Hak sahipleri nasıl bir yol izleyecek?
6 Şubat'ta meydana gelen Kahramanmaraş merkezli depremlerin ardından Afetzede Hak sahipliği başvuru detayları merak konusu olmuştu. AFAD, afetzede Hak sahiplerinin yıkılan, orta veya ağır hasar alan ev, işyeri ve ahır yapımının devlet destekli yapılabilmesi için Hak sahipliği başvurularının başladığını açıkladı.
7.7 ve 7.6 büyüklüğünde meydana gelen depremler, Kahramanmaraş, Hatay, Adıyaman, Diyarbakır, Adana, Osmaniye, Gaziantep, Şanlıurfa, Malatya ve Kilis'te büyük hasara yol açtı. Yıkıcı depremlerin etkisi sürerken AFAD, depremzedeler için hak sahipliği başvurularının başladığını açıkladı. Deprem sebebiyle, kendilerine ait bulunan konutları yıkılan, yanan veya oturamayacak derecede ağır hasar gören afetzede aileler hak sahipliği başvurusunu e-Devlet üzerinden yapılabilecek.
Depremde, tapu sahibi olup yıkılan orta veya ağır hasar alan ev, işyeri ve ahır yapımının devlet destekli yapılabilmesi için hak sahipliği başvuruları bugün başladı.2 ay içinde müracaat etme zorunluluğu olan başvuru şartları ve detayları şu şekilde: “
Hak sahipliği başvurusunu mesken veya iş yeri tapu sahibi yıkık, ağır ve orta hasarlı binalar için yapılacaktır.
Kiracılar Hak sahipliği başvurusu yapamayacaktır. Yoğunluk olması sebebiyle;;
TC son hanesi 0 olanlar Çarşamba
TC son hanesi 2 olanlar Perşembe
TC son hanesi 4 olanlar Cuma
TC son hanesi 6 olanlar Cumartesi
TC son hanesi 8 olanlar Pazar günleri E-Devlet üzerinden başvuru yapabilecektir. Ayrıca mülk sahibi herkes AFAD tarafından oluşturulan noktalara bugünden itibaren bireysel başvuru da yapabilirler.
1-Hak sahibi olmak kaydıyla Konut, İşyeri, Ahırları Yıkık, Acil Yıktırılacak veya Ağır Hasarlı tespit edilen afetzedeler İçin AFAD tarafından Konut, İşyeri, Ahır yaptırılabilecek.
2-Hak sahibi olmak kaydıyla, Konut, Ahır veya işyerleri Orta Hasarlı tespit edilen afetzedeler için AFAD tarafından Güçlendirme Kredisi verilecek.
3-Hak sahibi olabilmek için AFAD İl Müdürlüğü tarafından belirlenen ve ilan olunan tarihler arasında mutlaka başvuru yapmak gerekiyor.
4-Hak sahipliği başvuru süresi 60 GÜN olduğunu lütfen unutmayın. Aksi halde talep hakkınız kalmayacaktır.
5-Hak sahipliği başvuruları, E-Devlet üzerinden ya da AFAD İl Müdürlüğü tarafından belirlenen Merkezlerde ve Kaymakamlıklarda yapılabilecek.
Afet Konutları AFAD adına TOKİ tarafından inşa edilecek.
6-Afet konutlarının, işyerlerinin kat sayısı, metrekaresi, oda sayısı gibi detaylar projelendirme aşamasında netleşecek.
7-Afet konutu, işyeri, ahır, İnşaat maliyeti üzerinden altyapı maliyeti düşülerek belirlenen bedel üzerinden borçlandırma yapılarak afetzedelere teslim edilecek.