Malatyalılar İnternet Üzerinden En Çok Ne Satın Aldı? İşte Yanıtı...
TÜİK'in hanehalkı bilişim teknolojileri (BT) kullanım araştırmasına göre, vatandaşların yüzde 76'sı e-ticaret üzerinden kıyafet, ayakkabı ve aksesuar satın aldı.
Türkiye İstatistik Kurumu(TÜİK), hanehalkı bilişim teknolojileri (bt) kullanım araştırmasına ait verileri paylaştı.
Buna göre,internet kullanım oranı,16-74 yaş grubundaki bireylerde 2023 yılında yüzde 87,1 iken 2024 yılında yüzde 88,8 oldu.
Cinsiyet ayrımında 2024 yılında İnternet kullanım oranı; erkeklerde yüzde 92,2, kadınlarda yüzde 85,4 olarak gözlendi.
E-ticaret yapan bireylerin %76,7'si giyim, ayakkabı ve aksesuar satın aldı
Verilere göre, internet üzerinden 2024 yılının ilk 3 ayı içerisinde mal veya hizmet satın alan ya da sipariş veren bireylerin yüzde 76,7'si giyim, ayakkabı ve aksesuar satın aldı.
Bunu,yüzde 47,5 ile lokantalardan, fast food zincirlerinden, catering şirketlerinden yapılan teslimatlar, yüzde 34,0 ile gıda ürünleri, yüzde 32,4 ile kozmetik, güzellik ve sağlık ürünleri ve yüzde 29,2 ile temizlik ürünleri, kişisel bakım malzemeleri takip etti.
Bu oran cinsiyete göre incelendiğinde; erkeklerin yüzde 70,3'ü giyim, ayakkabı ve aksesuar, yüzde 49,2'si lokantalardan, fast food zincirlerinden, catering şirketlerinden yapılan teslimatları ve yüzde 33,5'i gıda ürünleri; kadınların yüzde 83,0'ı giyim, ayakkabı ve aksesuar, yüzde 46,6'sı kozmetik, güzellik ve sağlık ürünleri ve yüzde 45,9'u lokantalardan, fast food zincirlerinden, catering şirketlerinden yapılan teslimatları satın aldı.