Boykot Etkisini Gösterdi: Devler Tutunmakta Zorlanıyor!
Dev şirketlerin beklediğimiz zararı görebilmesi için bizim de sabırlı olmamız gerekiyor satışları azalmasa da satış ve büyüme hedeflerini tutturmakta zorlanıyorlar.
Pakistan’da iki ayrı yerel alternatif mevcut: Cola Next ve Pakola. Şirketlerin geçen sene yüzde 2,5 olan popülerlikleri şimdilerde yüzde 12 civarında. İstatistiklere göre, Coca-Cola’nın Pakistan'daki pazar payı yüzde 6,3'ten yüzde 5,7'ye, Pepsi'nin ise yüzde 10,8'den yüzde 10,4'e düştü. Oysa Coca-Cola bu bakir pazara 2008'den bu yana 1 milyar dolar yatırım yapmış ve çift haneli satış artışı sağlamıştı. Coca-Cola, boykotlara rağmen nisan ayında Pakistan'a 22 milyon dolar daha yatırım yaptığını açıkladı. Yetkililerin ifadelerine göre şirket, dünyanın en kalabalık beşinci ülkesinin sunduğu “fırsat” konusunda “olumlu” duruş sergilemeye devam ediyor. PepsiCo ise farklı bir strateji uygulamayı deniyor. Geleneksel limon-kireç aromalı Teem soda markasını Pakistan pazarına etiketinde “Made in Pakistan” yazılı bir şekilde sunuyor.