Toplu taşımada tek tip kıyafet
Malatya'da şehir içi taşımacılığı yapan toplu taşıma şoförlerine yaka kartı, kravat ve kumaş pantolon zorunluluğu gelmesiyle birlikte Malatya'daki toplu taşıma araçlarında tek tip kıyafet dönemi resmen başladı.
Malatya'da şehir içi taşımacılığı yapan toplu taşıma şoförlerine yaka kartı, kravat ve kumaş pantolon zorunluluğu gelmesiyle birlikte Malatya'daki toplu taşıma araçlarında tek tip kıyafet dönemi resmen başladı.
Büyükşehir Belediyesi tarafından Koyunoğlu Mahallesi Minibüs Durağında Minibüs şoförlerine kıyafet teslim töreni yapıldı. Törene Büyükşehir Belediye Başkanı Selahattin Gürkan, Malatya Minibüsçüler ve Umumi Servisçiler Odası Başkanı Mesut İnce ve çok sayıda şoför esnafı katıldı.
265 minibüs şoförüne tek tip kıyafet dağıtıldı
Kıyafet teslim töreni öncesi basın mensuplarına açıklamalarda bulunan Malatya Minibüsçüler ve Umumi Servisçiler Odası Başkanı Mesut İnce, Minibüslerdeki tek tip kıyafetle birlikte ve tek renk minibüs uygulamasına da geçtiklerini aktararak, Büyükşehir Belediyesi tarafından 265 minibüs şoförüne ayakkabı, gömlek, kravat ve pantolon verildiğini söyledi. İnce, “Her şeyi devletten, belediyeden beklemek doğru değil. Şoför esnafı olarak elimizi taşın altına koymak zorundayız. Tek tip kıyafet yönetmeliğine geçişte Büyükşehir Belediye Başkanımızın 265 tane minibüs şoförümüze ayakkabı, gömlek, kravat ve pantolon hediye alıp bu geçiş sürecinde bizlere destek oldular. Özellikle Belediye Başkanımızın bizlere talimatı, çalışmalarımızda vatandaşı, yolcuyu merkeze koyarak, hizmet odaklı çalışmaları noktasında Ulaşım Daire Başkanlığının destekleriyle birlikte bizler de bu sisteme ilk adımı attık. Bugün itibariyle Malatya'da 27 hatta çalışan, 233 minibüs şoförümüzün ve hareket memurlarımızın önümüzdeki hafta itibariyle tek tip kılık-kıyafet yönetmeliğine geçecekler. Bu yeni sitemin Malatya'mıza hayırlı olmasını temenni ediyorum" dedi.
Daima iyi hizmetler yapmak zorundayız
Günlük 300 bin yolcu hareketliliği olan bir sektörün içerisindeyiz diye İnce, “Sorunlar elbette ki olacaktır. Ancak Malatya Büyükşehir Belediye Başkanımızın esnaflarımıza verdiği destekle sorunları tek tek çözüme kavuşturuyoruz. İnşallah Malatya'mıza daha kaliteli, güvenli ve konforlu hizmet sunabilme adına bizler de Belediye Başkanımızın her zaman yanında olacağız. Elimizi değil, gövdemizi taşın altına koyacağız. Şehrimizin gelişmesi için, Malatya'mızın gelişmesi için bizlerin yapabileceği ne varsa yapmak zorundayız. Toplu taşıma denildiğinde Büyükşehir Belediyesi akla gelmektedir. Çünkü bizlerin yaptığı her olumlu ve olumsuz çalışmalarda Büyükşehir Belediye Başkanımızı temsil ediyoruz. ve bu nedenle de daima iyi hizmetler yapmak zorundayız. Ben halkın memnuniyetini ön planda tuttukları ve kıyafet uygulamasına olumlu yaklaştıkları için Koyunoğlu Mahallesi'ne çalışan minibüsçü esnaflarına teşekkür ediyorum" diye konuştu.
Türkiye'ye rol model olacak
Toplu taşımada Türkiye'ye örnek davranış sergilediklerini dile getiren Malatya Büyükşehir Belediye Başkanı Selahattin Gürkan da, bu atılan adımın Türkiye'ye rol model olacağını söyledi. Gürkan, Ülkemizde minibüsçü esnafı üzerinde olumsuz bir imaj olduğunu belirterek, Ama biz bu kanıyı kaldırmak durumundayız. Malatya'nın minibüsçü, otobüsçü, halk otobüsçü esnafı da kibarlığıyla, nezaketiyle topluma örnek olması, hatta olması yetmiyor buradaki davranış Türkiye geneline rol model olması noktasında bir tavır sergileniyor. Bugün, Koyunoğlu minibüs durağında özellikle kravat, gömlek, ayakkabı, pantolon ve ceket bir şekilde halkımıza hizmet etme olgusu tek tipçilik anlayışın sonucu değildir. Topluma hizmet sunmanın ve saygının bir tezahürü olarak değerlendirmemiz lazım. Gerçektende, bizim zaman zaman gerek halk otobüslerinde, gerek belediyeye ait toplu taşıma araçlarında yapmış olduğumuz seyahatlerde Malatya'daki minibüsçülerimizin farklı ve farkındalık oluşturduğunu gördük. Müşteri memnuniyetini anlamak açısından minibüslerde yapmış olduğumuz seyahatlerde hakikaten müşterilerin minibüslerdeki memnuniyetin üst sekmenlerde olduğunu görüyoruz. Bu sadece Malatya'ya mahsus bir şeydir. Buda odamızın kendi üyeleri ile hizmet içi eğitim formasyonunu icra etmiş olmaları ve bu icra edilen formasyonun şoför esnafımıza belirli bir nitelik ve insanlara davranış kalıpları açısından önemli bir kazanımdır. Ben inanıyorum ki, bugün burada başlattığımız 265 minibüsçü arkadaşımıza ilk jesti biz yapalım dedik. Minibüsçüler odası bize geldiğinde, bu teklifi bizlere sunduğunda minibüsçü esnafı gerçekten böyle bir şey istiyorsa dedik, bu Malatya'nın gelişmişlik ve eğitim göstergesinin çok üst seviyelerde olduğunun en temel göstergesidir. Bu kılık kıyafet kendi kişilerin saygısının ötesinde, karşıdakine ve müşteri memnuniyeti esasına dayanan bir anlayışa tezahür edecektir. Bu tutum ve davranışları hem müşteriye bir güven telkin edecek, hem müşteri niteliği açısından yoğun bir taleple karşılanacak. Malatya'nın farklılığının fakında olunması noktasında Topluma ve Türkiye'ye bir mesaj vermek durumundayız. Malatya'nın minibüsçüleri örnek ve Malatya'ya yakışır bir davranış içerisinde olmuşlardır" şeklinde konuştu.
Müşteri memnuniyetini esas alan bir yaklaşım sergilenmemiz lazım
Tek kıyafet projesi gerçekleşti, birde tek renk araç projesi var bu konuda sizler maddi ve manevi destek sunacak mısınız? Sorusuna cevap veren Gürkan, "Kıyafetler konusunda bir öneri getirdiklerinde, kıyafetlerini biz alalım dedik. Ama diğer çalışmaları kendileri yapacaklar. Neticede burada müşteri memnuniyetini esas alan bir yaklaşım sergilenmemiz lazım. Her sektör, disiplin, her ticari kuruluş, müşteri memnuniyetini esas alan ve insan odaklı hizmet etme anlayışını kendisine prensip edinmesi lazım. Malatya'ya geldiğinde, Malatya'nın minibüslerine bindiğinde sanki kendi evladının, kardeşinin arabasına binmiş gibi o rahatlığı hissettirmemiz lazım" ifadelerini kullandı.