Hak sahipliği başvuruları başladı! Detayları haberimizde...

Malatya'da tamamlanan hak sahipliği sürecine başvuru yapamayan depremzedelere tanınan 2 günlük başvuru başladı.

Hak sahipliği başvuruları başladı! Detayları haberimizde...
TAKİP ET Google News ile Takip Et

6 Şubat Kahramanmaraş merkezli depremlerde yüz binlerce konutun hasar aldığı Malatya'da hak sahipliği ve itiraz sonuçları belli oldu. Ancak hak sahipliği sürecinde başvuru yapamayanlar için AFAD yeniden ek başvuru süresi verileceğini duyurdu. Başvurular 27-28 Kasım 2023 tarihleri arasında 2 gün sürecek olan başvurular bugün başladı. Vatandaşlarımız e-Devlet üzerinden ve aşağıda adresleri verilen herhangi bir başvuru ofisinden başvurularını yapabileceklerdir. Sadece ilk defa başvuru yapacak olanların talepleri alınacaktır.

Kimler Hak Sahipliği Belgesi Alabilir?

AFAD Hak Sahipliği Belgesine sahip olmak için karşılanması gereken birtakım kriterler vardır. Bununla ilgili olarak AFAD Hak Sahipliği Belgesi tescil edilebilecek kişiler şu şekilde sıralanır:

  • Kendilerine ait konut, iş yeri veya ahırları ağır-yıkık derecesinde veya orta derecede hasara uğrayan kişiler.
  • Afet öncesinde veya afetin gerçekleştiği tarihte ebeveynlerinin mülkiyetindeki konutlarda oturanlar.
  • Sahibi ya da ortağı oldukları konutlar ve iş yerleri afet sonucunda hasara uğrayanlar.
  • Hak sahiplerine yeniden inşa taahhüdü sağlanarak istimlak edilen yapıların sahipleri.


AFAD tarafından tescil edilen Hak Sahipliği Belgesine sahip olmak için yerine getirilmesi gereken birtakım yasal zorunluluklar şu şekildedir:

  • Yönetmeliklerce belirtilen yasal süre içerisinde talep taahhütnamesi verilmesi ve borçlandırma işleminin yapılması.
  • Söz konusu yapının mülkiyetine sahip olunması. Kiracı veya misafir durumunda olanlar hak sahibi olamazlar.
  • Mülkiyet sahibi olan kişinin gerçek kişi olması. Vakıf ve dernek gibi tüzel kişilikler hak sahibi olamazlar.
  • Söz konusu mülkün belge talebinde bulunan şahsa ait bir arazide ve inşaat ruhsatlı olarak inşa edilmiş olması.
  • Belge talebinde bulunan vatandaşın DASK poliçesine sahip olması.
  • Sahip olunan yapının imar planı gereğince sakıncalı olarak tanımlanan bir bölgede yer almaması, yapının ruhsat sahibi olması.

Hangi İlçe'de Hangi Tarihte Başvuru yapılacak... İşte detaylar...

İLÇE OFİS NO:
AKÇADAĞ 1 Nolu Ofis
ARAPGİR 2 Nolu Ofis
ARGUVAN 3 Nolu Ofis
BATTALGAZİ 4 Nolu Ofis
DARENDE 5 Nolu Ofis
DOĞANŞEHİR 6 Nolu Ofis
DOĞANYOL 7 Nolu Ofis
HEKİMAN 8 Nolu Ofis
KALE 9 Nolu Ofis
KULUNCAK 10 Nolu Ofis
PÜTÜRGE 11 Nolu Ofis
YAZIHAN 12 Nolu Ofis
YEŞİLYURT 13 Nolu Ofis
MERKEZ 14 Nolu Ofis

 

ADRES        BAŞLANĞIÇ VE BİTİŞ TARİHLERİ
İlçe Kaymakamlık Binası      27.11.2023----- 28.11.2023
İlçe Kaymakamlık Binası      27.11.2023----- 28.11.2023
İlçe Kaymakamlık Binası       27.11.2023----- 28.11.2023
İlçe Kaymakamlık Binası       27.11.2023----- 28.11.2023
İlçe Kaymakamlık Binası         27.11.2023----- 28.11.2023
İlçe Kaymakamlık Binası          27.11.2023----- 28.11.2023
İlçe Kaymakamlık Binası        27.11.2023----- 28.11.2023
İlçe Kaymakamlık Binası          27.11.2023----- 28.11.2023
İlçe Kaymakamlık Binası          27.11.2023----- 28.11.2023
İlçe Kaymakamlık Binası          27.11.2023----- 28.11.2023
İlçe Kaymakamlık Binası           27.11.2023----- 28.11.2023
İlçe Kaymakamlık Binası          27.11.2023----- 28.11.2023
İlçe Kaymakamlık Binası            27.11.2023----- 28.11.2023
İlçe Kaymakamlık Binası           27.11.2023----- 28.11.2023