Bu yol biter mi?

Malatya'da 2016 yılında yapımına başlanan 54 kilometre uzunluğundaki Kuzey Çevre yolu Projesi kaplumbağa hızıyla ilerliyor. 2019 yılı Ağustos ayında bitirileceği açıklanan projede, bugüne kadar sadece yüzde 3 fiziki gerçekleşme sağlandı. Çevre yolu ile çakışan DSİ sulama hatları ile NATO boru hatları ise, projenin yapımını iyice geciktiriyor.

Bu yol biter mi?

İki yılda yüzde 3 fiziki gerçekleşme var

Yapıma başlanıldığı 2016 yılı Eylül ayından bu yana geçen iki yılı aşkın sürede yalnızca ''bir arpa boyu'' yol alınan Kuzey Çevre Yolu Projesi'yle ilgili Malatya İl Koordinasyon Kurulunda Karayolları Elazığ 8.Bölge Müdürü Kenan Keskin’in yaptığı sunum projenin 2019 yılında bitmesinin çok zor olduğunu gösteriyor. Sunumda, bugüne kadar yüzde 3 oranında fiziki gerçekleşmenin gerçekleştirildiği güzergâhta 2018 yılı içerisinde yaklaşık 6,2 kilometrelik bağlantı yolu ile 9,5 kilometrelik anayolda müteahhit firmanın çalıştığına yer veriliyor.

Güzergah Derme Sulama hattıyla çakışıyor

Kuzey Çevre yolu projesi yol güzergahının, yapımı DSİ tarafından gerçekleştirilmiş olan Çerkezyazı ve Derme sulama hattı ile çakışan 12 bin 661 metrelik kısmın deplasesi çalışmalarının devam ettiği müteahhit firmanın ihale şartnamesine göre işi 14 Temmuz 2019 yılında tamamlayacağına yer verildi. Ayrıca, proje ile çakışan bin 714 metre NATO boru hatlarının deplasesi için gerekli ihalenin de yapıldığı ve işin yılsonunda bitirileceği kaydedildi. Dönemin Ulaştırma Bakanı Ahmet Arslan, firma yetkilisinden çevreyolunun 2019 Ağustos ayında bitirilmesi sözünü almıştı.