Yıkılan Öğretmenevinin İnşaatına Neden Başlanmadı? Belirsizlik Malatya'ya Kaybettiriyor!
6 Şubat depremlerinin vurduğu Malatya'da, birçok bina gibi öğretmenevi de yerle bir oldu. Öğretmenevinin yokluğu, sadece öğretmenleri değil, Malatya'nın sosyal ve kültürel hayatını da olumsuz etkiledi. Şehrin önemli bir simgesi olan öğretmenevinin yerine ne yapılacağı konusunda yaşanan belirsizlik, kentte büyük bir merak uyandırdı.
Depremin vurduğu Malatya'da, birçok bina gibi Battalgazi ilçesi İnönü caddesi üzerinde bulunan öğretmenevi de yerle bir oldu. Şehirdeki öğretmenler için önemli bir sosyalleşme ve dinlenme merkezi olan öğretmenevinin yokluğu, eğitim çalışanlarını olumsuz etkiliyor.
Öğretmenevinin önemini vurgulayan Eğitim Gücü Sendikası Malatya İl Başkanı Yusuf Yılmazoğlu, öğretmenevlerinin sadece konaklama yeri değil, aynı zamanda öğretmenlerin mesleki dayanışma ve sosyalleşme merkezleri olduğunu belirtti. Öğretmenevinin yeniden inşasının acilen yapılması gerektiğini savunan sendika, yetkilileri harekete geçmeye davet etti.
Yılmazoğlu, Malatya Öğretmenevi'nin yeniden yapılmamasının, çeşitli sebeplerle açıklanabileceğine dikkat çekerek, “Öncelikle deprem sonrasında şehirde çok sayıda bina ve altyapının hasar görmesi, öncelikli olarak konut ve temel ihtiyaçların karşılanmasına yönelik çalışmaların hız kazanmasına neden oldu. Şehirdeki acil barınma ve altyapı sorunları çözülmeye çalışılırken, sosyal tesislerin inşası arka planda kaldı. Ayrıca, bürokratik süreçlerde yaşanan yavaşlamalar ve finansal kaynakların sınırlı olması, öğretmenevinin yapım sürecini daha da geciktirdi. Bir diğer önemli neden, yeniden inşa sürecine dair net bir planlamanın olmaması ve yetkililerin konuya ilişkin somut bir takvim açıklamamış olmasıdır. Öğretmenevi gibi sosyal tesislerin yeniden yapılması gerektiği yönünde görüş birliği olsa da, ne zaman ve nasıl yapılacağı konusunda hala belirsizlikler devam ediyor. Deprem sonrası inşaat projeleriyle ilgili ihale süreçlerinde yaşanan aksaklıklar, bürokratik engeller ve maddi kaynak yetersizlikleri, öğretmenevinin inşaatının önünde duran önemli engeller arasında yer alıyor” şeklinde konuştu.
Öğretmenevinin halen yapılmamış olması, Malatya’daki öğretmenler ve halk arasında ciddi bir boşluk yarattığını vurgulayan Yılmazoğlu, “Şehirdeki eğitimciler, mesleki dayanışma ve sosyal etkileşim için böyle bir merkezin eksikliğini derinden hissediyor. Ayrıca, Malatya’nın sosyal ve kültürel yaşamında önemli bir yer tutan öğretmenevinin yerine ne yapılacağı ya da hangi standartlarda bir yapının inşa edileceği konusunda da kamuoyuna net bir bilgi verilmiş değil. Bu belirsizlik, şehrin deprem sonrası yeniden yapılanma sürecine dair soru işaretlerini artırırken, öğretmenlerin ve halkın beklentilerini karşılamıyor. Öğretmenevinin yeniden inşa edilmesi, yalnızca bir yapı olarak değil, Malatya’nın eğitim ve sosyal hayatının yeniden ayağa kalkması adına da sembolik bir öneme sahip. Yetkililerden bu konuda somut adımlar ve net bir takvim beklentisi, hem eğitim camiası hem de Malatya halkı tarafından yüksek sesle dile getirilmeye devam ediyor" dedi.
Malatya’daki öğretmenevinin yeniden inşa edilmemesinin öğretmenlerin sosyal hayatını olumsuz etkilediğini vurgulayan Yılmazoğlu, öğretmenevlerinin öğretmenlerin dinlenme, sosyalleşme ve mesleki dayanışma merkezi olduğunu belirterek, bu tesisin yeniden yapılmasının acil bir ihtiyaç olduğunu savunuyor.