâlde uzlaşmazlık tutanağı neden düzenlenmedi? Sendikalar neden çağrılmadı? Uyuşmazlıkla sonuçlandığını söyleyen Kamu İşvereni, hangi konularda ve neden uyuşmazlığın yaşandığını niçin izah etmemiştir? ” açıklamalarına yer verdi.