Malatya tadı çikolatada

Malatya'da, uzun yıllar faaliyet gösteren bir çikolata firması, kayısı, kayısı çekirdeği, Arapgir Üzümü, Arapgir Reyhanı, Arapgir Dağ Nanesi gibi Malatya'nın tatlarını çikolatayla birleştirerek, çikolataya farklı lezzetler kattı.

Malatya tadı çikolatada

Malatya’da çikolata yapan bir firma, Malatya’nın kültürel değerlerini çikolatayla birleştirerek, 23 farklı çeşit ürünü Malatya gastronomi kültürüne kazandırıldı. Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan işletme sahibi Mehmet Altunhan, yapılan ürünlerin hiçbirinde katkı maddesi bulunmadığını söyledi. Altunhan, “Doğal tarihi ve kültürel bereketi ile yüzlerce yıl boyunca tarih sayfalarında önemli bir yer edinen kayısı diyarı Malatya’nın ulusal ve uluslararası boyutta hak ettiği noktaya ulaşmasına katkıda bulunmak amacıyla bu yola çıktık.  Malatya’da yetişen ürünleri dünyanın en çok sevilen ve tüketilen ürünlerinden çikolata ile buluşturmanın heyecanını yaşamaktayız. Gerçek kakao yağı içeren birbirinden özel bitter, sütlü ve Fildişi saf çikolatalarımızla Malatya’dan tüm dünyaya yayılan kayısı, kiraz, Arapgir üzümü, Arapgir reyhanı, Arapgir dağ nanesi, kayısı çekirdeği ile harmanlayarak geliştirdiğimiz çikolatalı ürünleri Malatya turizmine katkı sağlayacak şekilde sunmamızın mutluluğunu yaşamaktayız.

Malatya’nın tarım ürünlerinin hak ettiği değere kavuşması için kolları sıvadık

Altunhan, 2013 yılında Malatya’nın önemli bir ihtiyacı olan el yapımı butik çikolata üretime başladıklarını kaydederek, “Bu yolda bugün tüm Malatya halkının gerçek çikolatayı diğer kimyasal karışımlardan ayırt etmesini sağlayacak bir deneyim kazanmasını sağladık. Turizm odağındaki kayısı ve türevlerini çikolata adı altında birçok kimyasal karışım içeren, içerisinde ne olduğu belli olmayan ürünlerin varlığı bizi derinden etkiliyordu. Bu durumun önüne geçmek. Malatya ekonomisi ve turizminin temel taşı olan kayısı ve diğer tarım ürünlerinin hak ettiği değere kavuşması için kolları sıvadık. Birlikte çalıştığımız dünya devi çikolata firmalarından dünyaca ünlü şefleri Malatya’ya davet ederek Ar-Ge çalışmaları yaptık. Nihayetinde 23 farklı çeşit ürünü Malatya gastro kültürüne kazandırdık. Bu farklı kombinasyonlarla 60 çeşit ürün anlamına geliyor. Tüm ürünlerimiz Malatya halkının beğenisi kazandı ve bizimle birlikte herkesin heyecan duymasını sağladı. Online satış ağımızla bunları Türkiye’nin her noktasına ulaştırdık. Hatta yurtdışında yaşayan Malatya’mızı ziyarete gelen insanlardan Avrupa’da böyle lezzetli çikolatalar yemedik geri bildirimi aldık” diye konuştu.

Malatya halkının desteği arkamızda olacak

Çikolata içerisine karıştırılan kimyasallara insan sağlığına zarar verdiğini ifade eden Altunhan, “Üzücü olan bir kaç noktaya değinmek istiyorum. Bunların başında hala birçok kayısıcı da insan sağlığına zararlı kimyasal içeren çikolatalı kayısılı ürünlerin hala raflarda yer alması. Bu durum Malatya gastro kültürü ve ekonomisine çok zarar vermektedir. Biz bu konuyu kendimize dert edindik bu ürünlerimizin bir dünya markası olmasını sağlayacak bir eylem planı tasarladık. Bunu yaparken çok değerli Malatya halkının desteğinin arkamızda olacağının farkındayız. Bizi güçlü kılan en önemli şey bu. Bunu yaparken tabi ki bu coğrafyanın emekçi çiftçilerinin alın teri her zaman bizim mihenk taşımız olacaktır. Ortaya çıkacak bu sermayenin sosyal girişim boyutuyla önemli bir kısmını çiftçilerimizin daha kaliteli ve belirli standartlarda ürün yetiştirmesi için eğitim faaliyetlerimize aktaracağız” dedi.

Hedef dünya piyasası

Altunhan, doğal ve organik ürünleri dünya piyasasına sunmak istediklerini vurgulayarak, “Avrupa’da çikolatalı ürünlerin bu denli gelişmesinde en temel etken ileri tarım uygulamaları sonucu yetişen ürünler ile çikolata ürünlerinin geliştirilmesidir. Biz bunun Malatya’dan tüm dünyaya yayılmasını sağlayacağız.  Bugüne kadar duyduğumuz fındık ve türevleri ile oluşturulan çikolata dolgularını biz kayısı çekirdeği ile yaptık ve ortaya enfes bir tat çıktı. Geliştirdiğimiz kayısı çekirdeği pralini ilk defa çikolata dolgusu olarak kullanıldı. Arapgir’in birbirinden güzel Reyhan, dağ nanesi ve kuru üzümünü çikolata ile buluşturduk. Çapraz tatlar o kadar uyum sağladı ki ortaya Avrupa standartlarının çok üstünde ürünler çıktı. Diğer yandan kuru kayısı çeşitlerinden special, tablet, kaplama ve sargılı olmak üzere 60 farklı çeşitte ürün ortaya çıktı. Tüm gastronomi şeflerinden geçer not alan ürünlerin pazar aşamasına geldik. Ağımızı genişletmek, bu ürünleri gücümüzün yettiği en son noktaya ulaştırmak ve bunu Malatya ekonomisinin en önemli ürünleri haline dönüştürmek nihai hedefimizdir. Bu hedefe ulaşırken Malatya halkının yanımızda olduğundan ve gerekli desteği sağlayacaklarından hiç şüphemiz yok” şeklinde konuştu.