Kırsalda online eğitim yok

Eğitim-Sen Malatya Şubesi tarafından oluşturulan 'Eğitim İzleme Kurulu' Malatya'da okullar gezerek, eğitimde pandemi raporu çıkartıldı. Raporda, kırsal mahallelerin, pandemi döneminde online eğitime erişemediği ifade edilerek, ve eğitimin anayasal bir hak olduğuna dikkat çekildi.

Kırsalda online eğitim yok

Pandemi döneminde Malatya'da öğretmenlerin ve öğrencilerin eğitime ulaşması konusunda Eğitim-Sen Malatya Şubesi  tarafından 'Eğitim İzleme Kurulu' oluşturuldu. Kurul,  Malatya'daki tüm okullardan bilgiler toplayarak Malatya'daki pandemi sürecinde eğitim raporunu açıklayarak, kamuoyuyla paylaştı. 

Yerinde gözlemledik

Eğitim Sen Malatya Şube binasında raporun detaylarını açıklayan Sendika Sekreteri Esat Korkmaz, okulları yerinde gözlemlediklerini belirterek, "Merkez ilçelerimizden Yeşilyurt ve Battalgazi olmak üzere sosyo-ekonomik bakımdan değişik mahallelerdeki merkezi büyük 53 okulu ziyaret ederek; Okul yönetimlerinden aldığımız bilgilere göre bu okullarda yaklaşık 2 bin 100 öğretmen görev yapmakta ve 29 bin öğrenci öğrenim görmektedir. Bakanlığın talimatıyla Öğretim yılı başında okullarda yapılan çalışmalarla; bilişim laboratuvarını dönüştürerek EBA destek noktası oluşturan okul sayısı yüzde 20. Eğitim ve bilişim ağı (EBA) ve diğer uzaktan eğitim araçlarından yararlanarak canlı derslere katılan öğrenci oranı tüm öğrencilerin yüzde 30 ile yüzde 40'ı oranında olup bu oran bazı okullarda yüzde 70’ye kadar çıktığı tespit edilmiştir. Bu oran daha az gelirli sosyoekonomik bölge okullarında yüzde 10’a kadar düşmektedir" dedi. 

Kırsal bölgelerde online eğitim sıkıntı

İnternet sağlayıcılarının olmaması nedeniyle kırsal mahallelerdeki öğrencilerin online eğitim yapamadıklarına dikkat çeken Korkmaz, "Uzaktan eğitimin var olan eşitsizlikleri daha da derinleştireceğini belirtmekteyiz. Yüz yüze eğitime geçilmesi için salgının belirli oranda bastırılması, okullarda sağlık riski oluşmasını engelleyecek gerekli tüm önlemlerin alınmasını ve okulların tam güvenli olarak açılması gerektiğini ısrarla vurgulamaktayız. MEB, yaptığımız tüm uyarılara rağmen gerek yüz yüze eğitim, gerekse uzaktan eğitim için gerekli hazırlıkları tamamlayamamıştır. Uzaktan eğitim sürecinde  derslere katılıma ilişkin olarak  30 Aralık’a kadar izlediğimiz 30  örnek Okulda; 149 Öğretmenimizin  sınıftaki uzaktan eğitime katılımına  ilişkin belirlediği verilere göre;; 149  Sınıftan izlenen 4480 öğrencinin ; 1941’i(yüzde 43) Düzenli olarak ;1417 ( yüzde 31) öğrenci  İnternet erişimi kısıtlılığı nedeniyle düzensiz olarak; 1122 (yüzde 26) Öğrenci Uzaktan eğitim aracına  erişememesinden kaynaklı olarak uzaktan eğitime hiç katılamamıştır. Buna göre; Kırsaldaki ve kentin sosyoekonomik olarak daha yoksul olan çevre okullarında uzaktan eğitime erişim oranı yüzde 10 civarındadır.  İlimizde 792 okul, 8 bin 285 sınıfta okuyan 172 bin öğrencimizin; yüzde 26’sı uzaktan eğitime erişim olanağı bulamadığından derslere katılmamıştır. Öğrencilerimizin yüzde 31’nin internet erişim kısıtlığından dolayı derslere düzenli katılamadığı tespit edilmiştir. 172 bin öğrencimizin 74 bini uzaktan eğitime erişim olanaklarıyla pandeminin yarattığı olumsuzluklardan en az etkilenmiştir" diye konuştu.