KDV ve ÖTV'den vazgeçilsin
Malatya Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği (MESOB) Başkanı Şevket Keskin, 12 aylık sürede benzine yüzde 177, motorine ise yüzde 240 oranında artış geldiğini belirterek, 'Akaryakıttaki artış sadece taşıma yapan taksiciyi, minibüsçüyü, servisçiyi, kamyoncuyu, otobüsçüyü değil, tüm sektörleri olumsuz etkiliyor. Akaryakıt zamlarına karşı tek çözüm devletin KDV ve ÖTV'den vazgeçmesidir. Şuanda taşımacılık sektörü akaryakıt maliyetini bile karşılayamaz durumdadır' dedi.
Malatya Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği Başkanı Şevket Keskin yaptığı yazılı açıklamada, “Akaryakıt fiyatlarına gelen zamlar sonrası artık işin içinden çıkılmaz hale gelindi. Geçtiğimiz yıl, 12 ay önce 23 Mart 2021’de 7,23 TL olan Benzin yüzde 177 artışla 23 Mart 2022’de 20,02 TL’ye yükselmiştir. 23 Mart 2021’de 6,61 TL olan Motorin 23 Mart 2022’de yüzde 240 artışla 22,51 TL’ye seviyesine yükselmiştir. 23 Mart 2021’de 4,13 TL olan LPG 23 Mart 2022’de yüzde 170 artışla 11,15 TL’ye çıkmıştır. Sadece son 3 ayda benzine yüzde 52, motorine yüzde 74 ve LPG’ye yüzde 23 zam gelmiştir. Bu artış ile ekonominin can damarı olan taşımacılık sektörünün ayakta durması, hizmet üretmesi mümkün değildir. Şu anda taksici, servisçi, minibüsçü, otobüsçü, kamyoncu, tırcı sadece akaryakıt maliyetini bile karşılayamaz duruma geldi. Başta kamyoncu ve nakliyeci esnafımız olmak üzere Taşıma sektörünün diğer zorunlu giderleri de hesaplandığında ortaya çok büyük bir sıkıntı çıkmaktadır. Akaryakıt fiyatları konusunda eşi benzeri görülmemiş dönemden geçiliyor. Bunun için tek çözüm akaryakıttaki yüzde 18 KDV ve ÖTV‘den vazgeçmek yada KVD ve ÖTV oranlarında indirim yapmak olacaktır. Akaryakıt fiyatları nedeniyle ekonomide yaşanan daralma için acil çözüm şart olmuştur. Taşıma sektörünün nefes alabilmesi için Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’dan bu konuda çözüm ve destek bekliyoruz.” dedi. Keskin, “Eğer yollarda teker dönüyorsa ekonomi işliyor, üretim yapılıyor demektir. Malatya’dan İstanbul’a giden bir kamyonun ortalama deposu 10 bin TL’ye dolmaktadır. Şu anda bir kamyonun İstanbul’a gidiş maliyeti zorunlu giderler hariç ortalama 13 bin ile 15 bin TL tutarında, gidiş-geliş maliyeti sadece 26-30 bin TL arasında. Şu anda bir yolcu otobüsünün Ankara maliyeti 11 bin TL, İstanbul maliyeti 18 bin TL. Bu şartlarda bu yükün altında nasıl kalkacağız? Şu anda yakıt maliyetini çıkarmakta zorlanıyoruz.” ifadelerini kaydetti.