- Haberler
- Gündem
- Malatya'nın Gözü Hindistan'da: Malatya'nın Altını Şenliklerinin Vazgeçilmezi Olacak!
Malatya'nın Gözü Hindistan'da: Malatya'nın Altını Şenliklerinin Vazgeçilmezi Olacak!
Malatya, dünya kuru kayısı üretiminin ?'ini karşılıyor ancak ihracatta istenilen seviyeye ulaşamıyor. Türkiye'nin kuru meyve sektöründeki üç ihracatçı birliği, 'TURKISH DRIED FRUITS' adlı TURQUALITY projesiyle çekirdeksiz kuru üzüm, kuru kayısı, kuru incir, antep fıstığı ile Hindistan pazarını hedefliyor.
Dünya kayısı başkenti Malatya, kuru kayısı üretiminde küresel bir güç olmasına rağmen, ihracatta istenilen seviyeye ulaşmakta zorlanıyor. Bu durumu aşmak için Türkiye'nin önde gelen kuru meyve ihracatçıları, güçlerini birleştirerek, "TURKISH DRIED FRUITS" adlı TURQUALITY projesiyle Hindistan pazarına odaklandı. Proje kapsamında çekirdeksiz kuru üzüm, kuru kayısı, kuru incir ve antep fıstığı gibi Türk kuru meyveleri, Hindistan'da düzenlenen lansmanla tanıtıldı. Proje, Hindistan'da 2025 yılında 2 milyar dolarlık ihracat hedefliyor.
Türkiye’nin üretim ve ihracatında dünya lideri olduğu çekirdeksiz kuru üzüm, kuru kayısı, kuru incir, antep fıstığı başta olmak üzere Türk kuru meyvelerinin dünya genelinde bilinirliğini ve tüketimini artırmak için kuru meyve sektöründeki üç ihracatçı birliği “TURKISH DRIED FRUITS” isimli TURQUALITY Projesinde güçlerini birleştirdi.
Ege İhracatçılar Birliği’nden yapılan açıklamada; “TURKISH DRIED FRUITS” TURQUALITY Projesi’nde hedef pazar olarak Hindistan seçildi. Üstün kalitesi, zengin tadı ve kapsamlı sağlık yararlarıyla tanınan Türk Kuru Meyveleri görkemli bir lansmanla Hindistan’da tanıtıldı.
Türk Kuru Meyve Sektörü İhracatta 2 Milyarı Aşmayı Hedefliyor
Türk Kuru Meyveler Sektör Kurulu ve Hindistan Kuruyemiş ve Kuru Meyveler Konseyi (NDFCI) iş birliğiyle, düzenlenen tanıtımda konuşan Türkiye Kuru Meyve Sektör Kurulu Başkanı Osman Öz, Türkiye’nin kurutulmuş meyve üretiminde ve ihracatında dünya lideri olduğunu, Türkiye’nin, zengin tarımsal mirasından ve sürdürülebilir çiftçilikten yararlanarak dünya çapında 150'den fazla ülkeye yüksek kaliteli ürünler tedarik ettiğini vurguladı. Öz, Hintli tüketicileri incir, kayısı, kuru üzüm ve antep fıstığı gibi çeşitli yemeklerde hem lezzeti hem de besin değerini artıran, atıştırmalık, pişirme ve süsleme için ideal olan birinci sınıf Türk kuru meyveleriyle tanıştırmak istediklerini vurguladı.
Hindistan’ın Şenliklerinde Kayısı Tüketilecek
Hindistan’ın, şenliklerinde, kutlamalarında, geleneksel tatlılarda ve sağlıklı atıştırmalıklarda kurutulmuş meyvelerle güçlü bir kültürel bağa sahip olduğunun altını çizen Öz şöyle devam etti. “Hindistan’ın doğal olarak güneşte kurutulmuş, koruyucu içermeyen kurutulmuş meyvelerimiz için ideal bir pazar olduğuna inanıyoruz."
Dünya’nın kuru meyve ambarı Türkiye, beslenmenin güç merkezi 'Türk Kuru Meyveleri' Mumbai'deki MEWA Hindistan 2025 Ticaret Fuarı’nda, Hindistan'a görkemli bir giriş yaparken, etkinlik Türkiye Başkonsolosu Sayın Mustafa Kemalettin Eruygur, Türkiye Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Sektör Kurulu Başkanı Sayın Osman Öz ve Hindistan Kuruyemiş ve Kuru Meyveler Konseyi (NDFCI) Başkanı Gunjan Jain ve diğer seçkin konukların saygıdeğer huzurunda gerçekleşti.
Türkiye’nin Mumbai Başkonsolosu Mustafa Kemalettin Eruygur, “TURKISH DRIED FRUITS” isimli TURQUALITY Projesi’nin lansmanının Türkiye ile Hindistan arasındaki ticari ilişkileri güçlendirecek önemli bir adım olduğunu vurguladı. Hindistan Kuruyemiş ve Kuru Meyveler Konseyi (NDFCI) Başkanı Gunjan Jain, Hintli tüketicilerin birinci sınıf kuru meyve talebinin her geçen gün arttığını dile getirdi.