Mağdur ediyor

İnönü Üniversitesi Turgut Özal Tıp Merkezi Çağrı Merkezi Birim Sorumlusu Gazi Zafer, günlük çağrı merkezine 4 ila 6 bin arasında çağrı geldiğini, günlük yaklaşık 2 bin 500 randevu oluşturduklarını söyledi. Randevu alan hastalardan yaklaşık 300-400 kişinin randevularına gelmediğini ifade eden Zafer, iptal edilemeyen randevuların başka hastaların mağduriyetine yol açtığını belirtti.

Mağdur ediyor

Tek başına karaciğer naklinde tüm yurdun ihtiyacını karşılayabilen karaciğer naklinde Dünya’da ikinci, Avrupa’da ise birinci olan Malatya İnönü Üniversitesi Turgut Özal Tıp Merkezi Çağrı Merkezi Birim Sorumlusu Gazi Zafer, gazetemize yaptığı açıklamada, MHRS’den randevu alan her 8 hastadan 1’inin randevusuna gelmediğini belirterek, bu durumun doktora ihtiyaç duyan hastaları mağdur ettiğini ifade etti.  Sağlık turizmi adı altında sadece bölgeden değil, Türkiye’nin birçok ilinden ve Avrupa’nın birçok ülkesinden hasta kabul ettiklerini belirten Zafer, günde 4 bin ila 6 bin, ay bazında ise 150 bin çağrıyı karşıladıklarını anlattı.

TÖTM bir bölge hastanesidir

Zafer, çağrı merkezinin hastane içerisinde 7/24 hizmet verdiğini dile getirerek, “Çağrı merkezimizde yaklaşık 25-30 civarında personelimiz 7/24 hizmet vermekte olup aynı zamanda bu hizmetlerimiz online randevu olarak da hizmete sunuyoruz. Hastanemiz sadece Malatya iline hizmet etmekle kalmayıp doğuda bir bölge hastanesidir. Doğuda birçok ilden günü birlik birçok hasta da karşılamaktadır. Hatta doğunun ötesinde Türkiye’nin birçok ilinden hasta kabul etmektedir. Daha da ileriye gitmek gerekirse Avrupa’da sağlık turizm adı altında yine karaciğer nakli onkoloji hastanesi ve yine diğer birimlerimizle hizmet vermektedir. Çağrıların yanı sıra burada hastalarımız daha önce yaptıkları tekitler, sonuçlar bazen günü birlik sonuçlanamaya biliyor. Örneğin bir hastamız MR çektiği zaman MR’ın sonuçlanması birkaç gün alabiliyor. Bu hastalarımız bizi zaman içerisinde arayarak sonuçlarının çıkıp çıkmadığını öğrenebiliyor. İsterlerse bunların sonuçlarını kendilerine fax veya mail olarak gönderiyoruz. Yine burada bir bilgi edinme söz konusu. Yani bu çatı altında hastalarımız her yelpazeden hizmet almaya çalışıyorlar. Doktorlarımız izinlimi, hastanede mi, hangi gün burada, ameliyatta mı değil mi yada hangi gün nasıl gelmemiz gerektiği noktasında hastalığıyla ilgili hangi birimlere yönlendirilmesi gerekiyor noktasında bilgi edinebilecekleri tüm bilgileri tek noktadan kendilerine sunmaya çalışıyoruz” dedi. 

Bazı bölümlerde randevular kısa sürede dolabiliyor

Hastanede, randevu sisteminin her sabah 8’de açıldığını anımsatan Zafer, “Bu randevu takvimleri bölümlerin hasta potansiyeline göre değişiyor. Kimi açılan randevular kısa sürede dolmakta kimi açılan randevular gün içerisinde daha ilerleyen saatlerde dolabiliyor. Yani burada oluşan talebe göre randevularında dolma süreleri değişe biliyor. Randevularımız dolduğu taktirde tabi gün içerisinde yoğun bir şekilde çağrı karşılamaya devam ediyoruz. Dolan randevularla ilgili hastalarımızı şu şekilde yönlendiriyoruz. Bir sonraki sabah 8’de online internet ortamından alabilirler veya tekrar çağrı merkezimizi 444 1996 nolu telefon numarasını arayarak yeni bir randevu talebi oluşturmaya yönlendiriyoruz” diye konuştu. 

Başka hastaların mağduriyetine yol açıyor

Zafer, günde ortalama 4 bin ile 6 bin arasında çağrı karşıladıklarını kaydederek, “Bu çağrıların tamamı dediğim gibi randevu üzerine olmayabiliyor. Günlük yaklaşık 2 bin 500 randevu oluşturuyoruz. Gün içerisinde farklı nedenlerden dolayı aldığı randevuya gelemeyen hastalarımız oluyor. Bu sayı gün içerisinde 300-400’e kadar ulaşabiliyor. Bu da randevusuna gelemeyen hasta sayısına baktığımız zaman 300 kişinin o gün içerisinde muayenesi yapılması söz konusu iken bu hastaları farklı tarihlere yönlendirmek durumunda kalıyoruz. Randevusuna gelemeyen hastalarımızdan önemle ricamız, gelemeyeceklerse randevularını iptal etmeleri yönündedir. Çünkü bu randevular iptal edilmediği takdirde, randevu için arayan yeni hastalarımıza randevular dolu olduğu zaman onları farklı tarihlere yönlendirmek durumunda kalıyoruz. Bu randevular da zaman kaybı oluşturuyor ve başka hastaların mağduriyetine yol açıyor. Bu hasta grupların içerisinde belki çok acil olanları söz konusu olabiliyor. Bu konuda özellikle hastalarımızdan hassasiyet bekliyoruz” ifadesini kullandı.