TMO kayısı satıyor
Bu yıl ilk defa kuru kayısı satın alan TMO, Türkiye'nin farklı illerinde bulunan satış noktaları ve mağazalarında kuru kayısı satmaya başladı. Malatya Ticaret Borsası (MTB) Başkanı Ramazan Özcan, 'TMO mağazalarında sattığı incir, fındık, kuru üzüm gibi ürünlere kuru kayısıyı da ekledi. Bu nedenle kayısının iç pazarda tüketiciye daha güvenilir bir şekilde ulaştırılması sağlanacak' dedi.
Kuru Kayısı Lisanslı Deponun tamamlanmasıyla birlikte Toprak Mahsulleri Ofisi (TMO) bu yıl ilk defa kuru kayısı alımı gerçekleştirmişti. Kuru kayısımı alımı sonrasında TMO ihale usulüyle lisanslı depodan satın aldığı 40 ton kuru kayısıyı, Türkiye'nin farklı illerinde bulunan satış noktaları ve mağazalarda satışa çıkardı.
Kayısıda yeni bir iç pazar oluştu
TMO satış noktaları mağazalarında kuru kayısı satmasıyla ilgili gazetemize açıklamalarda bulunan MTB Başkanı Ramazan Özcan, TMO'nun ilk defa kuru kayısı satışı gerçekleştirmesinin kayısı için çok önemli bir gelişme olduğunu kaydederek, iç tüketim açısından yeni bir pazar oluştuğunu belirtti. Özcan, TMO'nun bu yıl kuru kayısı da alım müdahaleleri yapma kararından hemen sonra Malatya 1'inci Organize İhtisas Sanayi'de inşa etmiş olduğumuz Kuru Kayısı Lisanslı Deposu'nda kuru kayısı alımı gerçekleştirdiğini hatırlatarak, "Buradan satın almış olduğu ürünlerin 40 tonunu Malatya'da ambalajını yaparak, şuanda Türkiye genelindeki TMO'ya ait satış ofislerinde inşallah tüketicinin damak tadına sunulacak. Bu da kuru kayısının iç tüketiminde yeni bir sayfa açılmış oldu. Tarım Bakanımıza ve TMO Genel Müdürü'ne teşekkür ediyoruz. Kendi satış mağazaları ve noktalarında satmış olduğu incir, fındık, kuru üzüm gibi ürünlerin yanına kuru kayısıyı da koymuş oldu. Bu bizim için çok önemli bir gelişme dolayısıyla bundan sonra tüketici daha güvenilir diye düşündüğü TMO'nun satış noktalarında ve mağazalarında kayısıyı temin edebilecekler. Kayısı için bir fırsat doğdu. İnşallah bu da iç tüketimde kuru kayısı da ciddi anlamda kayısıya destek olacağı bir çalışma olacak" diye konuştu.
Yeni bir marka değeri oluşturacak
İç tüketim için yeni bir pazar oluştuğuna dikkat çeken Özcan, "TMO çok önemli bir kurum. Bugün güvenirliliği açısından baktığınız zaman tarım ürünlerinin tamamında önemli ve büyük aktör. TMO'nun mağaza ve satış noktaları açısından satış yapması kuru kayısı açısından Malatya açısından yeni bir pazar oluşturacak noktaya gelmiş oldu. İç tüketimde tüketiciye daha güvenilir bir şekilde ulaştırılması noktasında önemli bir pazar olacağını düşünüyorum. TMO adı altında kayısının tüketiciye ulaşabilmesi yeni bir marka değeri oluşturacak. Mutlaka Türkiye'de birçok mağaza zincirinde, birçok noktada, kuruyemiş sektöründe iç piyasada yaklaşık 15 bin ton kuru kayısı tüketildiğini tahmin ediyoruz. TMO Türkiye'nin her tarafındaki, satış noktaları ve mağazalarında kuru kayısıyı tüketiciye sunduğu takdirde hem tüketimin artacağı hem de prestij bir marka adı altında satılması Malatya kayısısı için çok önemli bir nokta olduğunu düşünüyoruz" şeklinde konuştu.
Kayısı için önemli ve prestijli bir gelişme
Özcan, TMO'nun satış raflarında fındık, kuru üzüm, kuru incirden sonra ilk defa kuru kayısının da yer alacağını vurgulayarak, "Şuan satışa çıkarılan 40 tonluk birinci parti diye adlandırdığımız çalışma ilk etabı. Bundan sonra tüketicinin talep ve ihtiyacına göre mutlaka daha çok daha yeni rakamlarla Malatya kuru kayısısını tüketime sunacak. Belki bundan sonra 40 tonlar yüksek miktarlara ulaşacağını düşünüyoruz. Malatya kayısısı için çok önemli ve prestijli bir gelişme oldu. Toprak Mahsulleri Ofisi ailesine kayısı alımında çaba harcayan herkese hayırlı olsun" ifadesini kullandı.