Karayolları ödenek bekliyor
Karayolları 8. Bölge Müdürlüğü çalışma alanı kapsamında Malatya sınırları içinde yer alan kurum yatırımları ödenek bekliyor.
Karayolları tarafından kullanılması planlanan 2109 yılı yatırım programının henüz açıklanmaması nedeniyle planlanan çalışmaların büyük bir bölümünde çalışmalara henüz başlanmadığı Kömürhan Köprüsü, Hasan Çelebi viyadüğü gibi büyük işlerdeki kısmi çalışmaların ise devam ettiği belirtildi. Karayolları 8. Bölge Müdür Yardımcısı Ramazan Sis tarafından 2019 yılı 2. koordinasyon toplantısında yapılan sunumda, ilimiz sınırları içinde yapılan çalışmalar hakkında bilgi verildi. Malatya sınırları içerisinde bin 457 Km devlet yolu, 2 bin 458 Km il yolu olmak üzere toplam 3 bin 915 Km’lik yol ağı bulunduğu hatırlatılarak yol ağının yüzde 92’lik bölümünün asfalt olduğu aktarıldı. Diğer yandan 2018 yılı içinde ihalesi gerçekleştirilen ve 2019 yılına sarkan işlerden 15 adet işin ile ilgili çalışmaların da devam ettiği hatırlatıldı.
Kömürhan’da 133 metreye ulaşıldı
Karayolu yatırımları içinde yer alan ve İlimizdeki dikkat çeken Kömürhan Tüneli ikincil işler ihalesi 29 Nisan 2019 tarihinde yapılacağı hatırlatılarak bu güne kadar yapılan çalışmalarda gelinen aşama hakkında da teknik bilgiler verildi. Bölge Müdür Yardımcısı Ramazan Sis tarafından verilen bilgide şu ifadeler yer aldı. “Malatya – Elazığ Devlet Yolundaki Kömürhan Köprüsü, Bağlantı Tüneli ile Yolu Yapım İşinde güzergâh uzunluğu 5.1 km yol, 2x2400 m tünel ve 660 m uzunluğundaki köprüden oluşmaktadır. 2017 yılsonu itibariyle 2x2400 m uzunluğundaki tünel ve gergin eğik kablolu köprü temelleri tamamlandı. Yürütülen çalışmalar sonrasında gelinen aşama ise Pilon yüksekliği 168,5 m olup, bugün itibariyle 133 m’lik kısım tamamlanmıştır. Köprü platformu toplam 25 adet segmentten oluşmakta olup 9 adet segmentin montajı tamamlanmış ve 4 adedi yerine konulmuştur. Ayrıca Kale tarafındaki K2 kavşak köprüsünde elevasyonlar başlık kirişi seviyesine kadar yapılmıştır. Kömürhan Tüneli İkincil İşler ihalesi 29 Nisan 2019 tarihinde yapılacaktır.”
Kuzey Çevreyolu ne durumda?
Yapımına 23.Eylül 2016 tarihinde başlanan ve 31 Aralık 2021 de tamamlanması planlanan Kuzey Kuşak Çevre Yolu ile ilgili çalışmaların ise sürdürüldüğü ifade edilerek bu güne kadar yaklaşık 13 Milyon TL harcama yapıldığı belirtildi. Bu konuda da yapılan sunumda; “Toplam proje uzunluğu 53,4 Km olan Kuzey Çevre Yolu 2018 yılsonu itibariyle ilk 12 Km’lik kısmında toprak işleri, sanat yapıları ve köprü imalatlarında çalışılmaları başlatılmıştır. Hali hazırda yürütülen çalışmalarda ise Malatya Kuzey Çevre Yolu İle çakışan DSİ sulama hatlarının deplase edilmesi İşinde DSİ Bölge Müdürlüğüne ait Çerkezyazı ve Derme olmak 45 adet deplase edilmesi gereken hat bulunmakta olup Çerkezyazı sulama hattında 23 adet sulama hattının deplasesi yapılmış olup, 2019 yılında Derme sulama hattında çalışılacaktır” ifadelerine yer verildi. Karayolları Bölge Müdürlüğü tarafından Malatya İli 2019 yılı yatırım programına teklif edilen işler ise özetle şu şekilde ifade edildi. “Kuluncak-Darende İl Yolu, Malatya-Darende Ayr.-Levent İl Yolu, Doğanşehir-Akçadağ Yolu, Sürgü- Çelikhan Yolu, Keban-Arapgir-Yazıhan, Yazıhan Ayr.-Arguvan-Arapgir”