Son tarih yaklaşıyor!
Yeni Çipli Kimlik kartlarına geçiş için son tarih yaklaşırken hasta ve yaşlılar kimliklerini evlerinden değiştirme olanağına sahip. Türkiye Cumhuriyeti İçişleri Bakanlığı tarafından geliştirilen Adreste Nüfus Hizmeti (ANH) sayesinde kimliğinizi kısa sürede yenileyebilirsiniz. Detaylar haberimizde...
31 Aralık 2024'te son bulacak olan Türkiye Cumhuriyeti Devleti Kimlik kartı yenileme işlemleri öncesinde İçişleri Bakanlığınca atılan adımlar doğrultusunda hasta yaşlı ve nüfus müdürlüğüne gidemeyecek durumda olan vatandaşları kapsayan uygulama ile kimliğinizi kısa sürede yenileyebilirsiniz. İşte tüm detaylar...
Bu sosyal proje, T.C. Kimlik Kartı başvurusu yapmak için nüfus müdürlüklerine gidemeyecek kişileri kapsar. Bu kişiler arasında yaşlı vatandaşların yanı sıra kısıtlı, hasta ve engelli vatandaşlar da yer alır. Yaşlılar için evde kimlik değişimi uygulaması, dışarı çıkmakta sorun yaşayan kişiler için oldukça faydalı bir hizmettir.
Yaşlılar İçin Evde Kimlik Değişimi Nasıl Yapılır?
Evde kimlik değişimi, gerekli belgelerin vatandaşta bulunması halinde kısa sürede yapılabilir. Kısıtlı, hasta, yaşlı ya da engelli vatandaşların faydalanabileceği bu uygulamaya başvuru yapmak için bazı belgelerin bulunması gerekir. Başvuru için gereken belgeler ise şunlardır;
● Başvuruda bulunan vatandaşın eski nüfus cüzdanı, pasaportu ya da
kimliğini gösterir nitelikte bir kimlik belgesi
● Biyometrik fotoğraf
● Vatandaşın nüfus müdürlüğüne gidemeyeceğini gösterir nitelikte belgesi
● Başvuru ücreti
Evde kimlik yenileme işlemi için yukarıdaki belgelere sahipseniz başvuruda bulunabilirsiniz. Yakınları aracılığıyla nüfus müdürlüklerine gelemeyeceklerini beyan eden engelli, yaşlı ya da mücbir sebeplere sahip olan vatandaşların başvuruları incelenir. İncelenen başvurular uygun görüldükleri takdirde nüfus müdürlüğünün bağlı bulunduğu mülki idare amirinden onay alınır. Ardından da vatandaşın ve müdürlüğün uygun olduğu bir zamanda kişinin adresine gidilir ve kimlik kartı başvurusu oluşturulur.
Evde Nüfus Cüzdanı Hizmeti Nedir?
Evde nüfus cüzdanı hizmeti; yaşlı, engelli ya da kısıtı olan kişilerin yararlanabilmesi için ortaya çıkan bir uygulamadır. Bu uygulama kapsamında dışarı çıkamayan kişiler, evden başvuru yaparak kimliklerini alabilir. Basılan kimlik kartı, kişinin adresine gönderildiği için bireylerin rahat etmesi sağlanmış olur. Başvuruda gereken belgelerin bulunması halinde kısa sürede ve zahmetsizce faydalanabileceğiniz bu uygulama, yaşlı ve sağlık sorunu yaşayan kişiler için idealdir. Bu hizmetten yararlanmak için ilçe nüfus müdürlüğüne telefonla veya e-posta yoluyla başvuru yapabilirsiniz.
Evde nüfus cüzdanı hizmeti, özellikle evde bakıma muhtaç vatandaşlar için büyük bir kolaylık sağlar. Bu hizmet sayesinde vatandaşlar evlerinde rahat bir şekilde nüfus cüzdanı işlemlerini tamamlayabilir. Ayrıca sağlık sorunlarından dolayı evden çıkamayan vatandaşların mağdur olmasının da önüne geçilmiş olunur.
Evde Nüfus Cüzdanı Hizmeti Randevusu Nasıl Alınır?
Evde nüfus cüzdanı hizmetinden yararlanmak için başvuru yapmak oldukça kolaydır. İlk olarak ilgili ilçe nüfus müdürlüğüne telefonla veya e-posta yoluyla başvuruda bulunmanız gerekir. Ardından ise evde gerçekleştirilecek işlem veya işlemler belirlenir. Vatandaşa ve müdürlüğe uygun olan randevu tarihi ve saati belirlendikten sonra ise ilçe nüfus müdürlüğü ekipleri evde ziyaret ederek işlemleri gerçekleştirirler. İşlemler tamamlandıktan sonra ise nüfus cüzdanı veya kimlik kartı ilgili adrese teslim edilir. Evde nüfus cüzdanı hizmeti kapsamında, aşağıdaki işlemler yapılabilir:
● Yeni nüfus cüzdanı başvurusu
● Kayıp nüfus cüzdanı talebi
● Nüfus cüzdanı yenileme
● Diğer nüfus cüzdanı ile ilgili işlemler
Evde nüfus cüzdanı hizmeti için telefonla randevu almak isteyen vatandaşlar, ALO 199 Nüfus Hizmetleri Çağrı Merkezini arayabilir. Çağrı merkezi, haftanın her günü 8 ile 22 saatleri arasında hizmet verir. Telefonla randevu almak için kimlik numarası bilgileri gereklidir. Randevu alınırken, nüfus müdürlüğü tarafından istenilen belgeler hakkında da bilgi alınmalı ve gerekli belgeler hazırlanarak randevu gününe kadar saklanmalıdır. Evde nüfus cüzdanı hizmeti sayesinde yaşlı, engelli ya da sağlık sorunu yaşayan kişiler, hızlı ve sorunsuz bir şekilde hizmet alabilir.
Adreste Nüfus Hizmeti (ANH)
Genel Müdürlüğümüz tarafından geliştirilen bu sosyal proje sayesinde T.C. Kimlik Kartı başvurusunda bulunmak için nüfus müdürlüklerine gidemeyecek şekilde kısıtlı, hasta, yaşlı ve engelli vatandaşlarımızın kimlik kartı başvuruları adreslerinden alınmaktadır.
Yakınları tarafından yaşlılık, engellilik ve mücbir sebepler dolayısıyla nüfus müdürlüklerine gelemeyeceğini beyan eden vatandaşlarımızın başvuruları incelenip uygun görüldüğü takdirde başvuruda bulunulan nüfus müdürlüğünün bağlı bulunduğu mülki idare amirinden onay alınarak karşılıklı belirlenen uygun bir zamanda kişinin adresine gidilir ve kimlik kartı başvurusu oluşturulur. Genel Müdürlük tarafından basılan kimlik kartı kişinin adresine gönderilir.
Başvuru İçin Gerekenler
- Başvurusu alınacak kişinin kimliğini gösterir nitelikte bir kimlik belgesi (eski nüfus cüzdanı, pasaport vb.)
- Başvurusu alınacak kişiye ait biyometrik fotoğraf
- Başvurusu alınacak kişinin nüfus müdürlüğüne gelemeyeceğini gösterir nitelikte belge.
- Başvuru ücretinin yatırılması,