Ders saatleri düşürülsün

Malatya Eğitim Sen Şube Başkanı Kazım Albayrak, sınıfların havalandırılması ve hijyen için, okullardaki ders saatlerinin 40 dakikadan 30 dakikaya düşürülmesini talep etti.

Ders saatleri düşürülsün

Malatya Eğitim Sen Şube Başkanı Kazım Albayrak, okullardaki ders saatleriyle ilgili şube binasında basın açıklamasında bulundu. Albayrak, okullardaki ders süresinin 30 dakika olması gerektiğini söyledi.  Yüz yüze eğitimin devamı için gerekli önlemlerin alınması gerektiğini vurgulayan Albayrak,"6 Eylül 2021’de okulların açılması ve yüz yüze eğitime başlanmasının üzerinden bir aydan fazla bir zaman geçti. Gerek okulların açılması sürecinde, gerekse sonrasında Kovid-19 salgının etkilerinin en aza indirilmesi için gerekli önlemler alınmamış, atılması gereken adımlar atılmamıştır. Bu süre zarfında sendikamızın tüm çağrılarına rağmen okullara ek bütçe sağlanmamış, fiziki altyapı sorunları giderilmemiş, ders saatleri salgın koşullarına göre düzenlenmemiş, derslik sayısı ihtiyaç oranında arttırılmamış, öğretmen ve yardımcı hizmetli istihdamındaki eksiklikler giderilmemiştir. Okulların açılmasının üzerinden bir ay geçmiş olmasına rağmen eğitim öğretimin sağlıklı şekilde yapılabilmesi için gerekli önlemlerin halen alınmadığı görülmektedir. Sınıfların düzenli olarak havalandırılması, okul içinde ortak kullanım alanlarının temizliği, bahçe ve açık alan düzenlemelerinin yapılması, öğrenci giriş çıkışlarının düzenlenmesi ve sınıf mevcutlarının azaltılması konusunda ciddi eksiklikler bulunmaktadır" dedi. 

Kalabalık sınıf sorunu devam ediyor

Bazı bölgelerde sınıfların kalabalık olduğuna dikkat çeken Albayrak; "Nüfus yoğunluğu fazla olan bölgelerde kalabalık sınıf sorunu sürerken, seyreltilmiş eğitim uygulamaları hayata geçirilmemiştir. Her okulun ortak kullanım alanlarının, özellikle sınıfların ve tuvaletlerin temizlik ve hijyen koşullarının sağlanması, okul ve şube bazında öğrenci sayısı, öğrenciler arasındaki fiziksel mesafeyi korumak için yeterli alan olup olmadığı, okul servislerinin durumu, eğitim emekçileri, öğrenciler ve velilerin aşılanma oranı gibi gelişmeler, eğitim-öğretimin sağlıklı koşullarda gerçekleştirilebilmesi açısından son derece önemlidir. Okullarda ek bütçe/ödenek sorununun sürmesi, fiziki altyapı sorunlarının sürmesi yüz yüze eğitimin sağlıklı koşullarda yapılabilmesini engellemektedir. Okulların öğrenci sayısı, sınıf mevcutları, yerleşim yerinin nüfus yoğunluğu, fiziki altyapının yeterliliği gibi pek çok faktör yüz yüze eğitimin sağlıklı yürütülmesine engel olmaktadır" şeklinde konuştu.