Malatya'da Viyadük Krizi: Alternatif Köprüye Büyükşehir Engeli!
DAİMFED Malatya Şube Başkanı Kadircan Esen, 2020 yılında Beylerderesi Viyadüğü'ne alternatif bir köprü yapımı için başvuruda bulunduklarını, ancak Malatya Büyükşehir Belediyesi'nin revizyon imar planlarını onaylamaması nedeniyle projenin ilerleyemediğini açıkladı. Viyadüğün bakıma alınmasıyla ortaya çıkan trafik sorununa dikkat çeken Esen, bu projenin hayata geçmemesinin şehri zor durumda bıraktığını vurguladı.
Malatya’nın Batı girişinde yer alan Turgut Özal Viyadüğü (Beylerderesi), 21 günlük bakım süreci boyunca şehre giriş ve çıkış yapmak isteyen araç sürücüleri için ciddi bir sorun haline geldi. Her gün kilometrelerce uzayan trafik kuyrukları nedeniyle eleştirilerin hedefi haline gelen bu köprüye alternatif olmadığı için tepkiler yükselirken, DAİMFED Malatya Şube Başkanı ve İnşaat Yüksek Mühendisi Kadircan Esen, bu sorunun yıllar önce çözülmesi için girişimlerde bulunulduğunu ancak Malatya Büyükşehir Belediyesi’nin onay vermemesi nedeniyle projenin ilerleyemediğini açıkladı.
Esen, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda, 2020 yılında Yeşilyurt Belediye Başkan Yardımcısı olarak görev yaptığı dönemde, Beylerderesi Viyadüğü’ne alternatif bir köprü yapımı için DSİ ve Karayolları Genel Müdürlüğü ile birlikte bir proje geliştirdiklerini ancak Malatya Büyükşehir Belediyesi’nin revizyon imar planlarını onaylamaması nedeniyle projenin sekteye uğradığını belirtti.
Esen, "O dönemde DSİ ve Karayolları projeyi destekledi ancak Büyükşehir Belediyesi'nden onay çıkmadı. Bu durum, şehrin bugün yaşadığı trafik sorununun temel nedenlerinden biridir," diyerek, Büyükşehir Belediyesi’nin o dönem projeyi onaylamamasının sonuçlarının şimdi daha net görüldüğünü vurguladı.
Elazığ Sivrice depremi sonrasında, 31 Ocak 2020 tarihinde DSİ ve Karayolları Genel Müdürlüğü’ne resmi bir yazı yazarak köprü projesini gündeme getirdiklerini ifade eden Esen, "Yaklaşık 4.5 yıl önce bu sıkıntıyı öngördük, ancak proje sonuca ulaşamadı. Eğer o günlerde Büyükşehir Belediyesi gerekli onayı vermiş olsaydı, bugün Malatya bu trafik çilesini yaşamıyor olacaktı" dedi.
Kadircan Esen, sosyal medya paylaşımında, gelecekte benzer sorunların yaşanmaması için mevcut yönetimin, o dönemin projelerinden faydalanarak daha modern ve içerikli projeler üretmesi gerektiğini ifade etti.
İkizce TOKİ konutlarının tamamlanması ile birlikte köprü trafiğinin daha da artacağına dikkat çeken Esen, "Bu sorun, şimdiden ele alınmazsa gelecekte daha büyük bir sıkıntıya dönüşebilir. O dönemde çelik konstrüksiyon köprü üzerine çalışmıştık, ancak mevcut şartlar altında bu proje revize edilerek tekrar ele alınabilir" diyerek, Büyükşehir Belediyesi'ni bu konuda hızlı hareket etmeye davet etti.