'Patikle Başla Kitapla Yaşa'

Çocuğun doğumundan itibaren kitapla karşılaşmasının önemini vurgulamak amacıyla tasarlanan 'PATİK Projesi' Türkiye genelinde devam ediyor. 'Patikle Başla Kitapla Yaşa' sloganıyla Türkiye'nin pek çok ilinden Okul Öncesi öğretmeninin katılımıyla yürütülecek bu projenin hedefi, aileyi nitelikli kitap seçimi, ev ortamında okuma alanı yaratma, çocuğu kitap okumaya özendirme, kitabın yararları üzerine bilinçlendirmek.

PAYLAŞ
TAKİP ET Google News ile Takip Et
'Patikle Başla Kitapla Yaşa'
Çocuğun doğumundan itibaren kitapla karşılaşmasının önemini vurgulamak amacıyla tasarlanan 'PATİK Projesi' Türkiye genelinde devam ediyor. 'Patikle Başla Kitapla Yaşa' sloganıyla Türkiye’nin pek çok ilinden Okul Öncesi öğretmeninin katılımıyla yürütülecek bu projenin hedefi, aileyi nitelikli kitap seçimi, ev ortamında okuma alanı yaratma, çocuğu kitap okumaya özendirme, kitabın yararları üzerine bilinçlendirmek.
Malatya Net Haber - Yusuf Cici

İstanbul Aydın Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Belma Tuğrul, Çankırı Karatekin Üniversitesi Öğretim Üyesi Dr. Nihan Feyman Gök, İstanbul Birüni Üniversitesi Öğretim Üyesi Dr. Işıl Taş, İstanbul Güngören Polis Amca Anaokulu Müdürü Birgül Berna Uysal ve Muğla Milas Beçin İlkokulu Okul Öncesi Öğretmeni Kader Duman’ın kurucusu olduğu 'PATİK Projesi' “Patikle Başla Kitapla Yaşa” sloganıyla sürdürülüyor.

Düşünme sorgulama becerileri desteklenecek

53 ilden 235 Okul Öncesi öğretmeninin dahil olduğu projeye, Malatya’dan katılım sağlayan Battalgazi Anaokulu Öğretmeni Tuğba Kurt, Beyazbirlik Anaokulu Öğretmeni Betül Yumrutepe ve Altınadamlar Anaokulu Öğretmeni Figen Demirtaş, Malatya'da projeyi yürüterek destek veriyor. Battalgazi Anaokulu Öğretmeni Tuğba Kurt, proje kapsamında Battalgazi İlçe Milli Eğitim Müdürü ve Battalgazi Kaymakamı ile görüştüklerini dile getirdi. Projenin amacından bahseden Kurt, "Bilişsel gelişimin çok hızlı olduğu okul öncesi dönemde çocuğun gelişimsel ihtiyaçlarının gözetilerek kitaplar yoluyla çocukların soru sorma, sorgulama, problem çözme, eleştirel düşünme ve tasarım odaklı yaratıcı düşünme becerilerinin felsefi düşünme ve üst düzey düşünme becerilerinin geliştirilmesidir. Proje ile bebeklikten itibaren çocuklarda, okuma kültürünün ve okuyucu kimliğinin gelişmesi, kitap seçimi, yetişkinlerin çocuklara kitap okuma teknikleri, düşünme sorgulama süreçlerini desteklemeyi hedeflenmekte, bu hedefe ulaşmak için sınıf,  ev, kütüphane, müze, park, bahçe gibi mekanların ortam yönünden zenginleştirilmesi ve daha etkin kullanılması planlanmaktadır" dedi.

Kitap hayatın tüm alanlarına taşınacak

Kurt, projenin, öğretmen-ebeveyn aile arasında çocuğun bütünsel gelişimi odaklı bir ortaklık kurabilmeyi hedeflediğine dikkat çekerek, "Öğretmenlere ve ailelere nitelikli çocuk kitapları seçme konusunda farkındalık kazandırmak, serbest oyun fırsatlarını artırarak serbest oyunda yetişkin rolleri hakkında öğretmen ve aileleri bilinçlendirmek, çocuğun evde ve okulda erken okuryazarlık ortamlarını zenginleştirmek, çocuklarda eleştirel ve analitik düşünmeyi kullandırabilme, hikayede geçen eylemleri ve süreçleri yorumlayabilme, empati kurabilme, yaratıcılık ve farklı düşünmeyi geliştirebilmek, nitelikli çocuk kitaplarını bütünleştirilmiş oyun, çocuklar için felsefe, müzik-hareket, drama, matematik, fen-doğa, sanat, gezi gözlem etkinliklerinde yaparak yaşayarak öğrenmeye imkan sağlayan soru sorma, sorgulama, problem çözme, eleştirel düşünme ve tasarım odaklı yaratıcı düşünme becerileri çalışmalarıyla disiplinler arası bir yaklaşımla çocuklara sunabilmek, ekonomik yetersizlik veya bilgi eksikliği nedeniyle dezavantajlı çocukların nitelikli kitaplara erişiminin sağlayabilmek, ailelerin ve çocukların kütüphaneyi kullanma alışkanlığı kazandırılıp okunan kitap sayısı ve çeşitliliğini attırabilmek, öğretmenlerde etkili kitap okuma, çocuklarda düşünme ve sorgulama becerilerini desteklemeyle ilgili yetkinlikleri artırabilmek, ev, okul, bahçe, park, doğa, müze, kütüphane, antik kent ve tarihi mekânlarda etkili kitap okuma deneyimleri sağlayarak kitabı hayatın tüm alanlarına taşımak, kitaplar yoluyla çocukların soru sorma, soruşturma, sorgulama, problem çözme, eleştirel düşünme ve tasarım odaklı ve yaratıcı düşünme felsefi düşünme becerilerini geliştirmektir" şeklinde konuştu. 

Haber Merkezi

HABERİ PAYLAŞ:
BUNLARA DA BAKIN