Kuru Kayısı Fiyatı Şaşırttı: Bu Defa Marketler Değil Üretici Kazandı!
Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB) tarafından ekim ayına ilişkin yayınlanan verilere göre, Malatya'nın kuru kayısısı, markette fiyatı en fazla azalan ürünler arasında yer aldı. Peki, kuru kayısı markette ve üreticide ne kadar? İşte yanıtı…
Markette 21 üründe fiyat arttı, 15’inde azaldı
Ekim ayında markette 36 ürünün 21’inde fiyat artışı yaşandığını belirten Bayraktar, 15’inde fiyat düşüşü olduğunu ifade etti. Bayraktar, “Markette fiyatı en fazla artan ürün yüzde 89,8 ile salatalık oldu. Salatalıktaki fiyat artışını yüzde 65 ile sivri biber, yüzde 60,4 ile yeşil soğan, yüzde 46 ile kabak, yüzde 34,1 ile domates takip etti. Markette fiyatı en fazla azalan ürün ise yüzde 18,7 ile kuru soğan oldu. Kuru soğandaki fiyat düşüşünü yüzde 17 ile limon, yüzde 9,2 ile kuru incir, yüzde 7,9 ile Antep fıstığı, yüzde 7,5 ile kuru kayısı izledi.” dedi.