Özcan'dan kayısı uyarısı

Malatya Kayısısı diye tezgahlara Mut Kayısıları dizilerek tüketiciler kandırılıyor. Hemen hemen her ilde tezgahlara dizilen Mersin Mut kayısısı, Malatya Kayısı denilerek piyasaya sürülüyor.

Her şehirde Malatya Kaysısı olarak satışa sunulan Mut Kayısısı ile ilgili açıklamalarda bulunan Malatya Ticaret Borsası Başkanı Ramazan Özcan, “Geçtiğimiz yıldan beri gündeme getirilen konuya sessiz kalınıyor. Malatya Kayısısı ilimizin, Avrupa Birliği'nde tescillenmiş ve Coğrafi İşaret Belgesine sahip ürünü. Mersin Mut'ta turfanda sofralık olarak çıkan Kayısıya, sofrada yer bulabilmek için Malatya Kayısısı diyen fırsatçılar, tüketiciyi yanıltıyor” İfadelerini kullandı.

Malatya kayısısında hasadın Haziran'ın son haftası başlayacağını belirten Özcan, tüketicileri uyardı. Pazar tezgahlarında her satılan kayısıya Malatya Kayısısı isminin verildiğini belirten Başkan Özcan, “Mersin Mut kayısısı ile ilgili böyle bir kriz yaşamıştık. Özellikle Türkiye'nin değişik bölgelerinde üretilen yaş kayısıyı Malatya kayısısı olarak satmak için çalışılıyor. Burada Malatya kayısının ne kadar önemli olduğu ortaya çıkıyor. Coğrafi İşaret Belgesi ile taçlandırılmış bir ürün. Mut kayısısının mevsimsel olarak hasat döneminin bizden önce başlaması, bunu da kullanmasına neden oluyor. Ürün turfanda olunca da tüketiciden karşılık bulabilmek için Malatya ismini kullanıyorlar. Dünyada ve Türkiye'de Malatya Kayısı markalaşmış durumda. Tat, lezzet ve besin değerleri açısından baktığınızda Malatya kayısısı bütün dünyada ve Türkiye'de hem bir prestij ürünü hem de stratejik ürüne döndü. Mut 'da markalaşmış ürünün gölgesinden faydalanmak istiyor. Biz bunu her fırsatta tüketiciye bildiriyoruz. Hasat dönemimiz henüz başlamamıştır. Şuan sofralarda, marketler ve raflarda sizlere Malatya kayısısı diye satılmaya çalışılan ürün, kesinlikle Malatya kayısısı değil diye her fırsatta bildirmeye çalışıyoruz. Türkiye'nin değişik illerinden üretim yapan, özellikle Mut bölgesi, erken hasat dönemine başladığı için sadece sofralık ürün üretiyor. Malatya kayısının tüketicideki tat ve lezzetini kullanarak kendi ellerindeki bu ürünü tüketiciye pazarlamaya çalışıyorlar. Malatya'daki yaş kayısı hasat dönemi Haziran'ın son haftası başlar, Ağustos'un ilk haftasına kadar devam eder. 40 günlük bir hasat dönemimiz var. 660 rakımla Malatya'da hasat başlıyor, bin 700 rakıma kadar hasat devam ediyor. Dolayısı ile tüketicilere burada sesleniyoruz. Rafta, markette ve manavlarda satılan kayısıyı, Malatya Kayısısı diye satın almayınız” dedi.

Yorumlar 1
Veli ataş 26 Haziran 2020 00:46

Kamuoyuna duyuru; SOFRALIK KAYISININ BAŞKENTİ MUT! “Tescilli Mut Kayısısının adını kullanarak, kendi il ve bölgesinin reklamını yapmak isteyen yöneticiler KOMİKSİNİZ.” Mut ilçemizi ve Tescilli Mut Kayısısının namını bütün dünya biliyor ama kendi dünyasında sıkışmış dünyadan bir haber olanlar için kısaca bahsedeyim… MUT İlçemiz; Toros dağlarının eteklerinde bir ova üzerine kurulmuş, mikro klima özelliğine sahip, kayısı üretimine elverişli yapıdadır. MUT İlçemizde kayısı üretimi 70 yıllık bir geçmişe sahiptir. İlçemize ilk kayısı fidanı,1949 yılında Ziraat Teknisyeni Nail Türe tarafından dikilmiş arazi ve iklime uygunluğu kanıtlanıp ilçemizde kayısı bahçeleri kurulmaya başlanmıştır. Bugün ilçemizde; 63 bin dekar alanda kayısı üretimi yapılmaktadır. 2020 yılında kayısı üretiminde 110 bin ton rekolte elde edilmiştir. İlçemizde üretilen kayısının tamamı sofralık kayısıdır. Ülkemizde üretimi yapılan sofralık kayısının ?’ni yine MUT ilçemiz üretmektedir. İlçemizde sofralık olarak üretilen kayısının hasadı Nisan ayı ortalarında başlar Haziran ayı ortalarına kadar devam eder. İlçemizde 20’nin üzerinde sofralık kayısı çeşidi vardır. Mut kayısısı; 20 Ocak 2007 tarihinde, Türk patent enstitüsü tarafından coğrafi işaret tescil belgesini “MUT KAYISISI (YAŞ SOFRALIK)” olarak tescillemiş, ülkemiz ve dünya pazarında raflarda yerini “MUT KAYISISI” olarak almıştır. Hasadı yapılıp, Mut Sebze ve Meyve haline getirilen kayısı paketlenip Coğrafi İşaret Tescilli MUT KAYISISI logolu ambalajlarla tüketiciye ulaşıyor. MUT ilçemizde üretilen kayısı ülke ve dünya pazarında MUT KAYISISI olarak markalaşmış, kalitesini ispatlamıştır. Ayrıca Mut ilçemiz Farklı bir bölgenin ismine gerek duymadan, MUT KAYISISI olarak Pazar payının ? elinde bulundurmanın haklı gurur ve mutluluğunu yaşıyor. Aroması, lezzeti ve kalitesiyle marka haline gelen Mut Kayısımızın başarısı göz önündeyken, farklı il ve bölgelerin Mut Kayısısını kendi ürünleri gibi gündeme getirip reklam etmesi acizliktir. Mut Kayısısının piyasa olduğu Nisan – Mayıs ve Haziran aylarında kendi il ve bölgelerinde kayısının olmadığını ve kayısılarının olduğu aylarda ise ürettikleri kayısın endüstriyel (kurutmalık) kayısı olduğunu hatırlatırız. Son zamanlarda sosyal medya ve bazı haber sitelerinde kişi ve kuruluşların, Mut ve Mut Kayısısını hedef alan açıklamaları üzüntü ile takip ediyor ve talihsiz olarak nitelendiriyorum. Ve son olarak sofralık kayısının başkentinin MUT olduğunu söylüyor ve altını çiziyorum. Saygılarımla VOLKAN ŞEKER Mut Belediye Başkanı

Bakmadan Geçme