- Haberler
- Ekonomi
- Kuru kayısı raflarda 3 kat daha pahalı: Üretici pazar ve market karşısında eziliyor!
Kuru kayısı raflarda 3 kat daha pahalı: Üretici pazar ve market karşısında eziliyor!
Türkiye Ziraat Odaları Birliği'nin Ramazan ayı sonu verilerine göre, üreticinin elinde 150 liraya satılan kuru kayısı, markette ve pazarda 3 kat daha pahalıya satılıyor.
Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB) Genel Başkanı Şemsi Bayraktar, Ramazan sonu ve Mart ayı üretici market fiyatları ile girdi maliyetlerindeki değişimleri değerlendirerek rakamları paylaştı. Veriler, kuru kayısı üreticisinin yaşadığı zorlu durumu gözler önüne serdi. Zahmetli bir sürecin ardından elde edilen kuru kayısının kilosu üreticide 150 liradan satılırken, bu fiyat pazara ulaştığında 450 liraya, market raflarına geldiğinde ise 453 liraya kadar yükseldi.
Ramazan sonu ve Mart ayında üretici market arasındaki fiyat farkının en fazla yüzde 208 ile kuru fasulyede görüldüğünü belirten Bayraktar, “Kuru fasulyedeki fiyat farkını yüzde 206,8 ile nohut, yüzde 202,5 ile kuru kayısı, yüzde 186 ile kırmızı mercimek, yüzde 174,6 ile yeşil mercimek takip etti. Kuru fasulye ve nohut 3,1 kat, kuru kayısı 3 kat, kırmızı mercimek 2,9 kat, yeşil mercimek 2,7 kat fazlaya satıldı. Üreticide 33 lira 29 kuruş olan kuru fasulye 102 lira 53 kuruşa, 31 lira 56 kuruş olan nohut 96 lira 82 kuruşa, 150 lira olan kuru kayısı, 453 lira 70 kuruşa, 22 lira 94 kuruş olan kırmızı mercimek 65 lira 61 kuruşa, 29 lira 33 kuruş olan yeşil mercimek 80 lira 53 kuruşa markette satıldı. Mart ayında fiyatı en fazla artan ürün markette ve üreticide limon olurken, fiyatı en fazla düşen ürün markette maydanoz, üreticide beyaz lahana oldu.” ifadelerini kullandı.