En iyisini yapmaya kararlıyız

Uzaktan eğitim süreciyle ilgili açıklamalarda bulunan Malatya Özel Çamlıca Okulları Kurucu Müdürü Mustafa Sarıtaç, Mart 2020'den itibaren öğrencilere, eğitimden kopmamaları için müfredata uygun olarak çeşitli uzaktan öğretim metotlarıyla destek olduklarını söyledi. Sarıtaç, 'Çamlıca okulları olarak biz hep bilimsel olanı ve en iyisini yapmaya kararlıyız' dedi.

En iyisini yapmaya kararlıyız

Tüm dünyada yaşanan yeni tip koronavirüs nedeniyle 31 Mart itibarıyla 185 ülkede, okullarda eğitime ara verildi. Türkiye, okullarda eğitime ara veren ülkelerden biri. 23 Mart’tan bu yana ise uzaktan eğitim uygulanıyor. 

Çamlıca uzaktan eğitim sistemini başlattık

Özel Çamlıca Okulları Kurucu Müdürü Mustafa Sarıtaç, Gazetemize uzaktan eğitim süreciyle ilgili değerlendirmelerde bulundu. Çamlıca Eğitim Kurumları'nın uzaktan eğitim süreci hakkında bilgiler paylaşan Sarıtaç, pandemi sürecinde okulların tedbir amacıyla uzaktan eğitim dönemine geçtiğini hatırlatarak, "Bu süreçte Sayın Bakanımız Ziya Selçuk kamuoyuna duyurduğunda özellikle belirttiği husus, uzaktan eğitimin yaşanan eğitim kaybının bir kısmını karşılayacağıdır. Bizde bu düşüncelere bağlı olarak Çamlıca uzaktan eğitim sistemini başlattık" diye konuştu.

NETHABER: Malatya’nın en başarılı okullarından olan Çamlıca Okullarının Kurucusu Sayın Mustafa Sarıtaç, pandemi döneminde okulların kapatılmasını nasıl değerlendiriyorsunuz?

Mustafa Sarıtaç: Öncelikle bu röportajı benimle yaptığınız için kurumunuza ve sizlere teşekkür ederim.  Burada ilk belirtmem gereken bu dönem bir tatil değil Milli Eğitim Bakanlığımızın Pandemi döneminde tedbir amaçlı almış olduğu uzaktan eğitim dönemidir. Yani şu an okullar da uzaktan eğitim devam etmektedir. Tüm velilerimiz ve öğrencilerimiz çok iyi bilir ki Çamlıca Ailesi bu dönemde daha çok çalışmaktadır. Önemli olan normal zamanlarda değil bu kriz dönemlerinde çok iyi çalışmaktır.

NETHABER: Sayın Sarıtaç, dediniz ki uzaktan eğitim devam ediyor, bu eğitimi öğrencilerinize nasıl veriyorsunuz?

Mustafa Sarıtaç: Evet bu süreç ilk başladığında yani ülkemizde kısıtlamalar olmadan önce konuşulmaya ilk başladığı günden itibaren gerek bağlı bulunduğumuz İl, ilçe Milli Eğitim Müdürlükleri ve bakanlık nezdinde gerekse İnönü Üniversitesi, özel okullar birliği gibi kurum ve kuruluşlar ile istişarelere geçilmiştir. Yapılan görüşmelerde bakanlığımız uzaktan eğitim kararı almadan önce Çamlıca uzaktan eğitim planlamasını yapmıştır.  Bu süreçte Sayın Bakanımız Ziya Selçuk kamuoyuna duyurduğunda özellikle belirttiği husus, uzaktan eğitimin yaşanan eğitim kaybının bir kısmını karşılayacağıdır. Bizde bu düşüncelere bağlı olarak Çamlıca uzaktan eğitim sistemini başlattık.

Personelimiz dijital eğitime hazırdı

NETHABER: Efendim bu anlattığınız Çamlıca uzaktan eğitim sisteminin içeriği nedir?

Mustafa Sarıtaç: Çamlıca olarak dijital alt yapımız uzaktan eğitime uygun mu değil mi ele aldık. Çamlıca Okulları, Çamlıca Net adında bir bilişim ağına zaten sahipti. Öğrencilerimiz ve velilerimiz ödevler, öğrenci takibi, bilgilendirme, konu tekrarı, online sınav uygulamalarını çok iyi bilmekte idiler. Çamlıca okullarının tüm öğretmenleri dijital alt yapıyı kullanabilecek seviyede mi ona baktık. Çamlıca okullarında tüm öğretmenler akıllı tahta kullanımı online Çamlıca net üzerinden ödevlendirme, sınav yapma gibi konuları çok iyi bilmekteler.  Bizim yapmamız gereken var olan alt yapımıza eklemeler yapıp dijital eğitime zaten hazır olan personelimize motivasyon vermek oldu.

NETHABER: Çamlıca okullarının ve öğretmenlerinin uzaktan eğitime önceden hazır olduğunu görüyoruz. Son cümlenizde var olan sisteminize eklemelerden bahsettiniz, acaba bu eklemeler nelerdir?

Mustafa Sarıtaç: Bu konuda İnönü Üniversitesinden yardım aldık. Üniversitemizin bildiğiniz gibi İnönü Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi (UZEM) bulunmaktadır. Bu merkezimizde Sayın Hocamız İletişim Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Mevlüt Akyol bizlere çok yardımcı oldular. Buradan sayın hocama ve tüm İletişim Fakültesi hocalarına teşekkür ederim. Sayın Akyol kendilerinin üniversitede uzaktan eğitimde kullandıkları program olan Perculus’ u önerdiler. Çünkü amacımız ders anlatmak ise akıllı tahta sisteminin kullanılabildiği Perculus aracılığı ile yapılmalıdır. Yok, eğer sadece öğrencilere görüntülü sohbet yapmak istiyorsanız  “Zoom, Team Link” gibi programlar ücretsiz olarak zaten internette vardı.  Çamlıca okulları olarak biz hep bilimsel olanı ve en iyisini yapmaya kararlıyız.

Çamlıca eğitim kurumların da uzaktan eğitim nasıl yapılıyor

NETHABER: Uzaktan eğitim programınızın bir günlük çalışma planını bizlere anlatabilir misiniz? 

Mustafa Sarıtaç: Kurumlarımızda ilk günden beri günlük haftalık ve aylık çalışma planları hazırlanıp uygulamaya geçirilmiştir. Her kurumumuz ayrı ayrı hazırladığı programını idarecileri tarafından takip edilir. Çamlıca kurumlarında Uzaktan eğitim çalışmamızı günlük ve haftalık olarak şöyle anlatabiliriz:

Çamlıca eğitim kurumların da uzaktan eğitim nasıl yapılıyor?

1- Sabah öğrenciler sınıf öğretmeni tarafından aranıp, o günkü canlı dersler ve ödevler hatırlatılır.

2- Perculus Programı üzerinden dersler branş öğretmenleri tarafından anlatılır. Öğrenciler derslere onlıne katılır. 

3- Derslere katılmayan öğrenciler belirlenir ve velilerine ulaşılarak katılımları sağlanır.

4- Öğrenciler bir gün önceden sınıf öğretmeni tarafından branş öğretmenleri ile belirlenip verilen ödevleri yaparlar.

5- Öğrenciler çözemedikleri soruları telegram Programı üzerinden branş öğretmenlerine iletirler. Öğretmenler bu soruları çözerek öğrencilere gönderirler. 

6- Sınıf öğretmenleri gün sonunda öğrencilerinden çalışma raporlarını isterler. 

7- Branş öğretmenleri branşları ile ilgili diğer gün için ödevler hazırlayıp ilgili müdür yardımcısına, ilgili müdür yardımcısı sınıf öğretmenine iletir.

8- Sınıf öğretmeni ise sınıfında ki öğrenciler ve veliler ile paylaşır. Özellikle veliler ödev takibi için bilgilendirilirler.

9- Sınıf öğretmenlerine ulaşan raporlar o sınıfın sorumlu olduğu müdür yardımcısına iletilir. 

10- İlgili müdür yardımcısı tarafından öğrencilerin ders katılımı, ödev yapmaları, soru çözümleri kontrol edilir. Eksik görülen öğrenciler ilgili Rehber öğretmen ve aileye bildirilir gerekli önlemler alınır.

11- Her sınıf seviyesinde sorumlu Rehber öğretmen öğrencilerini ve velileri ayrı ayrı arayarak çalışma planlaması açısından paylaşımda bulunur. Gerekli görüldüğünde WHATSAPP üzerinden görüntülü görüşmeler yapılır.

12- Her sınıf seviyesinde sorumlu idareci öğrencileri ve velileri ayrı ayrı arayarak ve paylaşımda bulunur.

13- Öğrencilere Çamlıca net üzerinden ve evlere gönderilen kitapçık üzerinden denemeler yapılır. Yapılan denemeler belirlenen süreler içerisinde Çamlıcanete yüklenir. Sonuçlar Çamlıcanetten öğrenciler ve veliler ile online paylaşılır.

14- Yapılan denemeler, soru çözümleri, kaynak bitirme gibi denetlemeler sorumlu Rehber öğretmen ve idareciler tarafından yapılıp veliler bilgilendirilir.

15- Tüm bu çalışmalar kendisi de Matematik öğretmeni olan Kurucu Müdür Mustafa SARITAÇ tarafından koordine edilir ve denetlenir.

Çamlıca Eğitim Kurumları bütün planlamaları yapmakta

NETHABER: Sayın Sarıtaç bir eğitimci olarak sizce uzaktan eğitim yeterli mi?

Mustafa Sarıtaç: Bakın efendim ben öncelikle öğretmenim ve eğitimin sınıfta, yaşayarak okulda, hissederek, koşarak, gülerek olduğunu çok iyi biliyorum. Sayın bakanımız Ziya Selçuk’un dediği gibi uzaktan eğitim eğitimimizin birinci kısmını oluşturmaktadır. Bu olağanüstü durumda telafi eğitiminin bir kısmını karşılamaktadır. Diğer tamamlayıcı kısım ise Allah nasip eder eylül ayında okullar açılır ise yüz yüze eğitimde karşılanacaktır. Bu dönemde ikinci telafi eğitimimiz başlayacaktır. Şu anda Çamlıca eğitim kurumları olarak bütün planlamalarımızı yapmaktayız. Yaz dönemi veya eğitim dönemi içinde gece-gündüz, hafta sonu demeden biz bu kalan açığı kapatacağız.

Velilerimiz ve öğrencilerimiz bizlere güvenmektedirler. Biz bu güvene bağlı olarak telafi eğitimimizi planlamış bulunmaktayız. Bütün planlamamız bakanlığımızın çizeceği rotaya göre uygulanacaktır. Bakanlığımızın her aldığı kararı ivedilikle uygulamaya geçiriyoruz. 

Özel okullar olarak şunu belirtmeliyiz ki bakanlığımıza bağlı bir okuluz ve bakanlığımızın aldığı kararları uygularken daha hızlı hareket etme ve uygulama özelliğimiz bulunmaktadır. Bu süreç içerisinde bir kez daha bu durum açığa çıkmıştır. Uzaktan eğitimde yani telafi eğitiminin birinci aşamasını başarı ile uyguluyoruz. Velilerimiz ve kamuoyu şundan emin olmalıdır ki, gelecek dönemlerde telafi eğitiminin 2. Kısmında başarılı bir şekilde ivedilikle çocuklarımızın eksiklikleri giderilecektir. Merhum Turgut Özal‘ın dediği gibi, “Yaptıklarımız yapacaklarımızın teminatıdır.” 

Belirsizlikler öğrencilerimizin zihnini karıştırmakta

NETHABER: Sayın Hocam bakanlığın planlamasını nasıl buluyorsunuz? Acaba sınavların ertelenmesi veya zamanının değiştirilmesi ile ilgili ne düşünüyorsunuz?

Mustafa Sarıtaç: Biz biliyoruz ki en kötü karar kararsızlıktan daha iyidir. Bu belirsizlikler öğrencilerimizin zihnini karıştırmaktadır. Onlar öncelikle müsterih olsunlar ve derslerine çalışmaya devam etsinler. Ancak yöneticilerimiz ve bundan sorumlu olan kurumlarımız daha net ifadeler kullanmalı zihinleri karıştırmayacak açıklamalarda bulunmalıdırlar. Bizlere gelince yani Çamlıca olarak tüm olasılıklara uygun olarak öğrencilerimizi sınavlara hazırlamaktayız. Geçmiş yıllarda sınavlarda gösterdiğimiz başarının temelinde her duruma ve şarta hazır öğrenciler yetiştirdiğimiz gerçeği yatmaktadır. Tüm öğrencilerimiz ve velilerimiz yaptığımız anket ve görüşmelerimizde kurumumuza güvendiklerini belirtmişlerdir.

NETHABER: Sayın Sarıtaç son olarak gündeme dair öğrencilerimize ve velilerimize söylemek istediğiniz sözleriniz nelerdir?

Mustafa Sarıtaç: Bizler hayattan hep umutlu olduk. Hayallerimizi rüyalarımızda gördük, yaşamımızda uyguladık. Öğrencilerimiz bu düşünceler ile sıkıntılı bir dönem olan sokağa çıkma yasağını olumlu bir duruma çevirip güzel sonuçlar çıkarsınlar. Güzel günler onları bekliyor. Özellikle öğrencilerimizi çok özledik sizleri özlemle bekliyoruz.