Malatya'ya Müjde: Banliyö Treni İçin Çalışmalar Başlıyor, İşte Güzergah ve Detaylar…!

Malatya Ulaşım Ana Planlaması Güncellemesi ile Raylı Sistem Etüt ve Projelerinin Hazırlanması işi için ihaleye çıkılıyor. İhale kapsamında Malatya ve bazı ilçelere mevcut demiryolu hattında kentsel ulaşıma hizmet edecek yolcu taşınması amacı ile planlanan banliyö işletmeciliği uygunluğu araştırılacak.

TAKİP ET

Kent trafiğinin Arap saçına döndüğü Malatya'da, trafik sorununa kalıcı çözüm için çalışmalar başladı. Trafik sorununa uzun süreli çözüm bulma isteyen Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Planlama Müdürlüğü, Malatya Ulaşım Ana Planlaması Güncellemesi ile Raylı Sistem Etüt ve Projelerinin Hazırlanması işi için ihaleye düzenleyecek.

Bu çerçevede öncelikli olarak etüt edilecek raylı sistem hatlarının ön projeleri ve fizibilite etüdü gerçekleştirilecek. Yapılacak ihale ile Malatya merkez ve bazı ilçelere banliyö treni hattı kazandırılacak.

Ulaşıma Kalıcı Çözüm

Malatya'ya kazandırılacak banliyö treni projesi, şehrin ulaşım sorununa kalıcı bir çözüm sunacak ve kentin yaşam kalitesini artırılacak. Bu önemli proje ile Malatya, modern ve yaşanabilir şehir olma yolunda önemli bir adım atmış olacak.

Düzenlenecek ihale ile şehrin Ulaşım Ana Planı, nüfus ve arazi kullanım durumu göz önünde bulundurularak güncellenecek.

Kentsel Raylı Sistem Test Edilecek

Daha sonra güncellenen ana plan, talep tahmin modeli (Banliyö treni) kullanılarak kentsel raylı sistem yatırım önerilerinin test edilmesi ile etüt proje çalışmalarının hazırlanacak.Malatya il sınırlarındaki ulusal demiryolu ağının, kentsel ulaşım açısından banliyö sistemi olarak kullanılabilirliğinin teknik, operasyonel ve mali ekonomik etütleri yapılacak.

5 İstasyon Kurulacak

Hazırlanan plana göre; raylı sistem güzergahlarında 5 ana durak bulunacak. Ana istasyonlar; Yazıhan, Dilek, Malatya Merkez Gar, OSB Yazlak, Battalgazi şeklinde olacak.

İhale kapsamında yapılacak iş ulusal demiryoluna ait demiryolu güzergahında;

  • Malatya Merkez Gar-Battalgazi İstasyonu ( Eski Malatya bölgesi)
  • Malatya Merkez Gar-Organize Sanayi Bölgesi Yazlak İstasyonu
  • Malatya Merkez Gar- Dilek İstasyonu
  • Malatya Merkez Gar- Yazıhan İstasyonu arasında planlanacak.

Ön Proje ve Ön Fizibilite Projeleri Hazırlanacak

İhaleyi alan firma, 270 gün boyunca banliyö treninin planlamasının yapılacağı bölgede; Ulaşım ana planını güncelleyecek. Karayolu koridor ve kavşak geometrik düzenleme ön projelerini hazırlayacak. Otopark planları hazırlayacak. Raylı sistem projelerine ilişkin ön proje ve ön fizibilite projeleri hazırlayacak. Malatya banliyö hatlarının geçeceği güzergahlara ilişkin ön rapor hazırlanacak. Kavşaklarda trafik sayımı yapılacak. Kesit- trafik doluluk sayımları yapılacak.

Raylı sistem güzergah etüdü ve güzergah kesinleştirilecek proje yönetime sunulacak kabul edildiği takdirde çalışmalar başlayacak.

Özel Haber
Yorumlar 9
Bir kişi 26 Ocak 2025 23:22

Şu yüksek hızlı tren bir gelse mi acaba yıllar oldu yıllar

Mehmet 26 Ocak 2025 18:56

Bu hatlara Doğanşehir. Hekimhan güzargahı eklensin

Hasan 26 Ocak 2025 18:30

Raylı sistem çok geç kalınmıştır, gidip bakın Kayseri'ye Konya'ya bir tane ne dolmuş nede belediye otobüsü şehir merkezinde göremezsiniz, adamlar bu işi biliyor vizyon ve gelecek göreceli kişilerden oluşan başkan ve ekibi ile yapıyorlar, bizim belediyemizde bu kapasiteli kişilere sahipmiyiz bu tartışmaya açık icraat sıfır götürme yüz puan, kusura bakmayın gerçekler acıdır, görün bakın bu işten vazgeçecek ler buraya yazıyorum.

Atıf Hoca 26 Ocak 2025 15:56

Haberi okudum bir an zannettim yıl 1825, ama zihnim alay ediyor biz 2025 deyiz, haklısınız bu ulaşım sistemi beğenenlerin işine yarar.

Taysen 26 Ocak 2025 15:22

Kimler zengin edilecek acaba Şuan bunun acelesi yok

Taysen 26 Ocak 2025 15:22

Kimler zengin edilecek acaba Şuan bunun acelesi yok

Battalgazi 26 Ocak 2025 14:54

Evet gerçekten TOKİ ulaşımları çok sıkıntılı özellikle Orduzu ve Beydağı gibi uzak ve tepelik bölgeler ,bir ülkede tepelik bir yerde raylı teleferik olduğunu görmüştüm televizyonda çok güzel bir projeydi Malatya'da ki tokilere böyle birşey çok gerekli ,Bahçebaşı ve Gelincik tepe tokileri dağın zirvesinde resmen daha ötesi yok

Halil Mutlu 26 Ocak 2025 10:13

Tren Hat güzergahları Toki merkezli gidilirse sorunların büyük kısmı çözülmüş olur Battalgazide Turgut Özal üniversitesindeki devamı beyaz saraydan dönüş gelinciktepe tokilerinden bir hat inönü üniversitesi ve devamı Turgut Özal Hastanesi ve devamı Organize sanayi ekizce tokileri içinde cember yaparak Turgut Özal üniversitesi kampüsünden yapılmalı devamı akcadağ ve yazıhan kale Yeşilyurt gündüzbey üzerinden konaktaki tokilerin ordan türizime çok büyük katkısı olur demremde merkez girişleri yapılmadan güzel projeler yapıla bilir

Cumali 25 Ocak 2025 23:40

Kim demiş sami baskanin projesi adam projenin kralı hazırlamış

Bakmadan Geçme