Çilesini Malatyalı, sefasını Egeli sürüyor!

Dünyadaki 17 milyon kayısı ağacından 9 milyonuna yakınının yetiştiği, kuru kayısı ihracatının yüzde 85'inin karşılandığı Malatya'da, üretici işin çilesini çekerken sefasını ihracatını yapan Egeliler sürüyor. Malatya'yla özdeşleşen kuru kayısı ihracatında Ege Bölgesi liderliği ele geçirdi. Ege Bölgesi'nde kuru kayısı ihracatı bir yıllık dönemde yüzde 24'lük artışla 167 milyon dolardan 207 milyon dolara ulaştı. 

Çilesini Malatyalı, sefasını Egeli sürüyor!

Malatya’da birçok ailenin geçim kaynağı olan kentte ekonomik olarak da çok önemli bir yere sahip olan kayısı, zorlu aşamalardan geçerek tüketime hazır hale getiriliyor. Vatandaşlar tarafından, birçok aşamadan geçerek üretilen kayısının çilesini Malatyalılar çekerken, ihracatta en büyük payı alan Egeliler sefasını sürdü.

Kayısının çilesini Malatyalılar, sefasını Egeliler sürüyor!

Dünya’nın kuru meyve ambarı olduklarını, çekirdeksiz kuru üzüm, kuru kayısı ve kuru incir üretim ve ihracatında dünya birincisi olduklarını dile getiren Ege İhracatçı Birlikleri Sürdürülebilirlik ve Organik Ürünler Koordinatörü Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Mehmet Ali Işık, Ege Bölgesi’nden kuru meyve ihracatında ilk kez 1 milyar doları aşmanın gururunu yaşadıklarını, üretimden gelen güçleriyle 100’ün üzerinde ülkeye ihracat yaparak bu başarıyı yakaladıklarının altını çizdi.

Kuru meyveler sağlıklı ürünler, iç tüketimini artırmalıyız

Kayısının çilesini Malatyalılar, sefasını Egeliler sürüyor!

Kuru meyve ürünlerinin Dünya Sağlık Örgütü tarafından sağlıklı atıştırmalıklar olarak tanımlandığına dikkati çeken Başkan Işık, Türkiye’de kuru meyve tüketiminin artırılması için devlet destekli projelerin hayata geçirilmesi çağrısında bulundu. Işık, “Türkiye üretici olduğu halde kuru meyve tüketimimiz çok az. İngiltere, Almanya gibi ülkeler üretici olmadıkları halde kuru meyve tüketimleri bizden daha fazla ve sürekli tüketimleri artıyor. Türkiye’de geçtiğimiz yıllarda rekoltenin çok olduğu yıllarda “okul üzümü projesi” hayata geçirilmişti. Bu projenin diğer kuru meyvelerimizi de kapsar şekilde tekrar hayata geçirilmesi faydalı olacaktır. Çocuklarımız sağlıklı kuru meyve tüketim alışkanlığı kazanırken, sağlıksız ürün tüketimi ve sonrasında ortaya çıkan sağlık sorunları da minimum seviyeye düşecektir” diyerek sözlerini noktaladı.

Kuru meyve ihracatının yüzde 94’ü üzüm, incir ve kayısıdan

Kayısının çilesini Malatyalılar, sefasını Egeliler sürüyor!

Ege Bölgesi’ndeki kuru meyve ihracatında; çekirdeksiz kuru üzüm, kuru incir ve kuru kayısı ihracatı toplam ihracatın yüzde 94’ünü oluşturdu. Ege Bölgesi’nden yapılan kuru meyve ihracatında ilk sırayı 481 milyon dolarlık tutarla çekirdeksiz kuru üzüm alırken, kuru üzüm ihracatından elde edilen döviz miktarı yüzde 15 artış gösterdi.
Kuru kayısıyı Malatya üretiyor, Ege Bölgesi ihraç ediyor
Malatya üretim merkezi olan kuru kayısıda ihracatın liderliğini Ege Bölgesi sürdürdü. Egeli ihracatçılar, son 1 yıllık dönemde kuru kayısı ihracatlarını yüzde 24’lük artışla 167 milyon dolardan 207 milyon dolara çıkardılar.

ABD’ye kayısı ihracatı arttı

Kayısının çilesini Malatyalılar, sefasını Egeliler sürüyor!

EİB’nin TURQUALITY Projesi, ABD’ye kuru kayısı ihracatında da yüzde 55’lik artışı beraberinde getirdi ve Egeli ihracatçıların ABD’ye kuru kayısı ihracatı 28 milyon dolardan 43 milyon dolara yükseldi. Ege Bölgesi’nden Almanya’ya 24 milyon dolarlık, Fransa’ya 22 milyon dolarlık kuru kayısı ihraç edildi. Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği son 1 yıllık dönemde 105 ülkeye kuru meyve ihraç etme başarısı gösterirken, 67 ülkeye ihracatını artırdı.