Malatyalıların En Çok Şikayet Ettiği Hizmetler Belli Oldu!

TÜİK'in yayınladığı Yaşam Memnuniyeti Araştırması'na göre, Malatyalılar belediyelerin en fazla yol, kaldırım ve toplu taşıma hizmetinden şikâyetçi.

Malatyalıların En Çok Şikayet Ettiği Hizmetler Belli Oldu!

Türkiye İstatistik Kurumu, 2024 yılına ait Yaşam Memnuniyeti Araştırması'nı yayınladı. Verilere göre, vatandaşlar, 2023 yılında belediyelerin sunduğu çoğu hizmetten memnun olmazken, 2024 yılında hizmetlere olan memnuniyeti arttı. 

Malatya'da En Çok Şikayet Edilen Belediye Hizmetleri Belli Oldu!

Yapılan hizmetlerden en fazla şikâyet edilen alan yol, kaldırım ile toplu taşıma hizmetleri oldu. 2023 yılında toplu taşıma hizmetinden memnun olan vatandaşların oranı yüzde 55’i bulurken, 2024 yılında yüzde 54’e geriledi. Memnun olmayanların oranı ise yüzde 21,2 olarak kaydedildi.

2024 yılı belediye hizmetleri ve memnuniyet oranları şu şekilde sıralandı:

  • Şebeke suyu hizmeti: yüzde 59 memnun, yüzde 24,5 memnun değil
  • Çöp ve çevresel atık toplama hizmeti: yüzde 67,3 memnun, yüzde 17,3 memnun değil

Malatya'da En Çok Şikayet Edilen Belediye Hizmetleri Belli Oldu!

  • Sokak levhaları ve dış kapı numaralandırma hizmetleri: yüzde 70 memnun, yüzde 10,4 memnun değil
  • Kanalizasyon hizmeti: yüzde 64,7 memnun, yüzde 16,6 memnun değil
  • Işıklandırma hizmeti: yüzde 68,8 memnun, yüzde 12,9 memnun değil

Malatya'da En Çok Şikayet Edilen Belediye Hizmetleri Belli Oldu!

  • Temizlik hizmetleri: yüzde 62,7 memnun, yüzde 18,2 memnun değil
  • İtfaiye hizmetleri: yüzde 68,3 memnun, yüzde 5,8 memnun değil
  • Cenaze hizmetleri: yüzde 73,8 memnun, yüzde 4,8 memnun değil

Malatya'da En Çok Şikayet Edilen Belediye Hizmetleri Belli Oldu!

  • Toplu taşıma hizmeti: yüzde 54 memnun, yüzde 21,2 memnun değil
  • Yol/kaldırım yapımı hizmeti: yüzde 55,2 memnun, yüzde 25,4 memnun değil
  • Zabıta hizmetleri: yüzde 53 memnun, yüzde 12,4 memnun değil
  • Yeşil alanların miktarı: yüzde 55,4 memnun, yüzde 23 memnun değil