Sorunlar çözülmeli
Eğitim Bir Sen Malatya 1 No'lu Şube Başkanı Hüseyin Söylemez, 2022-2023 eğitim öğretim yılının birinci dönemini değerlendirdi. Eğitim çalışanlarının sorunlarının çözülmesini gerektiğini belirten Söylemez, eğitim öğretim yılının ilk yarısını ekonomik zorlukların ve tam olarak beklentileri karşılayamayan Öğretmenlik Meslek Kanunu'nun gölgesinde öğretmenlerin ve eğitim çalışanlarının büyük fedakârlıklarıyla tamamlandığını söyledi.
Eğitim Bir Sen Malatya Şube Başkanı Hüseyin Söylemez, dün sona eren 2022-2023 eğitim öğretim yılının birinci dönemiyle ilgili değerlendirmelerde bulundu. Söylemez, kamu görevlilerinin uzun yıllardır devam eden bazı taleplerinin karşılık bulduğunu ancak çalışma şartları başta olmak üzere, kronik sorunlara getirilebilecek maliyetsiz çözümlerin ıskalandığını belirtti. Diplomaya yönelik alan değişikliği bekleyen öğretmenlerin olduğunu anımsatan Söylemez, alan değişikliği konusunda somut adımların atılması gerektiğini vurguladı.
Çözüm bekleyen sorunlar var
Söylemez, ek gösterge artışının sağlanması, öğretmenlerin 3600 ek göstergeye kavuşması gerektiğini belirterek, "Kariyer basamaklarının yeniden hayat geçirilerek 422 bin 368 öğretmenin uzman öğretmen, 66 bin 422 öğretmenin başöğretmen olması, sözleşmeli personelin kadroya geçirilmesini sağlayacak kanun teklifinin Meclis’e sevk edilmesi, aday öğretmenliğin yeniden tasarlanması, kariyer basamak unvanlarına getirilen ilave tazminat oranlarındaki artış gibi olumlu adımlar atılmıştır. Ancak, halen çözüm bekleyen ve gerekli irade ortaya konulursa kısa vadede çözülebilecek birçok sorun da varlığını sürdürmektedir" diye konuştu. Öğretmen atamalarında mülakatın kaldırılmaması, istihdamda güçlük çekilen bölgelerde görev yapan eğitimcilere ilave teşviklerin verilmemesi, birim ek ders ücreti miktarının düşük olduğunu dile getiren Söylemez, "Eğitim kurumu yöneticiliğinde özlük haklarını ve yetkileri geliştiren kariyer odaklı sürdürebilir bir sistemin halen hayata geçirilememesi, eğitimin rehberlik ayağının eksikliği, öğretmenleri şiddete karşı koruyacak bir düzenlemenin çıkarılamaması, öğretmenlerin yer değişikliği taleplerinin karşılanmamasının doğurduğu mağduriyetler, görevde yükselme ve unvan değişikliği sınavlarının gerçekleştirilmemesi gibi sorunlara bir an evvel çözüm bulunmalıdır" ifadelerini kullandı.
Beklentiler karşılanmalı
7354 sayılı Öğretmenlik Meslek Kanunu'nun beklentileri karşılayamadığını vurgulayan Söylemez, "Kanun, mevcut hâliyle bir milyonu aşkın öğretmenin hak, yetki, görev ve sorumlulukları noktasında bir meslek kanununda olması gerekenleri kapsamamakta, ilave düzenlemelere ihtiyaç duymaktadır. Meslek kanunu, öğretmenliği bütün boyutlarıyla ele almalı, her açıdan yapılandırmalıdır. Sözleşmeli personelin kadroya geçirilmesiyle ilgili Meclis’e sevk edilen kanun teklifi, yer değişikliği hakkını kısıtlamakta, bu durum da mevcut hakkın ihlalini beraberinde getirmektedir. Kadroya geçirilen sözleşmeli personel, kadrolu memurun sahip olduğu her haktan yararlanmalı, özellikle mazerete dayalı yer değişikliği konusunda farklı bir uygulamaya tabi tutulmamalıdır" dedi.
Somut adımlar atılmalı
Söylemez, öğretmen açığının kadrolu öğretmen atamasıyla giderilmesi gerektiğini, ek gösterge düzenlemesinin tüm kamu görevlilerini kapsamasını, şiddeti önleyecek caydırıcı tedbirler alınmasını, eğitim kurumu yöneticiliği ikincil görev olmaktan çıkarılmasını, öğretmen atama ve yer değiştirme süreçlerinin mağduriyete neden olmamasını, hizmetli ve memurların haklarının iyileştirilmesini, görevde yükselme ve unvan değişikliği takvimi bir an önce yayımlanması konularına dikkat çekti. Diplomaya yönelik alan değişikliği konusunda herhangi bir olumlu veya olumsuz açıklama yapılmaması, diplomaya yönelik alan değişikliği bekleyen öğretmenlerin olduğunu belirten Söylemez, "Kurum İdari Kurulu başta olmak üzere, birçok platformda dile getirdiğimiz, kalıcı bir usul ve esasa bağlanmasını istediğimiz alan değişikliği konusunda somut adım atılmalı; alan değişikliği 2022-2023 eğitim-öğretim yılı ikinci yarıyılı başlamadan evvel sonuçlandırılmalıdır" diye konuştu.