Malatya'da 4 Milyon hastaya hizmet! Sağlıkta rekor yıl!
Malatya İl Sağlık Müdürlüğü, 2023 yılı değerlendirme raporunu açıkladı.
Rapora göre, 2023 yılında kamu hastanelerinde muayene sayısı 3 milyonu aştı. Acil servise başvuran hasta sayısı ise 1,7 milyonu geride bıraktı. Tedavi gören 57 bin hasta hastaneye yatırılırken, 49 Bin hasta ise ameliyat edildi. Bu sayede Malatya sağlık hizmetlerinde önemli bir başarıya imza attı.
2.1 Milyon Poliklinik Muayenesi, 1.7 Milyon Acil Servis Başvurusu
Malatya İl Sağlık Müdürlüğü, 2023 yılı değerlendirme raporunu yayımladı. Raporda, 2023 yılında Malatya'da sunulan sağlık hizmetlerine ilişkin istatistikler yer aldı. Rapora göre, 2023 yılında Malatya'daki kamu hastanelerinde 2,1 milyon poliklinik muayenesi ve 1,7 milyon acil servis muayenesi gerçekleşti. Toplam muayene sayısı ise 3,8 milyonu aştı.
49 bin hasta ameliyat edildi
Poliklinik ve acil servise başvuran hastalardan 57 bin 454'ü hastaneye yatırıldı ve 49 bin 56'sı ameliyat edildi.
358 bin vatandaş diş sağlığı hizmetlerinden faydalandı
Ağız ve diş rahatsızlığı olan 358 bin 153 vatandaş ise Ağız ve Diş Sağlığı Polikliniklerimizde tedavi gördü.
37 bin engelli ve yaşlıya evde sağlık hizmeti verildi
Hastaneye ulaşmakta zorluk yaşayan engelli ve yaşlı 37 bin 13 vatandaşa da evde sağlık ekipleri tarafından hizmet verildi. Halk Sağlığı Başkanlığına bağlı 1. basamak polikliniklerde ise 3 milyon 72 bin 256 vatandaşın tedavisi gerçekleşti.
32 bin vatandaşa kanser taraması yapıldı
KETEM birimi, çalışmaları ile 32 bin 463 vatandaşa kanser taraması yapıldı.
Sağlık Hizmetleri Başkanlığına bağlı ambulanslar ise 2023 yılında il içinde 58 bin 475, il dışında ise 62 hastanın sevkini gerçekleştirdi.
Farkındalık arttı
Malatya İl Sağlık Müdürlüğü’nden yapılan açıklamada; “İlimizde sunulan sağlık hizmetlerine ilişkin izleme, değerlendirme ve koordinasyon faaliyetleri, sunulan hizmetin iyileştirilmesi ve süreç takibi konusunda sağlık tesislerine yol gösterici olması açısından büyük öneme sahiptir. Etkin ve efektif bir izleme için, sunulan sağlık hizmetinin kalitesini, verimliliğini ve il yöneticileri ile sağlık çalışanları arasında oluşturulacak sağlıklı bir iletişim tarzını önceleyen, harcanan zamanı ve iş yükünü optimal seviyede tutan sistemlerin kullanılması gerekmektedir. Ayrıca, müdürlüğümüze bağlı olarak gerçekleştirilen ziyaretlerin bir denetim, koordinasyon ve iletişim süreçlerinin sağlıklı yürütülmesi açısından kritik bir faktördür. Sunulan sağlık hizmetlerinin il ve sağlık tesisi düzeyinde etkinlik, verimlilikleri ile Bakanlık politikalarına, stratejik plan ve hedeflerine uygunluğunun izlenmesi, yapılan izleme doğrultusunda gelişim fırsatlarının tespiti ve düzeltici faaliyetlerin sistematik bir düzenle takip edilmesi, sağlık tesisi ve il sağlık yöneticilerinin, hizmet etkinliği ve verimliliği konusundaki bilgi düzeyi ve farkındalıklarının artırılması, il düzeyinde gerçekleştirilen iyi uygulama örneklerinin tespiti ve bu uygulamaların ulusal çapta yaygınlaştırılmasına yönelik bilgilendirme faaliyetlerinin gerçekleştirilmesi, Üst yönetim ve politika yapıcılarına karar verme aşamasında destek sağlanması amaçlanmaktadır” ifadeleri kullanıldı.