Sıkıntılar artıyor

Yaklaşan 2019–2020 eğitim öğretim yılını değerlendiren Eğitim-Sen Malatya Şube Başkanı Kazım Albayrak, eğitim ve öğretimde birçok temel sıkıntıların olduğunu belirterek, yaşanan sıkıntıların artarak devam ettiğini söyledi.

TAKİP ET

Yaklaşan 2019–2020 eğitim öğretim yılını değerlendiren Eğitim-Sen Malatya Şube Başkanı Kazım Albayrak, eğitim ve öğretimde birçok temel sıkıntıların olduğunu belirterek, yaşanan sıkıntıların artarak devam ettiğini söyledi.
Sendika binasında 2019–2020 eğitim öğretim yılı hakkında açıklamalarda bulunan Albayrak, Milli Eğitim Bakanlığının(MEB) yaptığı açıklamaların ve görevlerin eğitimde fazlada karşılığını bulmadığını dile getirdi. Albayrak, LGS sınavlarında çember sistemi üzerinde yaptıkları planlamalara, yine yüzlerce, binlerce öğrencinin kendi istedikleri okullara gidememe sorununu beraberinde getirdi. Bu anlamda zorunlu olarak öğrencileri özel okullara teşvike dönüştü. Çember sistemi, özellikle imam hatiplere teşvik niteliği taşıması veliler için sorun oluşturdu. Eğitimde temel sorunlarımız var. Müdür ve idareci atamalarındaki liyakat sıkıntısı. 500 bin tane öğretmen adayımız şuanda sırada beklemekte 20 bin tane öğretmen ataması yapıldı, 80 bin öğretmen görevlendirilmeye çalışılıyor" dedi.
Özel okulların önü açıldı
Yeni sistemle birlikte özel okulların önlerinin açıldığını vurgulayan Albayrak, özel okulların birçoğundaki eğitimin yeterli olmadığını ifade etti. Albayrak, Ülkemizdeki her 4 okuldan bir tanesinin özel okul konumuna geldiğine dikkat çekerek, “Özellikle 4+4+4 sistemi getirildikten sonra AK Parti ve MEB'in hızla özel okulları teşvik etmesi, devlet okullarını ise imam hatipler ve meslek liselerinin ağırlık kazanacağı şekilde dönüştürmesi ve elbette eğitimin dinselleştirilmesi gibi uygulamalar özel okulların sayısında da özel okullara yönelik talepte de ciddi artışa sebep oldu. Bu durumun en yakından tanığı olan öğretmenlere “Uygulanan eğitim politikalarının velileri ve öğrencileri özel öğretim kurumlarına yönlendirdiğini düşünüyor musunuz?” sorusunu yönelttiğimizde ankete katılanların sadece yüzde 10'u “hayır” yanıtını vermektedir. Bu soruya öğretmenlerin yüzde 77'si (1790 kişi) “evet” yanıtını verirken, yüzde 12'si “kısmen” yanıtı vermeyi tercih etti. MEB'in ısrarla eğitim sistemindeki sorunun kaynağı olarak ilan ettiği öğretmenlerin böylesine güçlü biçimde eğitim sistemini eleştiriyor oluşu, asıl sorunun yıllardır sistematik biçimde izlenen eğitim politikalarındaki tercihlerde yattığını açıkça gösteriyor. Aksi halde “MEB'in eğitimin temel sorunlarına çözüm üretebileceğini düşünüyor musunuz?” sorusuna anketimize katılanların yüzde 72'sinin (1681 kişi) “hayır” yanıtını vermesi beklenemezdi. Kaldı ki bu soruya “kısmen” yanıtı verenlerin oranının yüzde 21 (494 kişi) olduğu göz önünde tutulursa, öğretmenlerin MEB'i sınıfta bıraktığını görmek çok daha kolay olacaktır" diye konuştu.
Vaatler yerine getirilmeli
Seçimde verilen vaatleri de hatırlatan Albayrak, "Görünen o ki AK Parti'nin seçim vaatleri arasında ilk sıralarda yer alan ve Bakan Ziya Selçuk tarafından parlatılan 3600 ek gösterge vaadi, öğretmenler nezdinde inandırıcılığını yitirmiş durumda. “Eğitim çalışanlarının ek göstergelerinin 3600'e yükseltileceğini düşünüyor musunuz?” sorusuna öğretmenlerin yüzde 81'i (1881 kişi) “hayır” yanıtı verirken, “evet” yanıtı verenlerin oranı sadece yüzde 6'da (136 kişi) kalmıştır" şeklinde konuştu.

Bakmadan Geçme