Protesto edildi

Eğitim-Bir-Sen Malatya Şubesine bağlı üyeler, 'Öğretmen Performans Değerlendirme' taslağını protesto etti.

İl Milli Eğitim Müdürlüğü önünde toplanan bir grup sendika üyesi, üzerinde "Öğretmen örselenmemeli, önemsenmeli" yazılı pankart taşıdı. Eğitim-Bir-Sen 1 Nolu Malatya Şube Başkanı Kerem Yıldırım, hayata geçirilmek istenen performans değerlendirmesinin hukuki ve kanuni bir dayanağı bulunmadığını ifade etti. Performans değerlendirmesinin uygulanabilir bir politika aracı olmadığını belirten Yıldırım, sonuçları hemen alınamayan bir süreçte, anlık veya kısa vadeli performans ölçümünün mümkün olmadığını ifade etti. Yıldırım, "sözleşmeli öğretmenlik" uygulamasının da kaldırılması gerektiğini belirterek, son dönemde öğretmenle yönelik şiddet olaylarına da dikkati çekti. Yıldırım, "Performansı ölçmek iddiasıyla öğretmenleri ayrıştıracak, kurumsal bütünlüğü, mesleki dayanışmayı, iş birliği içinde çalışma güdüsünü zedeleyecek bir uygulamanın eğitimin var olan niteliğine de bir darbe vuracağı hesaba katılmalıdır. Çözüme kavuşturulmayı bekleyen onlarca sorun varken, bunlara yenilerini ekleyecek, çalışma barışını bozacak uygulamalarda ısrar etmek, yönetilmesi zor süreçlere yol açacaktır. Hayata geçirilmek istenen performans değerlendirmesinin hukuki ve kanuni bir dayanağı bulunmamaktadır. Performans değerlendirmesinin, herhangi bir analizin sonucu olmadığı gibi, neye hizmet ettiği de belli değildir Mesleğe girişte diğer kamu görevlerinden farklı olarak KPSS puanının yanında alan bilgisi sınavına ve sözlü sınava tabi tutulan, adaylık sürecinin sonunda yazılı ve sözlü bir sınava daha tabi tutulan öğretmenin, bütün bu sınav sürecinden sonra hala bilgi ve beceri düzeyinin tespit edilemediğini, bu sebeple her dört yılda bir yeniden yazılı sınava ve her yıl performans puanlamasına tabi tutulması gerektiğini iddia etmek, aslında bütün bu sınav sürecinin gereksizliğini ve yersizliğini ikrar etmek anlamına gelmektedir. Motive etmek yerine olan motivasyonu bitirmek ve kamu görevlilerini tehdit etmek sonucu üreten bir içerikle performans sistemi kurmak, hem yorucu hem de yıpratıcı süreçlere yol açacaktır” şeklinde konuştu. Bakanlığın kurumsal performansı sorgulanmadan öğretmenin performansı değerlendirilemeyeceğini belirten Yıldırım, "Öğretmenlere mesleklerini ifada neredeyse hiçbir özerkliğin tanınmadığı, eğitim hizmetinin sunumunda öğretmenin karar alma mekanizmasından dışlandığı, sadece verilen görevleri ifasının istenildiği bir ortamda öğretmenlerin oluşturulmasında yer almadıkları kararların öngörülebilir sonuçlarından dahi sorumlu tutularak değerlendirilmeleri asla kabul edilemez. Performans değerlendirme sistemini uygulamaya koymaktaki gereksiz ısrar, hatalara ve mağduriyetlere sebep olacaktır" diye konuştu. Grup, açıklamanın ardından dağıldı.

Bakmadan Geçme