Malatya 6 Ayda 187 Milyon Dolar Kazandı!
Türkiye'nin kuru meyve ihracatı yılın ilk 6 ayında 829 milyon dolara ulaştı. Kuru kayısı ihracatı ise yüzde 2'lik gerilemeye rağmen 187 milyon dolar olarak gerçekleşti.
Türkiye’nin geleneksel ihracatçı sektörlerinden kuru meyve sektöründe ihracat 2024 yılının ilk yarısında miktar bazında 829 milyon dolar gelir elde edildi. Kuru kayısı ihracatı yüzde 2’lik gerileme yaşarken kuru kayısıdan elde edilen döviz miktarı 187 milyon dolar olarak kayıtlara geçti.
Türkiye, 2024 yılının ilk yarısında kuru meyve ihracatında miktar bazında gerileme yaşamasına rağmen, döviz gelirinde artış elde etti. 227 bin tondan 200 bin tona gerileyen ihracat, 722 milyon dolardan 829 milyon dolara yükseldi. Bu artışta ton başına fiyatın yüzde 30 artması etkili oldu.
Malatya kuru kayısı ihracatında lider konumda. Türkiye'nin kuru meyve ihracatında öne çıkan ürünler arasında çekirdeksiz kuru üzüm, kuru kayısı ve kuru incir yer alıyor. Bu ürünlerde üretim ve ihracatta dünya lideri olan Türkiye, 2024'ün ilk yarısında 30 bin 254 ton kuru incir ihraç ederek 140 milyon dolar gelir elde etti. Çekirdeksiz kuru üzüm ihracatı ise 240 milyon dolara ulaştı.
Kuru kayısıda gerileme yaşansa da Malatya yine kazandı. Malatya'nın kuru kayısıdan elde ettiği gelir 6 ayda 187 milyon dolar oldu. Bu rakam, 2023'ün ilk yarısına göre yüzde 2'lik bir gerilemeyi temsil ediyor.
Hedef 1,8 milyar dolar: Kuru meyve sektöründe 2024 yılı hedefleri de açıklandı. Sektör temsilcileri, yılsonu için 1,8 milyar dolar ihracat hedefi belirlediklerini ifade ettiler. Bu hedefe ulaşmak için pazarlama faaliyetlerine ağırlık verilecek.