Boykot Etkisini Gösterdi: Devler Tutunmakta Zorlanıyor!
Dev şirketlerin beklediğimiz zararı görebilmesi için bizim de sabırlı olmamız gerekiyor satışları azalmasa da satış ve büyüme hedeflerini tutturmakta zorlanıyorlar.
İlk çeyrek sonunda 2024 beklentilerini revize eden şirket, ikinci çeyrekte bir revizyona daha gitti. Satış hacmi büyümesi önce orta-tek haneliden yatay-düşük-tek haneliye revize edilirken, net satış büyümesi beklentisi yüzde 40'lı seviyelerden yüzde 30'lara indirildi.
Coca-Cola'nın global düzeyde birim satış hacmi, Hindistan, Brezilya ve Filipinler gibi gelişmekte olan ve yükselen pazarların önemli katkılarıyla yüzde 2 oranında büyüdü. İçecek kategorileri içinde gazlı meşrubatlar yüzde 3 oranında artarken, özellikle Zero Sugar tüm bölgelerde yüzde 6'lık bir büyüme kaydetti. Bütün bu olumlu rakamlar bir yana, şirketin 2017’den beri sürekli artan marka değeri bu sene 2023 seviyesinde kaldı.