Malatya'da Depremin Acı Bilançosu 18 Ay Sonra Ortaya Çıktı!
CHP Milli Eğitim Bakanlığından Sorumlu Genel Başkan Yardımcısı Suat Özçağdaş, Malatya'da depremde hasar gören okulların bilançasunu açıkladı. Özçağdaş, deprem sırasında 2 okulun yıkıldığını ve toplamda 46 ağır hasarlı, 18 orta hasarlı okul olduğunu belirtti.
Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Milli Eğitim Bakanlığından Sorumlu Genel Başkan Yardımcısı Suat Özçağdaş, Malatya'da düzenlenen CHP İl Başkanlığı toplantısında, eğitim alanında deprem sonrasında yaşanan sorunlara dikkat çekti. Özçağdaş, özellikle yıkılması planlanan 101 okulun yeniden inşa edilme sürecinde karşılaşılan gecikmelerin, bölgedeki eğitim faaliyetlerini olumsuz etkilediğini ifade etti.
Özçağdaş, deprem sırasında 2 okulun yıkıldığını ve toplamda 46 ağır hasarlı, 18 orta hasarlı okul olduğunu belirtti. Bu rakamların kamu kaynaklarının israf edildiğine işaret ettiğini söyledi. Güçlendirme çalışmalarının ardından hala yıkılmak zorunda olan okulların varlığına dikkat çeken Özçağdaş, "Bu durum, kamu kaynaklarının israfı değil midir?" diyerek yetkililere seslendi.
Malatya'da 101 okulun yıkılacağını ve 105 okulun projelendirileceğini belirten Özçağdaş, "18 ayın sonunda 105 okuldan 60'ı ihale edilmiş, 40 okulun ise ihalesi bile yapılmamış" dedi. Özçağdaş, ihalelerin ve inşaat süreçlerinin zamanında tamamlanamamasının, öğrencilerin eğitim kalitesini olumsuz etkilediğini ifade etti.
Birleştirilmiş okullara değinen Özçağdaş, Malatya'da 94 okulun birleşik okul olarak kullanıldığını ve bunun öğrencilerin ders sürelerini kısalttığını belirtti. Özçağdaş, öğrencilerin haftada 60 saat yerine 70-80 saat kaybettiklerini söyleyerek, "Bu, 4 yılda bir eğitim yılı kaybetmek demektir" ifadelerini kullandı.
Öğrencilerin ve Velilerin Karşılaştığı Zorluklar
Özçağdaş, birleştirilmiş okullar nedeniyle öğrencilerin erken saatlerde okula gitmek zorunda kaldığını ve ders aralarında yeterince dinlenemediklerini vurgulayarak, "Sabahın köründe çocukları okullara taşıdınız. Teneffüsleri 10 dakikadan 5 dakikaya indirdiniz. Servis imkanı olmayan çocukları güvenli olmayan ortamlarda bırakıyorsunuz" diyerek bu sorunların çözülmesi gerektiğini belirtti.
Deprem bölgelerindeki öğretmen ve öğrencilere yönelik somut psikososyal destek programlarının uygulanması gerektiğine dikkat çeken Özçağdaş, "Milli Eğitim Bakanı ve Aile ve Sosyal Politikalar Bakanı, deprem bölgelerindeki eğitimciler ve öğrenciler için sundukları imkanları açıklamalı" dedi.