Türkiye'nin Stratejik Konumu Güçleniyor! Erzurum, Bingöl ve Diyarbakır'dan Geçiyor. Malatya'dan Geçmiyor...
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Rize İyidere Lojistik Limanı'nın Kalkınma Yolu'na entegre edilerek Türkiye'nin stratejik konumunu güçlendireceğini açıkladı. Liman, Erzurum, Bingöl ve Diyarbakır üzerinden geçecek, ancak Malatya güzergahına dahil edilmeyecek. Limanın 2026 yılında hizmete alınması planlanıyor.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Rize İyidere Lojistik Limanı’nın Kafkas ve Orta Doğu ülkeleri arasındaki potansiyel trafikten kaynaklanacak kombine taşımacılık zincirinin aktarma merkezi olacağını belirtti. Bakan Uraloğlu, limanın 2026 yılında işletmeye alınmasının planlandığını söyledi. Limana gelen yüklerin Erzurum, Bingöl, Diyarbakır ve Mardin güzergahındaki karayolu bağlantısı ile Kalkınma Yolu'na entegre edilerek bölgenin lojistik ağında önemli bir rol oynayacağını vurguladı. Malatya bu güzergahın dışında kalacak.
İyidere Lojistik Limanı, genel kargo, dökme yük, konteyner yükü ve Ro-Ro taşıma olmak üzere yılda 13 milyon ton kapasitesiyle Karadeniz havzasında büyük tonajlı gemilerin yeni adresi olacak. Uraloğlu, İran'ın Dubai limanlarını kullanarak yaptığı 25 milyar dolarlık ithalatı bir aydan 15 güne indirecek alternatif olarak hizmet edeceğini vurguladı.
Bakan Uraloğlu, İyidere Lojistik Limanı’nın yapım çalışmalarında yüzde 50 seviyesini aştıklarını belirtti. Limanın ana mendireği 2 bin 700 metre, tali mendireği ise 470 metre uzunluğunda olacak. Bir kilometreden uzun rıhtım ve 60,5 x 272,5 metre ölçülerinde Ro-Ro rıhtımı inşa edilecek. Uraloğlu, “2026 yılında Rize İyidere Lojistik Limanımızı hizmete almayı planlıyoruz.” dedi.
Bakan Uraloğlu, Türkiye’nin sadece doğu – batı eksenli koridorların değil, aynı zamanda Kafkas ülkeleri ve Rusya’dan Afrika’ya uzanan kuzey – güney koridorlarının da merkezi olduğunu vurguladı. Doğu Karadeniz, Avrupa ve Orta Asya’dan açılan Kafkasya koridoru için çok önemli bir noktada yer alıyor. Uraloğlu, Rize İyidere Lojistik Limanı’nın uluslararası ticaret yollarıyla olan bağlantısıyla Türkiye’nin stratejik konumunu güçlendireceğini ifade etti. Limana gelen yükler, Erzurum, Bingöl ve Diyarbakır üzerinden Kalkınma Yolu'na bağlanarak, bu güzergahın önemli bir parçası olacak. Ancak Malatya güzergahı dahil edilmeyecek.