Malatyalıların en fazla para harcadığı alanlar belli oldu

TÜİK'in 2017-20219 hanehalkı tüketim verilerine göre, Malatya'nın da arasında bulunduğu TRB1 Bölgesi'nde en fazla harcama gıda ve alkolsüz ürünlere yapılırken, en az harcama yapılan alan sağlık oldu.

Malatyalıların en fazla para harcadığı alanlar belli oldu

Türkiye İstatistik Kurumu, TRB1 (Malatya, Tunceli, Bingöl, Elazığ) bölgesinin 2025 yılı mart ayına ilişkin göç, nüfus, eğitim sağlık, tüketim vb. alanlarda elde edilen verileri paylaştı. Verilerde, Malatya’nın içinde bulunduğu bölgenin tüketim alışkanlığı gözler önüne serildi.  

2017-2019 yılları arasında yapılan incelemelerde, bölge hanehalkının tüketim harcamalarının büyük çoğunluğunu yüzde 24,7 ile gıda ve alkolsüz içecekler oluştururken, en düşük tüketim harcamasını ise yüzde 1,3 ile sağlık alanı oluşturdu.

Malatyalıların en fazla para harcadığı alanlar belli oldu

Diğer tüketim harcama alanları ve oranları şu şekilde kaydedildi:

Sağlık: yüzde 1,3

Eğlence ve kültür: yüzde 2,1

Eğitim hizmetler: yüzde 2,1

Alkollü içecekler, sigara ve tütün: yüzde 3,3

Çeşitli mal ve hizmetler: yüzde 3,5

Haberleşme: yüzde 4,3

Lokanta ve oteller: yüzde 5,3

Giyim ve ayakkabı: yüzde 6,1

Malatyalıların en fazla para harcadığı alanlar belli oldu

Mobilya, ev aletleri ve bakım hizmetleri: yüzde 6,5

Ulaştırma: yüzde 18,5

Konut ve kira: yüzde 22,3

Gıda ve alkolsüz içecekler: yüzde 24,7