e-Ticaret yerele ulusalın kapılarını açıyor
Türkiye'de e-ticaret yapan işletme sayısı 2020'de Kovid-19 salgınında alınan tedbirlerin de etkisiyle yüzde 275 artarak 256 bin 861'e çıkarken, e-ticaret platformları küçük işletmelerin ulusal markaya dönüşmesine olanak sağladı.
Türkiye'de e-ticaret yapan işletme sayısı yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgınına karşı alınan tedbirlerin de etkisiyle yüzde 275 artarken, e-ticaret platformları ve yeni teknoloji çözümleri küçük işletmelerin ulusal markaya dönüşmesine kapı araladı. Bunun bir örneği de Türkiye'de aromalı filtre kahveleriyle ünlenen Ankaralı Oze Kahve oldu.
AA muhabirinin derlediği bilgiye göre, tüm dünyada özellikle Kovid-19 salgınının etkisiyle birçok alanda teknolojik dönüşüm beklenenin ötesinde hız kazandı. Bu durumun en çok gözlendiği alanlardan biri, iş dünyasının e-ticarete geçişi oldu. Sosyal temasın azaltıldığı, kısıtlamaların ekonomik hayatı derinden etkilediği salgın döneminde tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de teknolojik çözümler küçük işletmelerin hayatta kalmasına hatta gelişip büyüyebilmesine olanak sağladı.
Geçen yıl küresel perakende e-ticaret hacmi bir önceki yıla göre yüzde 23 artışla 4,3 trilyon dolara yükselirken, Türkiye'de de yüzde 66 artışla 226,2 milyar liraya çıktı. Özellikle Ticaret Bakanlığının destekleri, eğitimleri, aracı hizmet sağlayıcılar ve global firmalarla yürüttüğü iş birlikleri sayesinde geçen yıl birçok KOBİ ilk defa e-ticaretle tanıştı.
Türkiye'de e-ticaret yapan işletme sayısı 2020'de Kovid-19 salgınına karşı alınan tedbirlerin de etkisiyle yüzde 275 artarak 256 bin 861'e çıktı. İşletmeler, aracı hizmet sağlayıcılar sayesinde dijital pazarlara yumuşak bir geçiş yaparken, Türkiye'de işletmelerin yüzde 72'si sadece bir pazaryerinde, yüzde 14'ü de iki pazaryerinde satış yapıyor. Söz konusu platformlar ve dijital satış danışmanlığı desteğiyle kendi ürünlerini dijital olarak pazarlayan firmalar başarı hikayeleri yazıyor.
Bunun bir örneği de e-ticareti aktif olarak kullanmadan önce yerel ölçekte hizmet veren Ankaralı firma Oze Kahve'nin tüm Türkiye'ye satış yapan günlük öğütülmüş aromalı filtre kahveleriyle bir markaya dönüşme hikayesi oldu.
e-Ticaretle Türkiye genelinde satışa başladı
Oze Kahve Ortağı ve İş Geliştirme Uzmanı Serhat Köyüstü, AA muhabirine, işletmenin hikayesini anlattı. Firmanın 2011 yılında tamamen yerli sermayeyle kurulduğunu, 2019 yılının sonlarından itibaren sıkıntıya girdiğini belirten Köyüstü, kendisinin 2019 yılında buraya ortak olduğunu söyledi. Köyüstü, daha sonra Kovid-19 salgınına rağmen doğru stratejiler ve butik üretimleriyle elektronik ticaret platformlarına giriş yaptıklarını bildirdi.