Oto Tamir Fiyatı Cüzdanı Zorladı: Vatandaş Tamir Ettiremediği Aracını Satıyor!
Araçların tamir masrafı arttı. Vatandaş elindeki aracı tamir ettiremediği için satmaya başladı. Malatya Sanayi Sitesi'nde hizmet veren esnaflar ise hem malzemelerin hem de işçiliğin pahalı olduğunu söyledi.
Kaza yapan vatandaşlar ise tamir masraflarının 200 bin TL’ye kadar ulaşmasından dolayı araçlarını tamir etmek yerine, satmaya başladı.
Malatya Sanayi Sitesi’nde hizmet veren esnaflar ise araç parçalarının, işçiliğin pahalı olduğunu bunun yanı sıra depremlerden sonra esnafların da fiyatı kendilerine göre arttırdığını ifade etti.
Malzeme işçilik fiyatı arttı
Kazalardan dolayı hasar alan araçların sanayiye bırakıp giden vatandaşların olduğunu belirten bir oto tamir ustası Yusuf Demir, “Kaza yapıp tamire gelen araçlar pahalılıktan dolayı çıkamıyor. Malzeme ve işçilik pahalı. En önemli unsur işçilik oluyor. Son dönemlerde kaza da artıyor. Arızalı aracı sanayide bırakıp gidenler oluyor ancak 1-2 ay bekliyor araçlar. Masrafı ödeyemeyenler oluyor.” dedi.
Tamir Yapılmadan Satılıyor
Pahalılıktan dolayı aracını satmak zorunda kalan vatandaşların arttığını vurgulayan Demir, bazı araç tamirlerinin 200 bin liraya kadar ulaştığını kaydederek şunları söyledi:
“Masrafı ödeyemeyenler arabasını ya satıyor ya da başka kapasitede uygun fiyata şehir dışına çıkartıyor. Tamire parası yetmeyince mecbur satmak zorunda kalıyor. En basit bir parçanın boyaması 5 bin ila 7 bin arası değişiyor. Ciddi bir kazada 50 bin lira veya 100 bin liraya çıkabiliyor. 150-200 bin arası olanlar da oluyor.”
Pahalılığın En Büyük Nedeni Deprem
Malatya’daki tamir fiyatının artmasında depremin büyük rolü olduğunu dile getiren başka bir oto tamirci ise esnafların kendi giderlerini karşılayabilmek için fiyat arttırdığını ifade ederek şu şekilde konuştu:
“Masraftan dolayı yaptıramıyor. Masraflar arttı. Malatya’da artmasının en büyük nedeni depremler oldu. Depremlerden sonra kiralar Aşırı bir şekilde arttı. Bunlar tamire mi yansıyor. Senin ne kadar masrafın olursa o kadar giden oluyor. Dükkânlardan 250 bin lira kira istiyorlar Yıllık olarak.
Usta günde kaç para kazanması lazım ki bu kiraya temin etsin? Örneğin parça olsun, nakliye olsun eleman giderleri masrafını hesaplarlar.
Aracı pert olduğu için satanlar var direkt. Mümkün olduğu kadar kimse aracını yaptırma taraftarı değil satma taraftarı oluyor. İşçilik masrafları, paça masrafları derken vatandaş bakıyor bir de vakit kaybı var. Bu sadece Malatya için değil. Türkiye için geçerli. Yani pahalı araç tamir ettirmek.”