Kuru Kayısı Fiyatı Şaşırttı: Bu Defa Marketler Değil Üretici Kazandı!
Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB) tarafından ekim ayına ilişkin yayınlanan verilere göre, Malatya'nın kuru kayısısı, markette fiyatı en fazla azalan ürünler arasında yer aldı. Peki, kuru kayısı markette ve üreticide ne kadar? İşte yanıtı…
Üreticide Fiyatlar Nasıl?
Üreticide 28 ürünün 18’inde fiyat artışı olurken, 7’sinde fiyat düşüşü görüldüğünü aktaran Bayraktar, 3 üründe ise fiyat değişimi olmadığını vurgulayarak şunları söyledi:
“Üreticide en çok fiyat düşüşü yüzde 23,4 ile patateste görüldü. Patatesteki fiyat düşüşünü yüzde 13 ile limon, yüzde 10,1 ile yumurta, yüzde 8,8 ile pirinç ve yüzde 2,2 ile nohut izledi.
Üreticide en çok fiyat artışı yüzde 105,9 ile salatalıkta görüldü. Salatalıktaki fiyat artışını yüzde 104,8 ile kabak, yüzde 102,2 ile sivri biber, yüzde 64,4 ile domates ve yüzde 60 ile havuç izledi.”