Nihayet bitecek
Karayolları Genel Müdürlüğünce 6 Ocak 2014'te yapımına başlanan Elazığ ile Malatya'nın Karakaya Baraj Gölü üzerinden bağlantısını sağlayacak ve Doğu Anadolu Bölgesi'nin batı ve güneydeki illere ulaşımı açısından stratejik bir konuma sahip 'Yeni Kömürhan Köprüsü, Bağlantı Tüneli ve Yolu' bu yılsonu trafiğe açılacak.
2014 YILINDA YAPIMINA BAŞLANILMIŞTI
Elazığ-Malatya karayolunun bölünmüş yola dönüştürülmesinin ardından mevcut köprünün bulunduğu noktada trafik akışını daha da rahatlatmak amacıyla Karayolları Genel Müdürlüğünce 6 Ocak 2014'te yapımına başlanan "Yeni Kömürhan Köprüsü, Bağlantı Tüneli ve Yolu Yapım Projesi"nin 2019 yılı sonu itibarıyla tamamlanması planlanıyor. Proje kapsamında yapılan modern köprü, ters Y şeklinde tek pilon (betonarme kule) ve maksimum açıklık olarak literatürde 4. sırada yer alıyor.
AKARYAKIT TASARRUFU SAĞLANACAK
Büyük ölçüde yerli teknoloji ve iş gücü kullanılarak yapılan uzunluğu 660, pilon yüksekliği 168,5, kenar açıklığı 180, orta açıklığı 380 ve genişliği ise 24 metre olacak köprü, 4 şeritli olarak ulaşım hizmeti verecek. İşin bünyesinde yer alan kazı ve destekleme ile nihai beton imalatları tamamlanan 2 bin 400 metre uzunluğundaki çift tüplü Kömürhan Tüneli ile mevcut yol 1 kilometre kısalarak, yüksek geometrik standartlı, konforlu ulaşım ve trafik güvenliği temin edilecek, zaman ve akaryakıt tasarrufu sağlanacak.